المالکی: اعتراضات به نتایج انتخابات عراق مسالمت‌آمیز باشد

رهبر ائتلاف دولة القانون از مردم عراق خواست تا اعتراض به نتایج انتخابات این کشور به صورت مسالمت‌آمیز باشد تا آشوبگران از آن سوء استفاده نکنند.

المالکی: اعتراضات به نتایج انتخابات عراق مسالمت‌آمیز باشد

«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف «دولة القانون» در پیامی توییتری از مردم خواست تا به صورت مسالمت‌آمیز به نتایج انتخابات این کشور اعتراض کنند.

وی در این پیام توییتری نوشت: «خطاب به شهروندان عزیز، در لحظه حساس و خطرناکی در مسیر روند سیاسی شما را مورد خطاب قرار می‌دهم و خواهشمندم که اعتراض‌های شما به نتایج انتخابات به صورت مسالمت‌آمیز بوده و در آن امنیت و نظم حفظ شود تا آشوبگران از آن سوء استفاده نکنند چون این با فراخوان‌ها و تلاش‌های ما برای ایجاد امنیت و ثبات در تضاد است».

کمیساریای عالی انتخابات عراق اواخر شب گذشته در یک کنفرانس خبری، آخرین نتایج شمارش آراء را اعلام کرد. بر اساس اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق ائتلاف دولة القانون به ریاست «نوری المالکی» 34 کرسی پارلمان را بدست آورده است.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است، امروز تاکید کرد که ایادی بیگانه نتیجه انتخابات را ملعبه خود قرار دادند و این درحالی بود که دولت مصطفی الکاظمی نیز بر این روند اشراف داشت و باعث شد تا کمیساریای عالی انتخابات نتواند در مقابل دولت‌های خارجی بایستد.

شهرهای بغداد، پایتخت عراق، بصره، ناصریه و مناطقی دیگر از این کشور از ساعاتی پیش شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر این کشور بوده‌اند.

جمعی از تظاهرات‌کنندگان با مسدود کردن مسیر بغداد به بابل در جنوب عراق از سمت المحمودیه خواستار شمارش دستی مجدد آرای انتخابات شدند.

جمع دیگری از معترضان هم با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع، مسیر بغداد به صلاح الدین را مسدود کردند.

معترضان در اعتراضات خود تاکید می‌کنند که بر خلاف خواسته بیگانگان، در اعتراضات خود به نتایج انتخابات به جنگ داخلی کشیده نمی‌شوند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها