رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

افزایش قیمت لوازم خانگی غیرقانونی است

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را بدون مجوز و خارج از ضابطه ندارند و در صورت افزایش قیمت منتظر برخورد قانونی باشند.

افزایش قیمت لوازم خانگی غیرقانونی است

عباس تابش در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران افزود: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیند‌های لازم از جمله ارائه مستندات و مدارک لازم و سپس گرفتن مجوز از سازمان حمایت باشد و در غیر این صورت افزایش ها، تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت‌های لوازم خانگی بدون انجام فرآیند‌ها مورد قبول نیست و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حتما ذی نفعان و متصدیان این حوزه باید امروز و فردا با همراه داشتن اسناد و مستندات لازم به سازمان حمایت مراجعه نمایند و اگر تغییر قیمتی تایید شود، حتماً اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه ۱۲۴ درج شده است.

تابش در خصوص قیمت شکر نیز گفت: در مورد شکر تصمیمات لازم و قیمت گذاری مدیریتی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بر این اساس قیمت ۶۳۰۰ تومان برای تحویل هر کیلو شکر در کارخانه تعیین شد که در هفته آینده سازمان حمایت، قیمت بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای ۶۳۰۰ تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: قیمت ۱۰۰ قلم کالا را به صورت روزانه رصد می‌کنیم، اما هر هفته رصد ۵ قلم کالا به صورت ویژه در دستور کار بازرسان کل کشور است.

تابش همچنین گفت: اگر خودرویی بدون پلاک در پارکینگ‌ها و اماکنی از این دست دپو شده باشد حکم احتکار کالا را دارد و بر این اساس مأموران تعزیرات احکام مرتبط با احتکار کالا را برای این گونه خودرو‌ها صادر خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • فاتح
    0

    سلام،واردات رو ازاد کنند تا اجناس داخلی ارزون شه. البته بعید بنظر میاد این کار رو بکنند چون این ۱۵ واحد عمده تولیدکننده لوازم خانگی توی ایران مال خودشونه.

  • کاربر ناشناس
    0

    افزایش قیمت لوازم خانگی از احمقی کسانی است که از طریق صدا و سیما اعلام کردن ورود لوازم خانگی به کشور ممنوع شما اگه شعور داشتین هیچ وقت این کارو نمی کردین و حتی اعلام میکردید ورود لوازم خانگی منعی ندارد ولی از ورودش جلوگیری میکردید موقعی میگن طرف بی سواده الکی که نمیگن

  • نیری
    0

    وقتی همه چی را انحصاری کردید ‌و سرملت را زیر تیغ تیز وفرصت طلب تولیدکنندگان داخلی دادید معلومه که اینها بجز منافع شخص به کسی رحم نمیکنندوتو بازار سکه تازی میکنند آیا کشوری را سراغ دارید که اینگونه حقوق مصرف کنندگان را نادیده بگیرد و کالا های تولیدی را بهشون تحمیل کند آن هم به قیمت خیلی گرانتر از کالاهای خارجی

  • بازنشسته
    0

    خداذلیلتون کنه بااین تصمیمات غلط،دارم جهیزیه فرزندم روتهیه میکنم

  • مرتضی
    0

    نیست با قبلیام برخورد قانونی کردین. برین کشکتونو بسابید بابا. ملت و اسکول کردید.موقعی که واردات یه کالایی ممنوع میشه معلومه نمونه های ایرانیش هار میشن

  • کاربر ناشناس
    0

    بخاطرجوانان که میخواهندازدواج کنندارزان کنیدتشکر

  • زاغ
    0

    برخورد قبل تر از ابن رادیدیم چقدر کار ساز بود عقط حرف حرف ما خسته شدیم شماها نشدین؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها