برند های تولید کننده فیلتر صنعتی

فیلتر Filter در صنایع و در اتصالات ماشین آلات صنعتی به منظور تصفیه سازی سیالات شامل انواع روغن، انواع سوخت و هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

برند های تولید کننده فیلتر صنعتی

فیلتر های صنعتی در شکل های مختلف و با برند های مختلفی تولید شده و بر حسب حجم و دبی سیال عبوری دارای حجم حداکثری بوده و جزو قطعات مصرفی ماشین آلات محسوب می شوند. از انواع مختلفی فیلتر بر روی ماشین آلات سبک از خودرو های شخصی گرفته تا ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی استفاده می شود.

با توجه به اینکه اغلب ماشین آلات سنگین صنعتی از موتور هایی از نوع احتراق داخلی با سوخت گازوئیل استفاده می کنند فیلتر گازوئیل یکی از مهمترین نوع فیلتر های صنعتی محسوب می شود. انواع موتور های دیزلی دویتس، کامینز، پرکینز که بر روی ماشین آلات راهسازی و مهدنی، تراک ها و کامیون ها، لیفتراک و جرثقیل، انواع مولد های برق و کمپرسور ها نصب می شوند دارای فیلتر تصفیه گازوئیل هستند. فیلتر گازوئیل یا به شکل سنتی با کارتریج های سلولزی و یا بصورت مدرن تحت نام فیلتر سپراتور مورد استفاده قرار می گیرد که فیلتر های سپراتور در واقع جدا کننده قطرات آب معلق در گازوئیل محسوب می شوند.

از انواع کاربردی دیگر فیلتر آلات صنعتی فیلتر های روغن هستند که برای تصفیه روغن در گردش در موتور های احتراق که برای روانکاری مورد استفاده قرار می گیرند مصرف می شوند و با نام انگلیسی Lube Filter شناخته می شوند. فیلتر های روغن و گازوئیل اغلب از نوع پیچی و با شباهت هایی چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ نوع کارتریج برخوردار هستند.

فیلتر هیدرولیک Hydraulic filter یکی دیگر از انواع کاربردی فیلتر آلات صنعتی محسوب می شود که بر روی سیتم های هیدرولیک بسته شده و به تصفیه روغن هیدرولیک می پردازد. فیلتر های هیدرولیک در نوع کم فشار، فشار متوسط و پر فشار تولید شده و اغلب برای جذب پلیسه های فلزی ناشی از سایش اجزای سیستم هیدرولیک می پردازند.

برند های فیلتر موتور های دیزلی

کیفیت فیلتر ها در چند بخش از فیلتر قابل بررسی می باشد. اولا با توجه به اینکه کارتریج فیلتر های گازوئیل، فیلتر سپراتور گازوئیل، فیلتر روغن و فیلتر هیدرولیک در داخل قوطی هایی تولید شده از جنس آلیاژی آلومینیوم تولید می شوند تحمل فشار نهایی قوطی فیلتر های صنعتی خود از معیار های کیفی فیلتر ها می باشد. قابلیت جذب بالای آلاینده های جریان (بر حسب میکرون) طول عمر بالا، قابلیت عبور دبی بالایی از جریان سیال و مقاومت حرارتی برای کاربری در شرایط سخت از فاکتور های کیفی هستند که مستقیما تحت تاثیر برند تولید کننده فیلتر قرار دارند. در زیر به معتبر ترین برند های فیلتر های صنعتی می پردازیم.

فیلتر فیلیتگارد Fleetguard : یکی از محبوب ترین برند های فیلتر های صنعتی بوده که تولید کشور آمریکا و در واقع تولید برند موتور های دیزلی کومنز Cummins آمریکا می باشد. فیلتر فیلیتگارد بصورت قطعه اصلی بر روی کلیه موتور های دیزلی کامینز اتصال پیدا می کند هر چند که در دهه اخیر نام آن به Cummins filteration تغییر کرده است.
فیلتر مان MANN : این برند آلمانی یکی دیگر از شناخته شده ترین برند های تولید کننده فیلتر در دنیا می باشد که بالاخص در زمینه تولید فیلتر آلات روغن و گازوئیل پیشرو می باشد. فیلتر های دویتس که بر روی موتور دیزل دویتس بسته می شوند توسط برند MANN تولید می شوند.
فیلتر دونالدسون DONALDSON : یکی دیگر از برند های شناخته شده آمریکایی تولید کننده انواع فیلتر آلات صنعتی می باشد. دقت در طراحی و قابلیت جذب آلاینده ها در سایز های بسیار اندک که به بهبود طول عمر اجزای موتور دیزل می انجامد از مهمترین مشخصات این برند صنعتی می باشد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها