هشدار آمریکا به صنعت رمزارز درباره حملات باج افزاری

وزارت خزانه داری آمریکا به صنعت رمزارز درباره افزایش حملات باج افزاری هشدار داد.

هشدار آمریکا به صنعت رمزارز درباره حملات باج افزاری

مقامات آمریکایی اعلام کردند مجموعا ۵۹۰ میلیون دلار پرداختهای باج افزاری مظنون در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ انجام گرفت که بیشتر از ۴۱۶ میلیون دلار گزارش شده برای کل سال ۲۰۲۰ بود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد میانگین ماهانه میزان مبادلات باج افزاری در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۲.۳ میلیون دلار بوده و گروههای REvil/سودینوکیبی، کانتی، دارک ساید، آوادون و فوبوس شایعترین گروههای باج افزاری گزارش شده بوده اند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در پی سلسله حملات باج افزاری که امسال به وقوع پیوست و امنیت تامین انرژی و غذای آمریکا را به خطر انداخت، واکنش امنیت سایبری دولت را اولویت اصلی اکثر مقامات عالی رتبه دولت خود قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا به منظور متوقف کردن استفاده از رمزارزها برای پرداخت باج به گروههای هکری، به اعضای جامعه رمزارز اعلام کرد آنها مسئول این هستند که مطمئن شوند مستقیما یا غیرمستقیم به تسهیلات چنین مبادلاتی که تحت تحریمهای آمریکا ممنوع هستند، کمک نمی کنند.

در دستورالعمل جدید این وزارتخانه آمده است که صنعت ارز مجازی در جلوگیری از استفاده از ارزهای مجازی توسط کسانی که در لیست سیاه تحریمها قرار دارند، به میزان فزاینده نقش مهمی ایفا می کند.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری در بیانیه ای گفت: این وزارتخانه با دشوار کردن سود بردن خلافکاران از جرایمشان، به متوقف کردن حملات باج افزاری کمک می کند اما ما به شرکایی در بخش خصوصی نیاز داریم تا به جلوگیری از این فعالیت غیرقانونی کمک کنند.

دستورالعمل جدید همچنین به صرافیهای رمزارز توصیه کرده است از ابزارهای مکان یابی برای مسدود کردن دسترسی از کشورهای تحت تحریم آمریکا استفاده کنند.

هکرها از باج افزار برای از کار انداختن سیستمهایی استفاده می کنند که همه چیز از صورتحساب بیمارستان تا تولید را کنترل می کنند و تا زمانی که پول باج را که معمولا در قالب رمزارز است، دریافت نمی کنند، سیستمها را آزاد نمی کنند. مجرمان سایبری امسال شرکتهای آمریکایی متعددی را هدف حمله قرار دادند. یکی از این حملات به شرکت کلونیال پایپ لاین که اپراتور بزرگترین خط لوله سوخت رسانی آمریکا بود، انجام گرفت و باعث کمبود سوخت در کرانه شرقی این کشور شد. هکرها همچنین یک شرکت کشاورزی مستقر در آیوا را هدف قرار دادند که باعث برانگیخته شدن نگرانیها نسبت به مختل شدن برداشت غله در منطقه میدوست شد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت بایدن ماه گذشته صرافی رمزارز Suex OTC را به دلیل نقشی که در فراهم کردن پرداختهای غیرقانونی از حملات باج افزاری داشت، هدف تحریم قرار داد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها