رئیس جمهور در دومین گفتگوی تلویزیونی با مردم

از همه مردم دعوت می‌کنم واکسن بزنند/ ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است/ ارتباط ما با مردم قطع نمی شود

رئیس‌ جمهورگفت: تصریح کرد: از همه کسانی که واکسن نزده اند دعوت میکنم واکسن بزنند. همه مردم باید توجیه شوند تا اقناع شوند تا واکسن بزنند. هدف ما اقناع است تا اجبار.

از همه مردم دعوت می‌کنم واکسن بزنند/ ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است/ ارتباط ما با مردم قطع نمی شود

دومین گفتگوی تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با مردم از دقایقی پیش آغاز شده که قرار است رئیس‌جمهور در این گفتگوی زنده در خصوص مسائل و موضوعات مهم کشور و همچنین برنامه‌های دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم گفتگو کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در گفت و گوی تلویزیونی امشب با گرامیداشت هفته وحدت ،اظهار کرد: نقطه مشترک همه مردم ایران این است که ایران همواره با عزت،بالنده و برخوردار از پیشرفت باشد.

وی ادامه داد: اولویت ما واکسیناسیون عمومی است. بیش از۷۹ درصد در دوز اول زده شده و انشالله پیش از آغاز فصل سرما همین مقدار دوز دوم زده می شود. در بخش درمانی و اجرایی و نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با کرونا وجود دارد. نباید در موج احتمالی منفعل باشیم بلکه پیش بینی و پیشگیری لازم داشته باشیم تا شاهد فراگیری موج بعدی احتمالی نباشیم.مردم حتی اگر دو دوز زده باشند، پروتکل ها را رعایت کنند تا شاهد شرایط بدی برای کشور نباشیم.

رییسی با اشاره به اینکه به آنچه گفتیم عمل کردیم تا تلفات کشور زیاد نباشد، تصریح کرد: از همه کسانی که واکسن نزده اند دعوت میکنم واکسن بزنند. همه مردم باید توجیه شوند تا اقناع شوند تا واکسن بزنند. هدف ما اقناع است تا اجبار.

این شرایط حاصل تصمیمات گذشته است

رییس جمهور درباره رویکرد دولت برای کنترل تورم، خاطرنشان کرد: اولویت دوم دولت معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی است. دغدغه روزانه من همین مسایل است اگر نگویم دغدغه هر ساعت من است، من ساعت ها قیمت محصولات و مواد خوراکی را رصد می کنم. در نشست های مختلف دنبال کنترل تورم هستیم. از فشار به مردم مخصوصا اقشار ضعیف خبر داریم. همیشه احساس می کنیم در کنار سفره این‌ مردم هستیم. این شرایط حاصل تصمیمات گذشته است و تصمیمات امروز در آینده در زندگی مردم جلوه می کند.

دولت دنبال استقراض از بانک مرکزی نیست

وی با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی تورم زا است گفت: دولت دنبال استقراض از بانک مرکزی نیست. در شهریور حقوق ها را بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت کردیم و در مهر هم بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت می کنیم. باید بودجه را واقعی و بدون کسری ببندیم. باید اصلاحات جدی در بودجه اتفاق بیفتد. افزایش حقوق پلکانی انجام می شود. هزینه دستگاه ها باید قابل کنترل باشد.

سفرهای استانی اینطور نیست ما برویم کلنگ بزنیم

رییسی همچنین درباره تاثیر سفرهای استانی دولت در پیشرفت استان ها، گفت: ما شش روز در سطح ملی کار انجام می دهیم و یک روز یه استان ها می رویم. ما فقط مسئولین در تهران نداریم. کار در میدان پشت میز انجام نمی شود. حضور در استان ها دارای برکاتی است. قبل سفر به استان ها نسبت به نیازهای فوری استان توجه می شود. در مرکز این نیازها بررسی می شود و هم در استان ها نیازها شناسایی می شود. این نیازها با حضور مدیران بررسی می شود . بودجه و زمان لازم برای انجام طرح ها بررسی می شود، سپس در جلسه معاون اول بررسی می شود و صورت جلسه شده و به طرح تبدیل می شود. در استان ها مسئولان استانی نظرات خود را در شورای اداری اعلام می کنند.

وی ادامه داد: اینطور نیست ما برویم طرح ها را کلنگ بزنیم. ما طرح‌های نیمه تمام داریم که باید تکمیل شود مثلا در بوشهر اگر چند کیلومتر لوله گذاری شود، یک سد افتتاح می شود یا کارخانه ای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است که باید تکمیل شود تا۶۰۰ کارگر مشغول شوند.حتی طرح های بزرگی افتتاح شده است، اما ۱۵ درصد کار مانده است و باید تکمیل شود.

ارتباط ما با مردم قطع نمی شود

رییسی در ادامه با بیان اینکه دولت ما مردمی است و همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت، گفت: حتی در شرایط کرونایی با رعایت شرایط با مردم دیدار داریم. ارتباط ما با مردم بسیار مهم است. باید در جمع مردم بود.ارتباط ما با مردم قطع نمی شود. به وزرا گفته ام با مردم در ارتباط باشند. وقتی به محلات می روم، می بینم مسایل خیلی زود حل می شود.برخی گرفتاری ها بخاطر این است که پروژه ها رها شده و دچار فرسودگی شده اند.

رییس جمهور گفت: استاندار ، وزیر و معاون اجرایی ریاست جمهوری مسئول پیگیری طرح‌های استانی هستند. من گفته ام زمان پروژه ها معلوم باشد و حتی تابلو زده شود تا مشخص شود چه زمانی طرح ها تکمیل می شود.ما پیگیری می‌کنیم تا طرح ها تکمیل شود.

ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است

رییسی درباره برنامه دولت برای مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها ، اظهار کرد: ما کار اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی زنیم، اما ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است. ما درباره مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم و آمادگی طرف مقابل، لغو تحریم ها خواهد بود. اقدامات در حال حاضر توسط وزارت خارجه در حال انجام است. ما به آنچه گفته ایم پایبند بوده و جدی هستیم، ولی باید جدیت را در طرف مقابل هم ببینم.

با بخشی از کابینه رفاقت نداشته ام و به من معرفی شده اند

رییس جمهور همچنین درباره انتصابات دولت، افزود: محور ما برای انتصاب افراد کارآمدی، باور داشتن مردم و دلدادگی به نظام و انقلاب است. یقین دارم کسی به من رای نداده، اما او را عضو کابینه کرده ام. قبول داشتن من شرط همکاری با دولت نیست. در استان ها عکس و بنر من را نزنند، بلکه عکس امام و رهبری را بزنند .ضمن تشکر از همه مردم، من هم خدمتگزار هستم. در دولت چند بار تاکید کرده ام، محور ما کارآمدی است و مدیران کارآمد باید تثبیت شوند.

وی اضافه کرد: با بخشی از اعضای کابینه از قبل آشنایی نداشته ام و سابقه رفاقت نداشته ام و به من معرفی شده اند. از من اشکال می گیرند که گروه و دسته ای ندارم. من دنبال شایسته سالاری هستم اما باید در انتخاب مدیران کارآمد دقت شود. این چنین نیست که همه مدیران دولت قبل برکنار شوند. ما سالی یکبار ارزیابی کلانی نسبت به مدیران داریم و اگر کسی کارآمدی نداشته باشد، تصمیم دیگری می گیریم. بحث ، بحث مردم است و من دنبال این نیستم که محبوب القلوب باشم. با کسانی که دنبال خدمت باشند حتما همکاری می کنیم.

به بازار شوک وارد نمی کنیم

وی درباره برنامه دولت برای حذف ارز۴۲۰۰ تومانی ،گفت: پولی که تاکنون پرداخت شده است بجای آنکه به سفره مردم برود، به جیب دلالان رفته است که باید این روند اصلاح شود تا پول به جیب مردم برود و در سفره مردم ظاهر شو،د ولی اینکار را با غافلگیری مردم دنبال نمی کنیم و مردم را بی اطلاع نمی گذاریم و به بازار شوک وارد نمی کنیم.کارشناسان در حال بررسی این مسأله هستند. ما مردم و بازار را در جریان تصمیم خود می گذاریم. اصلاح این مسأله از برنامه های دولت است و در وقت مناسب، مراتب را به اطلاع مردم می رسانیم، زیرا مشارکت مردم شرط موفقیت دولت است.

مقدمات ساخت چهار میلیون مسکن در حال انجام است

رئیس‌جمهور در ادامه درباره میزان اقدامات انجام شده برای ساخت چهار میلیون مسکن گفت: مقدمات کار توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و استانداران در حال انجام است. وزیر راه هم گفت که در شهرستان‌های مختلف اراضی تعیین شده و در حال آماده‌سازی است تا در روستاها و شهرها کار مسکن‌سازی را دنبال کنیم. ساخت مسکن هم نیاز کشور است و هم قانون بوده و هم وعده دولت است.

وی ادامه داد: برخی تردید می‌کنند که آیا این کار شدنی است که ما تاکید داریم باید بشود، زیرا نیاز کشور بیش از یک میلیون مسکن در سال است. ما خود را موظف به اجرای قانون می‌دانیم و با توجه به اقدامات کشور، این کار را هم شدنی می‌دانیم. البته این طور نیست که دولت خودش مسکن بسازد، بلکه کار دولت حمایت، نظارت و هدایت است. ما در چهار سال چهار میلیون مسکن خواهیم ساخت که مقدمات کار هم آماده است و با همت مردم و مسئولان مربوطه این کار اتفاق می‌افتد.

رئیسی در ادامه درباره رویکرد ایران نسبت به منطقه خاطرنشان کرد: ما با عضویت دائم در شانگ های با زیربناهای اقتصادی منطقه ارتباط برقرار کردیم. البته بخش‌های اقتصادی باید در این زمینه فعال شوند. اسنادی نیز باید به امضا برسد که ممکن است زمان ببرد با این حال در زمینه صادرات باید فعال شویم، زیرا صادرات ما می‌تواند در منطقه دو برابر شود و حتما باید شرایط را متفاوت کنیم.

با همه کشورها تعامل خواهیم داشت

وی با بیان اینکه اولویت ما کشورهای همسایه است، تصریح کرد: با این حال با همه کشورها تعامل خواهیم کرد. کشورهای منطقه برای ارتباط اقتصادی و تجاری با ایران مصمم هستند ما هم باید فعالیت مضاعف داشته باشیم. آنچه که تاکنون انجام شده است کافی نیست و ما را راضی نمی‌کند. بنابراین باید فعالیت خود را گسترش دهیم.

پیگیری دیپلماسی اقتصادی لازم است

رئیس جمهور با بیان اینکه پیگیری دیپلماسی اقتصادی لازم است، گفت: در دیدارهای خود با اعضای شانگهای یا دیدار با هیات‌های مختلف در تهران بدون استثنا همه اعلام آمادگی می‌کردند که با ایران ارتباط اقتصادی داشته باشند. آنها از کالای ایرانی استقبال می‌کردند و تولیدکننده ما بداند بازار بسیار خوبی در منطقه دارد. من دیداری با سفرای کشورمان در منطقه خواهم داشت تا در زمینه دیپلماسی اقتصادی فعال شویم.

تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان مورد حمایت ماست

رئیس‌جمهور در باره موضع ایران نسبت به جنایات اخیر داعش در افغانستان گفت: تشکیل یک دولت فراگیر که همه گروه‌های فعال و اقوام افغانستان را نمایندگی کند، مورد حمایت ماست. اما امروز داعش به عنوان دست‌ساخته آمریکا در افغانستان در حال جنایت است. راهبرد ما ثبات و وحدت و راهبرد آمریکا بی‌ثبات‌سازی و تفرقه در افغانستان است. اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و منطقه امنیت‌ساز است. باید تلاش شود افغانستان وضعیت آرامی داشته باشد.

وی ادامه داد : داعش در حال حاضر در افغانستان فتنه‌گری می‌کند. ثبات افغانستان بسیار مهم است. از حاکمان افغانستان می‌خواهم در برابر جنایات داعش ایستادگی کنند و بدانند اگر علیه داعش حرکت جدی انجام نشود و آنها نابود نشوند، زمینه مزاحمت برای بسیاری از کشورها و مردم منطقه فراهم می‌شود و آینده ما بسیار بد خواهد بود. همان کاری که ایران در مقابل گروه‌های تکفیری و داعش انجام داد، همه باید همان کار را در مقابل داعش انجام دهند.

در پنج، شش ماه آخر دولت قبل، تعهدات زیادی ایجاد شد

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت خزانه کشور خاطرنشان کرد: وضعیت ما خوب نبود. به ارزش پول ملی، سفره مردم، بدهکاری دولت و کسری بودجه نگاه کنید تا ببینید چه شرایطی تحویل دولت ما داده شده است. در پنج، شش ماه آخر دولت قبل، تعهدات زیادی ایجاد شد که کسری‌ها را بیشتر کرد، اما ما تلاش می‌کنیم که مشکلات کمتری در زندگی مردم ظاهر شود. غیر از پرداخت حقوق، دستمزدها و یارانه‌ها، باید ماهی 10 هزار میلیارد تومان هزینه دولت قبل را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: با وجود فشار به دولت ما از بانک مرکزی استقراض نکردیم. کسری بودجه آنچنانی و تورم داریم. اما هر چه کار پیش می‌رود، امیدهای بیشتری پیدا می‌کنم و احساس می‌کنم گشایش‌های بیشتری انجام می‌شود. من آینده را بسیار روشن می‌بینم. مشکلات امروز ناشی از آثار تورمی تصمیمات قبلی است و ما تلاش می‌کنیم در تصمیماتمان آثار تورمی وجود نداشته باشد یا حداقل باشد.

وی تاکید کرد: ما بحث اصلاحات اقتصادی را با نخبگان، بازار و مردم در جریان می‌گذاریم. این اصلاحات باید انجام شود. من آینده را با وجود تهدیدها و تحریم‌ها برای کشور بسیار روشن می‌بینم.

در آستانه صد روزگی دولت به مردم گزارش می دهیم

رئیسی در پایان اعلام کرد: در آستانه صد روزگی دولت وی گزارشی از تصمیمات و اقدامات انجام شده دولت به مردم ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • پاشا
    0

    سلام .بنده ۳۳ سال سن دارم .دو دوز واکسن سینوفارم زدم حاضرم دوز سوم رو هم بزنم مرد باشید اعلام آمادگی کنید .

    نظرات شما -
    • جو
      0

      ناراحت نباش ،،اولویت ها اعلام شد ،

    • احسان
      0

      منم آماده ام

  • کوک
    0

    شرمنده زن و بچه شده ایم...........برو بابا تو ، هم فقط تریبون هستی اصلا همتون برید.......

  • مکی
    0

    ریس جمور یک کلمه ازمشکلات بورس حرف نزد.وقتی نامزد بوسرزده رفت به ساختمان بورس.الان دگه خرش ازپل گذشته.

  • کریمی قدوسی
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران با شماها کاری ندارند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امیدوارم می شویم و مطمئنیم که امورات کشور به سامان میرسد اگر شما ها این چند سال رو کاری نداشته باشید و در یک دستتان یک هزار تومنی و در دست دیگرتان یک دلاری نگیرید .. از ظریف و زنگنه برایمان قهرمان ملی و برند بین المللی نسازید ...... و با مچ بند بنفش دست های اقتصادملی را نبندید .... کارها و امور معیشتی و فرهنگی به جایگاهشان بر می گردند اگر واقعا این بار صرفا تماشاچی باشید و کاری نکنید....ممنون می شویم !!!

    • شناس
      0

      پس اگر کاری نداری ،،،حرف هم نباید بزنی ،،،، مشکل شما جماعت این است که،فقط حرف می زنید وآیه یاس می خوانید ووقتی حرف منطقی می شنوید می گویید ما کاری با شما کاری نداریم شما با آن چند نفر که با تو موافق هستند فقط سکوت لطفا

  • متفاوت
    0

    احسنت به کرونا..کرونا انسانها را ازمکتب راستین جدا میکند.تنها ابراهیم،ع، بود که فریاد زد نمیپرستم انچه را که شما میپرستید.درود خدا برابراهیم.

  • سانسورچی
    0

    و این داستان حالا حالاها ادامه دارد روحانی میاد میگه خرابکاری های محمود بوده رئیسی میاد میگه خرابکاریهای حسن بوده وبعدی که بیاد میگه اینها خرابکاریهای ابراهیم بوده انگار آقایان اصلا تو ایران زندگی نمیکنند وخبر نداشتند که وضعیت مملکت چگونه است کسی نیست بهشون بگه خوب آدم حسابی تو همه این مشکلات رو میدونستی و کاندید ریاست جمهوری شدی حالا میگی اوضاع تو دوران ریاست جمهوری قبلی خراب شده.....

    نظرات شما -
    • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
      0

      نشده جناب سانسورچی ؟؟؟ وقتی ملاک ما در رای دادن عدالت اجتماعی نباشد و صرفا بخاطر لجبازی این آن رای می دهیم و کسانی را به مجلس و دولت می فرستیم که از لندن نشینان بیشتر تبعیت می کنند تا داخلی ها ..... چرا باید امیدوارم چنین دولت هایی باشیم ؟؟؟؟ ولی این بار امیدوار هستیم دولت فعلی بتواند فهم و بصیرت ملی را از مسایل به دردنخور به مسایل اصلی که همانا عدالت اجتماعی و رشد همه جانبه اقتصادی و فرهنگی است سوق دهد ........ مردمی که هم که به آقای رییس رای نداده اند از دولت مطالبه گری می کنند که آقا پس چی شد ؟؟؟؟ این یک سرمایه اجتماعی و نوید گر آینده خوب است .

    • کاربر ناشناس
      0

      وضعیت مملکت چی ولا کشوری ۸ سال با دنیا جنگیده یک وجب خامش ب دشمن نداد .الانم چند سال درگیر غارتگران داخلی ولی آقای ریس و آقایی از ه ای ریشه ظلم را می‌خشکانند شک نکن آرام باش خیلی تند نرو اگر های واردی پیش نهاد بده راه کار بدم عزیزم مملکت ما هر چی باشد از های کشورهای دنیا برترین بنده شغلم یک زندگی عادی دارم برای دنیا خودتان نکشین چون هر جهت بیشتر جمع کنی فشار قبر بیشتری داریم عزیزم چشم بهم بزنی دنیا تمام شده آری عزیزم سری هم ب تاریخ آدم هایش بزن بد نیست

    • متفاوت
      0

      به احیای مخالف سادیسم.شما ملی گراهستید، اماقضیه فراتراز اینهاست،شماکه ملی گرا هستید تبعیت از واکسن یعنی تبعیت از تفکرلندن نشینها.ایا ازخودتان چیزی ،مکتبی،تفکری ،تزی دارید درمقابل کرونای جهانی.؟اگرویروس را یک سلاح بیولوژیک دشمن میدانید پس چرا مشتاق داروی ساخت همان دشمن هستید؟!!!اگرهم ویروس را غیرازاین میدانید پس چرا دشمن را دشمن میدانید؟جزاینکه بازیچه قرارگرفته اید؟

    • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
      0

      آقای متفاوت ..... حرف های شما کاملا درست است ...... باید اراده و برنامه حرکت کردن را داشته باشیم تا از این وضعیت نامطلوبی که شما بدان اشاره کرده اید رها شویم ... دولت آقای رییسی یک دولت گذار است ... گذار از توهم دشمن دوستی به منطق وطن دوستی .... گذر از شعارهای الکی که خاتمی وروحانی مروج آن بودند به وضیت مطلوب و پایدار اقتصادی و فرهنگی .......... گذار از ضعف و انفعال به قدرت و کنشمندی ...... بهترین دفاع حمله به چالش ها و مشکلات است .... ولی برخی از نخبگان ما وقتی کلمه حمله می شنوند همه را به انفعال دعوت می کنند !!!!!!!

  • رضا
    0

    نمیدونم واقعا دودل هستم سخته باور کنم این حرفهای ایشون رو..ولی وقتی میبینیم نرسیده ببینید چقدر واکسن وارد کرد الان برای همه 70 میلیون واکسن هست..کاش بقیه کارهاش هم به این خوبی پیش بره..میگم واقعا سخته باورش که ادامه پیدا بکنه ولی یه جورایی من دلم روشن هست

  • ناشناس
    0

    آقای حیدری .باید علت گرانتر شدن اقلام ضروری زندگی مردم جویا میشدی . تو باید سوالهای کلیدی رو ازش میپرسدی .

    نظرات شما -
    • لورک
      0

      اینا همش هماهنگ شده است

  • فندک
    0

    فقط بدنبال حرف زدن و خودنمایی هستی مشکل اصلی مردم گرانی و اقتصاد هست بگو تا الان چکار کردی

  • محسن ازغدی
    0

    همش الکیه.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      انتظار معجزه نمیشه که داشت، گذشت زمان و صبر همه چی رو مشخص میکنه.

  • کاربر ناشناس
    0

    زند باد سید فاطمی آقای ریس جنابعالی آمدین آرامش اونجا و مردم را ولی خدا شکر شک نداریم سید عزیز دولت جنابعالی مایع افتخار ملت ایران خواهد شد شما امید را در دلها زنده کردین و انسان ب امید زنده است و در امید مردم دارین ب یقین میرسن آقای ریس جمهور من یک بازنشسته ام مثل من خیلی ها هستن زحمت کشیدن ولی ۵ نفر جوان بیکار با همین ۸ تومان حقوق دارن خرج تحصیل لباس خوراک میگذرانند شک نداریم جناب آقای برفکر این گرفتاریها هستین

    نظرات شما -
    • مژگان
      0

      دستمال کش دوهزاری

  • شیرتوشیر
    0

    مردم رو محتاج نون و امرارمعاش روزانه کردن بعد فقط یک سری کلمات قلمبه تحویل می دن دوره شما تمومه! ریس

  • ناشناس
    0

    اگر مسئولان قبلا کم کاری کردند ،متاسفانه عده ای از مردم هم به خاطر منافع وپول در آوردن های زیاد تیشه به ریشه اقتصاد زدند و می زنند ،عده ای مانند زالو به جان مردم افتادند وشیره جان مردم را میمکند ،نمونه اش دلالان محصولات کشاورزی ،ودلالان مسکن ،خدا ریشه این افراد را بکنه ،پس کاش اگر از مسئولان حرف می زنیم از اخلاق زشت خودمان هم حرف بزنیم که وقتی فرصت می کنیم زیاده خواهی نکنیم،،، کاش مردم هم با زبان وکارشون نشان می دادند که می خواهند تغییر کنند ،،دولت من وشماها هستیم ،متاسفانه عده ای فکر می کنند کسی می آید ویک شبه دنیایی از مشکلاتی که سالها ایجاد شده را پاک می کند ،، پس هر کس در کار خود اگر نشان دهد که انگیزه برای پیشرفت کشور دارد ،،،از مادر خانه تا کارگر وکارمند ،وقتی درست کار کنیم و در کار خود کم کاری نکنیم ،،،مشکلات حل خواهد شد پس مردم زبان خود را نگه داریم وتمرکز خود را روی کار کردن درست بگذاریم ،،،،،،د دانشجو درست درس بخوان ، کارگر با دقت کار کن مادر وپدر فرزندی پویا تربیت کن ،،،،،،

  • کریمی قدسی و پناهیان
    0

    کار شما نیست. ار وقتی که شما آمدید هم تمام اجناس گرون شدن. همین دیروز مرغ کیلویی 32 تومن در شهرستان بود پنیر قبل از شما خریدم 32 تومن الن میخرم 38 تومن. پنیر سنتی میهن. شیر بوده 9 تومن الان شده 12 تومن و غیره. شما و مجلس و قوه قضاییه هیچ کاره اید فقط یک نفر الان 30 سال است که برای مملکت تصمیم می گیرد

  • خسته
    0

    با حذف ارز۴۳۰۰فقط جای بازیگر عوض می شود یعنی یارانه این ارز از جیب دلال به جیب دولت والبته لبنان یمن سوریه منتقل می شود. هیچ کاری که بنفع مردم باشد انجام نمی شود شکی نکنید چون فشارحداکثری باید بر گرده ملت باشد

  • امیر
    0

    رئیسی: ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نمیکند. شریعتمداری : برجام یک جسد متعفن است. *تناقض

  • شیرتوشیر
    0

    هدف از گفتگوی شما: حذف یارانه البته اگر چیزی ازش باقی مانده چون آخوندقبلی یواشکی همش رو حذف کردشماها دیگه خیرخواه ملت ایران نیستید دنبال گران کردن بنزین و ووووو هستید چون خزانه خالی شده جیب مردم بدبخت ایران رو بیشترازاین نزنید

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    دوستت دارم. پدرومادر زنم فدایت

  • غفاری
    0

    خدایا ماملت به این جماعت که تنها هدف بقاء این حکومت ضد مردمی است باور داشته باشیم ،اقتصاد،محیط زیست،خانواده،نابود شده

  • علیرضا
    0

    اقای رییسی خانه از پای بست ویران است شما کجاشو میتونی که درستش کنی

  • نعمت
    0

    تا این لحظه هیچ کنترلی در بازار برای کاهش قیمت ارزاق مردم نداشته ایم و برعکس افزایش قیمت در ارزاق کمر 90درصد مردم را خوردکرده --عمل کنید - حرف کافی است -لطفا دیگر وعده ندهید - سری بعد که برای ارائه گزارش تشریف آوردید سخنان این باشد مردم بیشتر میپسندند: --قیمت گوشت 60درصد کاهش داده شد -تخم مرغ 50درصد کاهش - ارزاق مردم 60درصد کاهش - برنج درجه یک کیلویی 20هزارتومان ...... امیدوارم شتر درخواب نبیند پنبه دانه که گهی لپ لپ میخورد گه دانه دانه

  • چین
    0

    سیدجیب خالی مردم...نمونش لبنیات قراربود١٠درصدارزون بشه

  • حسین
    0

    سالی که نکوست از بهارش پیداست، تویی که طی ۷۰ روز ۳۰ درصد همه اجناس را گران کردی معلوم است ، چه مدیریتی خواهی داشت. تازه اونهایی که با رای اکثریت ملت اومدن راس کار تسلیم نظر هسته مرکزی قدرت شدن و نهایت مملکت هر روز اسفناک تر شد. تو که یک سرباز پیاده در صفحه شطرنج راس قدرتی

  • امیر
    0

    به کسانی که واکسن نمیزنند واکسن را فرو کنید

  • ناشناس
    0

    ایران دنبال مذاکره است چه در دولت جدید چه در دولت قدیم ولی طرف امریکایی برجام رو نمیخاد میخاد ایران بی پول و ضعیف بمونه روسیه هم دوست داره ایران تحریم و منزوی باشه تا خط لوله گاز ایران به اروپا نرسه و خودش انحصاری گاز بفروشه

  • mamad
    0

    شما فایزر و مدرنا وبیو ان تک بیار ما خودمون میریم میزنیم لازم نیست دعوت کنی.

  • دانشگاه امام صادق
    0

    سلام آقای رییسی، الهی پناهیان و ازغدی و رائفی پور و زاکانی و محسن رضایی و همه فارغ التحصیلای دانشگاه امام صادق فدات بشن

  • سردار اذربایجان
    0

    جناب اقای ریسی که جانم فدای دوست قربان لطف ومهر ووفای دوست . ایا با شعر محبت که به شما گفتم یک ریال به صندوق دولت اضافه شد پس نتیجه میگیریم با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه کم سخن بگویم و عمل کنیم زیرا کسانی که بدبختی میکشند مردم شهید پرور ایران هستند نه لبنان ونه یمن و...

  • سردار اذربایجان
    0

    جناب ریس جمهور شما وضعیت دولت قبل را می‌دانستی چرا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردی وحالا میگی من نبودم دستم بود تقصیراستینم بود

  • فریاد
    0

    یکی از کارشناسان اقتصادی دولت ریسی گفته اگر دولت سرمیز مذاکره بره دلار۵۵هزارتومان واگر مذاکره انجام نشه دلار۲۷۵هزار تومان !!!! این سرنوشت ملت ماست!!!!

  • جلال عامری
    0

    زنده باد اسید ابراهیم بت شکن. ان شالا موید باشی چشم دشمنات کور مرد بزرگ....تو می توووووونی. خدا باتوست و تو با خداهستی. تو از تبار بهشتی تو از قبیله ی پاکان تو از دیار شهیدان تو از محله خوبان... ان شاء الله

  • عبدالله
    0

    به جلال عامری : چهره تو با دفاع از بنی صدر خائن برای همه روشده جناب لیبرتی نشین ، مزدور دیروز صدام و امروز سعودی . مرگ بر منافقین رو سیاهان همیشه تاریخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟