واشنگتن: در نشست چهارجانبه مسکو برای افغانستان شرکت نمی‌کنیم

دولت آمریکا اعلام کرد نمایندگان این کشور هفته جاری به مذاکرات درباره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، ملحق نخواهند شد.

واشنگتن: در نشست چهارجانبه مسکو برای افغانستان شرکت نمی‌کنیم

در حالی که قرار بود نشست چهارجانبه‌ای در مسکو با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره وضعیت افغانستان برگزار شود، اما واشنگتن از حضور در این نشست کناره‌گیری کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت نمایندگان این کشور هفته جاری به مذاکرات درباره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، ملحق نخواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس در این‌باره توضیح داد: «ما در مذاکرات مسکو شرکت نخواهیم کرد. گروه تروئیکا پلاس، یک انجمن موثر و سازنده بود. ما مشتاقانه منتظر مشارکت در جلسه این گروه در آینده هستیم، اما در موقعیتی نیستیم که این هفته در نشست [طرح مسکو] شرکت کنیم».

واشنگتن در حالی از حضور در این نشست پا پس کشیده که سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان از آمادگی این گروه برای شرکت در نشست آینده مسکو درباره افغانستان خبر داد.

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره برگزاری این نشست گفته بود: «من از شما می‌خواهم که از این امر حمایت کنید. منظور من روسیه، آمریکا، چین با مشارکت پاکستان و همچنین "قالب مسکو" است که کشورهای کلیدی منطقه از جمله کشورهای آسیای مرکزی در آن شرکت می‌کنند».

مسکو پیش از این نیز میزبان کنفرانس‌هایی درباره افغانستان بوده است و در ماه مارس سال جاری میلادی، کنفرانسی با حضور نمایندگان آمریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان برگزار کرد و در بیانیه پایانی این نشست خواهان صلح بین طرف‌های درگیر در افغانستان شدند و بر لزوم توقف خشونت در این کشور تأکید کردند که در نهایت طالبان کنترل قدرت در افغانستان را برعهده گرفتند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها