وکیل رئیس پیشین بانک مرکزی

رأی صادره برای سیف قطعی است/ فقط دستور مقام عالی قضایی می‌تواند اجرای حکم را به تعویق بیندازد

وکیل ولی‌الله سیف گفت: آرای قطعی، مانعی برای اجرا نخواهند داشت و تنها مرجعی که می‌تواند اجرای رأی را به تعویق بیاندازد، دستور مقام عالی قضایی است.

رأی صادره برای سیف قطعی است/ فقط دستور مقام عالی قضایی می‌تواند اجرای حکم را به تعویق بیندازد

امیرمسعود مظاهری در خصوص حکم صادره برای ولی الله سیف‌، اظهار کرد: آرایی که محاکم ویژه صادر می‌کنند، قطعی است و درخواست اعاده دادرسی عادی وفق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری و درخواست فوق‌العاده از طریق اعمال ماده ۴۷۷ و اعلام جهات خلاف شرع بودن رأی است که با موافقت رئیس قوه قضاییه ممکن است این موضوع محقق شود.

وی افزود: در اعاده دادرسی عادی، ممکن است دیوان عالی کشور موضوع را با یکی از بندهای ماده ۴۷۴ تطبیق دهد و به شعبه هم‌عرض ارجاع کند و در ماده ۴۷۷ هم اگر رئیس قوه قضاییه، رأی را خلاف شرع بیّن تشخیص دهد، با درخواست اعاده دادرسی موافقت می‌کند و رسیدگی را به شعبه مخصوصی در دیوان ارجاع می‌کند که اگر به آن نظر رسید، شعبه دیوان ممکن است رأی را نقض کند و حکم مقتضی صادر شود.

وکیل مدافع سیف اضافه کرد: از این جهت این اعتراضات قابل تصور است اما به هرحال تجدیدنظر یا اعتراض عادی به این آرا قابل انجام نیست.

مظاهری گفت: آرایی که قطعی هستند، مانعی برای اجرا نخواهند داشت و طبق قانون مواردی که موجب توقف اجرا می‌شود، در قانون احصا شده است اما تنها مرجعی که می‌تواند اجرای رأی را به تعویق بیاندازد، دستور مقام عالی قضایی است. مگر اینکه در اجرای ترتیبات قضایی، مقامات مسئول صلاح بدانند که شروع اجرا را با تأخیر آغاز کنند؛ در برخی پرونده‌ها نیز به لحاظ شرایط کرونایی، اجرای حکم با تأخیر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته بنده نمی‌توانم تأخیر در اجرای حکم را پیشگویی کنم و این موضوع به سلامت آقای سیف بستگی دارد؛ چون گاهی با تشخیص پزشک، تحمل حبس برای شخص مقدور نیست و گواهی داده می‌شود و کمیسیون پزشکی این موضوع را بررسی می‌کند. اما راجع به آقای سیف اطلاع ندارم که ایشان جزء این گروه هستند یا خیر.

مظاهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درخواست اعمال ماده ۴۷۷ دارید یا خیر؟ گفت: فعلاً در این خصوص تصمیمی نگرفتیم و این موضوع به تصمیم آقای سیف بستگی دارد. البته هنوز رأی به ما ابلاغ نشده است که تصمیم‌گیری کنیم.

لازم به ذکر است، روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم قطعی برای ولی‌الله سیف خبر داد و گفت: رئیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه‌سازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوءمدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ر
    0

    باید کسی که این فرد را به ریاست برگزیده است هم، مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد. در کشور اسلامی، رئیس جمهورش، افراد خلافکار و منافق را به ریاست بر می‌گزیند. با این حال، آیا اسلام و کشور تقویت می‌شود یا تضعیف؟ تمامی روسا ، مدیران و وزرا را باید محاکمه، و به زندان بیفکنند، تا اسلام و کشور رشد کند، چون عوامل این افراد هنوز در جای جای کشور ، گوش به فرمان این روسای فاسد هستند.

    نظرات شما -
    • !!
      0

      كم اسلام اسلام كن،،ما فقط به مملكت و مردم بايد فكر كنيم

    • به ر
      0

      چون رئیس جمهور سابق خودش هم خلافکار ومنافق بود ولذا افرادمنافق وخلافکار ی مانندخودش را برای ریاست انتخاب میکرد

    • شوقی
      0

      اسلام کدام اسلام مگر ایران مسلمان دارد همه پول حرام سود بانکی و حقوق روزی حرام مالیاتی نو حلقومشان ریختن هیچ شخصی در ایران نمیتوانه ادعا کنه حرام خور نیست باغ ها میوه مصادره و غصبی زمین ها مساجد غصبی پول ربا و نزول بانکی و بازاری و صدها نمونه دیگر لطفا کشور را درست کن و کار با اسلام نداشته باشید

  • عادل k
    0

    هنوز شروع نشده تبصره ویژه ژن خوبها و آقازاده ها رو شد واقعا که مملکت گل وبلبل و عدالت محوری داریم...

  • ساراسار
    0

    توی چندسال که دزدی میکرداختلاس میکردواموال مردم رابه تاراج بردکسی متوجه نشدقوه مجریه وقضاییه ومقننه نبودحبس میکشه پس پولهاچی شد

  • مردم
    0

    در این چند دهه گذشته کدام رییس جمهور و کدام ریس و مدیر و مسول دزد نبودند همه اختلاس میکنند به مقصدشان در کانادا و اروپا که میرسند اجازه افشا میدهند تمامی اینهایی که دزدی کردن همه از خانواده های وابسته و کم سواد بودند

  • فریبرز
    0

    اینم مثل مشایی و محسن هاشمی و بقیه میره هتل ، زندان مال مردم عادیه

  • نیما
    0

    یه سوال دارم من الان. داخل قانون زندان ها افرادی که بالای 70 سال سن دارن زندان ندارن چون سن اشون به جایی رسیده که نباید باشن و آخر عمر شون هست و الان این شخص متولد 1331 هستن و 6 ماه دیگه 70 سال میشن. خب الان یعنی کمتر از 6 ماه زندان ( که چه عرض کنم از خونه ما بزرگتر و پر امکانات تره) تشریف میبرن؟

  • ممدی
    0

    خوب ملت رو اسکل کردید، محاکمه مجازات، دیگه نمیخاد فیلم بازی کنید ما خودمون هنرپیشه ایم

  • ستارخان
    0

    انگشتر فیروزه و تسبیح به دستش و...........اینان هستند که ایمان مردم دزدیدند

  • محسن
    0

    این ادا بازیا چیه دیگه مردک باید بره حبس دیگه

  • علی
    0

    باید جریمه بر اساس دلار شود زندان که یک رورزه وثیقه میزاره میاد بیرون

  • فرهاد
    0

    اون کسی که باید جوابگوی ملت باشه لال شده چرا جوابگوی نیستین یادته لیاقتمردان را یکی بعداز دیگری رد صلاحیت میکردین هتل اوین هیچ مشکلی را حل نکرده نخواهند کرد اتفاقا امنیتشان بیشتر و بهتر میشه اگر قانون هست که نیست تنها؟ اعدام

  • عباس
    0

    اعدام حقش بود

  • نمایش سیاه بازی
    0

    بازهم نمایش سیاه بازی، بله حبس مثل : حبس برادر روحانی مثل برادر جهانگیری مثل پسر رفسنجانی مثل اکبر طبری مثل....... بابا والله بخدا، این دروغ ودَغلبازیها برای مردم خیلی وقته فهمیدن و دستتون رو شده.

  • صفو
    0

    نه عمو کار فقط دست مقام نیمه عالی هم درست میشه .زندان چیه؟باور کنندش به حتم گوش درازه

  • رضا
    0

    تورا بخدا اینقدر بشعور ملت توهین نکنید ۱۵۹ میلیون دلار که رقمی نیست این رقم بعضی وقتها فقط در یک روز ارایه میشود وهمین حالا هم بعضی روزا این ارقام در بازار تزریق میشود والا زمان این بدبخت فلک زده دلار ۸۰۰۰ تومان بود الان که ۲۸۰۰۰ تومان است تسویه حساب سیاسی را بجای چیز دیگر بمردم قالب میکنید انهم اگه راست باشه فقط نوشتم بدانید خودتانید

  • سِحر نگاه
    0

    محاکمه سیف، کار خاوری را که فرارکرد به خوبی توجیه خواهد کرد اگر سازمان اطلاعات، همان ابتدا که کار سیف ناحق بود وارد میشد، کار به اینجا نمی کشید، متاسفانه بقول خودشان دنبال شکار بزرگترند و اقدام صورت نمی گیره تا افراد هم بیشتر الوده کار گردند و در نهایت با سرمایه ملی، سرمایه انسانی و ابرویشان هم بره و مجبور به فرار و ....بشوند

  • محمد
    0

    حالا پشت سر کی نماز بخونیم.نماز به امامت تو حال آدم را منقلب می کرد.

  • قاسم
    0

    خداوکیلی اگر رای های صادره را اجراء نکنند و پارتی بازی و باند بازی راه بیندازند، خیانت به این مردم ، مملکت و شهدا می‌باشد. مگر خون این نامردها از خون دیگران رنگین‌تر؟ مرگ بر هر چی خائن وطن فروش

  • ناشناس
    0

    بنظر می رسد زندان وآن هم زندان اوین برای این ادمها مثل آن آقا زاده ها هتل است چرا آنکسانی که از اول هم اختلاس ودوزدی کرده اند فقط در زندان اوین رفتند مگر در کشور یک زندان دارد آن هم اوین راست باشد بهترین راه گرفتن تمام انوال و تبیعد به محروم ترین جای کشور مثل بشاگرد تا آخر عمرشان در یک روستای چنان جای زندگی کنند تا بر دیگران عبرت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها