توضیح رییس اتحادیه درباره خودروی ۱۲ میلیاردی بازار

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز گفت:اگر واردات آزاد شود هم بازار از حالت انحصاری خارج می‌شود و هم قیمت‌ها کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهد داشت، بنابراین خریداران تا زمان به نتیجه رسیدن این طرح از خرید خودداری می‌کنند.

توضیح رییس اتحادیه درباره خودروی ۱۲ میلیاردی بازار

ابراهیم مددیان در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در دو هفته گذشته قیمت خودرو تقریبا ثابت بوده است، اما از نظر تقاضا بازار خودرو کلا به کما رفته است و به ندرت خرید و فروش انجام می‌شود. کل بازارها به خصوص بازارهای خودرو، مسکن و طلا منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی هستند. می‌توان گفت بازار منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.

وی در ادامه افزود: طرح واردات خودرو نیز تاثیرگذار است، اگر واردات آزاد شود هم بازار از حالت انحصاری خارج می‌شود و هم قیمت‌ها کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهد داشت، بنابراین خریداران تا زمان به نتیجه رسیدن این طرح از خرید خودداری می‌کنند. در نتیجه این عوامل ۹۰ درصد بازار در رکود است و فقط کسانی که نیاز فوری دارند اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز با اشاره به نرخ روز خودرو در بازار اظهار کرد: قیمت سمند LX در بازار ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۲۴۵ تا ۲۴۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به میزان ۱۳۷ میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو ۳۱۰ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۲۷۵ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۵۶ میلیون تومان و تیبا۱ ۱۴۶ میلیون تومان است. از میان خودروهای خارجی هم گرانترین خودروهای موجود در بازار حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا ما را از این مسئولین که داغ یک زندگی مناسب را به دل مردم گذاشته اند نجات بده کم کم داریم به عقب برمیگردیم چون اقایان نیاز به دلار برای حفظ حکومتشان و نیروهای نیابتی دارند و مردم هم تحمل کنند شرایط را تا حکومت انان حفظ شود

  • ناشناس
    0

    به همین دلیل صاحبان کشور وملت اجازه نمیدهند آزاد شود چون ضرر میکنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها