مشکلات دوران کودکی با مرگ زودرس مرتبط است

محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض ناملایمات دوران‌ کودکی با مرگ زودرس مرتبط است.

مشکلات دوران کودکی با مرگ زودرس مرتبط است

به نقل از مدیکال اکسپرس یافته‌های یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مشکلات دوران کودکی عاملی موثر در سلامت جسمی و روانی طولانی‌ مدت و البته عامل مهمی در علل زودهنگام و قابل پیشگیری از مرگ‌ومیر است.

محققان دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا و دانشگاه هاروارد دریافتند مشکلات دوران کودکی با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان همراه است. البته پیش از این میزان تاثیر ناملایمات دوران کودکی در مرگ‌ومیر به‌ عنوان عامل پیشگیری از بیماری و مرگ ناشناخته بوده است.

کاترین ام کیز، محقق این بررسی، گفت: مشکلات دوران کودکی عاملی تعیین‌کننده و مهم برای سلامت جسمی و روحی شناخته شده و نتایج این تحقیق ترکیبی جدید از شواهد برای برآورد میزان تاثیر بر سلامتی و مرگ‌و میر قابل پیشگیری ارائه می‌کند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد سالانه ۴۳۹ هزار و ۷۲ مورد مرگ‌ومیر در ایالات متحده و یا ۱۵ درصد از ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۳۷ مرگ‌ومیر از کل مرگ‌ومیرهای ایالات‌ متحده در سال ۲۰۱۹ با بیماری قلبی، سرطان و خودکشی مرتبط بوده است. البته رفتارهای ناسالم مانند مصرف مواد مخدر، سیگار کشیدن و عدم تحرک بدنی نیز بر شدت این موضوع تاثیر دارد.

در این مطالعه قرار گرفتن در معرض برخی از مشکلات قبل از ۱۸ سالگی بررسی شد که شامل سوء‌استفاده، بی‌توجهی، خشونت‌ خانوادگی و مشکلات‌ اقتصادی بود.

نتایج این بررسی می‌تواند به‌ عنوان غربالگری مشکلات‌ اولیه در مراقبت‌های اولیه کودکان و راهی برای شناسایی کودکان در معرض خطر باشد زیرا عوامل اجتماعی برای سلامت باید به‌ عنوان علل قابل پیشگیری از مرگ در نظر گرفته شود. منابع موجود برای رسیدگی به سلامت جمعیت با تجدید نظر در مورد علل مرگ‌ومیر ممکن است به‌ طور موثرتری تخصیص داده شود.

پیشگیری از مشکلات دوران کودکی و مداخله در مسیرهایی که این تجربیات را با افزایش خطر بیماری مرتبط می‌کند، باید به‌ عنوان یک اولویت مهم در حفظ بهداشت‌ عمومی در نظر گرفته شود.

این یافته‌ها در JAMA Pediatrics منتشر شده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها