رمزگشایی از سفر احمدی نژاد به دبی/ او به ایران برنمی گردد؟

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه افزود: احمدی نژاد طی دوره ریاست جمهوری خود شخصیت کاریزماتیکی در منطقه داشته است و این باور را ایجاد کرده که پیام هایش برای منطقه ثبات بخش است.

رمزگشایی از سفر احمدی نژاد به دبی/ او به ایران برنمی گردد؟

محمود محمدی در رابطه با "اهمیت سفر احمدی نژاد به دبی" گفت: اگر چه سفر غیر رسمی دکتر احمدی نژاد به منظور شرکت در اکسپو دبی است اما با رمز گشایی از این سفر ، این گونه استنباط می‌شود که سفر ایشان بدون دستاورد نخواهد بود.

وی اضافه کرد با توجه به پیام صلح، دوستی و همکاری که احمدی نژاد با حضور خود در اکسپو‌ دبی مطرح کرد، این سفر یک همسویی قوی را در سیاست خارجی ایران در منطقه و بین همسایگان با مبنای مودت و همکاری همراه خواهد داشت.
محمدی به وجهه خوب احمدی نژاد در بین مردم کشورهای مسلمان و نفوذ و شناخت او از منطقه اشاره کرد و گفت: در این سفر دیدارهایی هرچند غیر رسمی با مقامات صورت می‌گیرد، که دستاوردهای خوبی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

او ادامه داد: یکی از دستاوردهای سیاسی سفر احمدی نژاد فراخوانی در جهت صلح و دوستی و همکاری و هم افزایی در منطقه است، و جنبه دیگر به موضوعات اقتصادی می‌توان اشاره کرد. به این معنا که حافظهٔ سیاسی و تسلّط ذهنی محمود احمدی نژاد بر موضوعات خلیج فارس می‌تواند به کمک شرایط کشور بیاید و منافع ملّی ما را در موارد متعدّدی از جمله موضوع صادرات گاز بیش از تصوّر محقّق کند.

محمدی با اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه افزود: احمدی نژاد طی دوره ریاست جمهوری خود شخصیت کاریزماتیکی در منطقه داشته است و این باور را ایجاد کرده که پیام هایش برای منطقه ثبات بخش است.

نماینده اسبق مجلس بیان کرد: سفرهای خارجه برخی از شخصیت‌های شناخته شده که شرایط کشور را می‌دانند و از ظرفیت‌ها و توانمندی منطقه آگاه هستند و با مقامات منطقه مراوداتی دارند طبعا می‌تواند در جهت صلح و دوستی و هم‌افزایی نقش مفیدی داشته باشد و سفر احمدی نژاد دستاورد خوبی به ارمغان خواهد آورد.

سفیر اسبق ایران در الجزایر در پاسخ به این سوال که ممکن است سفر احمدی نژاد سفری بی بازگشت باشد؟ افزود: این یک ارزیابی غلط از شخصیت احمدی نژاد و تحلیلی بد بینانه است. درست است که سالها احمدی نژاد با انتقاد به پاره‌ای از سیاست دولت‌ها و حکومت در جهت مطالبات مردم نقش موثر ایفا کرده است، اما این دلیل نمی‌شود که چنین قضاوتی در خصوص او صورت گیرد.

وی افزود: نه تنها احمدی نژاد بلکه روزنامه نگاران و سایر سیاستمداران نیز نقدهایی بر سیاست‌ها در جمهوری اسلامی دارند، اگر این نقدها درست باشد می‌تواند به بهبود وضعیت و اعتماد عمومی کمک کند و اگر درست نباشد فرد باید پاسخگو باشد زیرا ماهیت و خاصیت یک نظام جمهوری این است که به مشارکت مردم و دیدگاه و مطالبات آنها اهمیت دهد.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    عکس سیف و روحانی و عراقچی را هم به اشتراک بگذارید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      روحانی انسان بزرگی است مرد دورانهای سخته ِ

    • مینا
      0

      خاک بر سر خرت کنن با این نظر دادنت...

  • کاربر ناشناس
    0

    خداوکیلی روحانی را باید هرچه سریع‌تر محاکمه کنند

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      قبول دارم روحانی خوب کار نکرد ولی همش تقصیر روحانی نیست... تو کشور ما هر رییس‌جمهور میشه چوب لای چرخش میذارن

  • ناشناس
    0

    درود بر مرد بزرگ ایران بزرگ دکتر محمود احمدی نژاد

  • محمد
    0

    صلح و دوستی کیلو چنده دلارو بیارید پایین

  • مردم عادی
    0

    احمدی‌نژاد بر نگرده؟فرض کن برنگرده، میخاد اونجا چه کنه؟ شتر هم دستش نمیدن ببره بیابون، کجا مثل اینجا بخور بخور دارند اینا؟

  • احمد اندروژ
    0

    درود بر احمدی نژاد وکسانی که ایران را به این روز انداختند و ایرانی ساختند در خور ایرانیهایی که اینچنین از او تشکر میکنند !!!!!!!!!!!

  • Hedayat
    0

    ٱخه این مهره ی سوخته ی بیسواد چیه که رمز داشته باشی که روزگاری بخواد .

  • جمال
    0

    برود همچون نادر رفت ( نادر در لغت دو معنا دارد،) تعداد میله های اورانیوم را اولین بار همین خائن لو داد .

  • منصور
    0

    آره ، دقیقا ، یادمه مردم مصر که جمع شدن براش دعا های عربی ! می خوندن .حتی کفشهای پای خودشون را به عنوان هدیه به رئیس جمهور محبوبمون پرتاب میکردن

  • رضا
    0

    دورود بر دکتر احمدی نژاد بزرگ مرد ایران سیف ومعاونش محاکمه وزندانی شد منتظر محاکمه روحانی جهانگیری زنگنه وظریف هستیم

  • بینام.
    0

    خاطر مبارکتان نیست از همین معجزه قرن حمایتی شد که از هیچیک از روسای جمهور تاکنون نشده؟ نتیجه حمایت بی حد و حصر همینه که شده ضد حامیان اصلی خودش.

  • بی تفاوت
    0

    این کسی است که از کوروش به مردم ایران بیشتر خدمت کرد مردم ما ناشکرند که به این روز افتادن.....کسی بود که نون به سفره مردم اورد ولی بیسوادا هیچی نمیدونن یا دستشون برای دزدی رو شوده یا بعضی کینه دارن...!!؟؟

  • زنده باد احمدی نژاد
    0

    دقیقا محبوبیت دکتر احمدی نژاد بین مردم عربی بسیار بسیار بالست بنده سالی کشور عربی رفتم بازار جنسی بخرم فروشنده تا دید ایرانی هستم گفت به افتخار احمدی نژاد و باقی مشتری ها که زیاد هم بودند گذاشت و هرچه من خواستم کجلو میز گذاشت از بهترین طاقه های پارچه و گفت احمدی نژاد حالش چطوره با شوخی گفتم پدر ملت در اورده فوری تا شنید باعصبانیت تمام طاقه ها رو جمع کرد و گفت من به شما چیزی نمی فروشم هرچه گفتم شوخی کردم قبول نکرد حالا همین روحانی دله دزد بره خارج ببین با دمپایی دنبالش اگر نکردن

    نظرات شما -
    • قاچاقچی
      0

      داداش ناموسا دمت گرم روزمو ساختی با این داستانت این حجم از اراجیف یه جا ندیده بودم

  • ایرانی
    0

    احمدی نژاد محبوب ترین چهره بعد انقلاب است .اگر تردید دارید یک نظر خواهی بیطرف بگذارید.

  • خادم
    0

    روزنامه کیهان آقای شریعتمداری از دوستان و رفقای آقای دکتر احمدی نژاد چیزی بگو منتظر دوست شفیق هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها