وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

جزئیات بازگشایی مدارس از شنبه آینده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان ماه را اعلام کرد.

جزئیات بازگشایی مدارس از شنبه آینده

علیرضا کمرئی در این باره اظهار کرد: در مهرماه شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.

وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوزها تجدید نظر کرده و یا در صدور آنها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می گردد.

وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • مبینا
    1

    الان بازگشایی مدارس از واجبات است و مخالفان بازگشایی قطعا درک درستی از حقایق ندارند

    نظرات شما -
    • الف
      0

      باز گشایی مساویست با افزایش مرگ و میر . کدوم حقیقت بالاتر از این

    • ؟!
      0

      زر مفت...

    • پاشا
      1

      تو بفرست به بقیه کار نداشته باش برای اونا هم تصمیم نگیر

    • به مبینا
      0

      فکر کنم تو ازون زنایی که می خوای بچه ات رو بفرستی از خونه بیرون و از صبح تا بعد اظهر بری تو اینستاگرام و خاله بازی با امثال خودت!

    • ،،،،،،،،*****،،،،،
      0

      خانوم مبینا چندروز هستش که شما پیام هایی در خصوص بازگشایی مدارس میدین ،درک شما ازبازگشایی مدارس چیه،چطور میتونی بچه ۷ساله رو بفرستی مدرسه شاید خدایی ناکرده یکی درگیرباشه اونوقت تمام کلاس درگیرمیشن،بچه نمیدونه چی تمیزهست چی آلوده ست ،چطورمیتونی خودت راحت توخونه ت بشینی وبچه کوچکت رو بفرستی ،

  • شیرکرونا
    0

    هیچ کس حاضرنیست بچه شو دست شما بده !!!! شما قاتلید

  • والدین بچه ها
    0

    در شرایطی که اغلب کارشناسان حوزه سلامت، از آغاز پیک ششم کرونا در هفته های آینده خبر میدن ... و آمار ابتلا و بستری در سطح کشور، بطور محسوسی در حال افزایش هست و فوتی روزانه کرونا، طبق آمار خودتان، هنوز حوالی دویست نفر روزانه هست، واقعا چه اصراری بر حضوری شدن کلاس ها دارید؟ چه افرادی در این موضوع ذینفع هستند؟؟ هوا سرد شده، تمام کلاس ها مجبورند بخاطر سرنشدن، در و پنجره ها رو ببندن، کدام تهویه مناسب می‌تواند در مدارس فرسوده شما، انجام گیرد؟ مواد بهداشتی و ضدعفونی و ماسک و کنترل تب دانش آموزان بطور روزانه، کجا انجام می شود؟ واکسن سینوفارم، که به معلمان و دانش آموزان زدین، واقعا چند درصد موثر هست؟

    نظرات شما -
    • یک ایرانی
      0

      فقط مسولان بالادستی وبعضی ازخانواده هادلشان میخواهدمدرسه کامل بازشود،دانش اموزابتدایی اصلارعایت اصول بهداشتی رانمیداندیه دقیقه ماسک داردپنج دقیقه بدون ماسک کناردوستانش لقمه اش رامیخوردیادنبال هم میدوندهرچه مسولان مدرسه هم تذکرمیدهدگوشی بدهکارنیست خداکنه پیک بعدی نباشه که تمام خانواده هادرگیرند،گفتن ازمابودکوگوش شنوا.

  • ناشناس
    0

    تا حالا جون خودمون مهم نبود حالا نوبت بچه هامون شده ما به شما اعتماد نداريم و بچه هامون رو نمي فرستيم

  • وجدان
    0

    خجالت بکشید، با جان بچه های مردم بازی نکنید،از خدا بترسید...

  • وطنم
    0

    به این کار میگن جنایت.....

  • ف ع
    0

    من دبیرم و از خدام هس که حضوری تدریس کنم چرا که هرچی هست سرکلاس میگم انجام میدم و ساعت ۲ با خیال راحت میرم خونه تا فردا ۷صبح.دیگه لازم هم نیس تا ۱۲ شب توی گوشی کور بشم ودیسگ گردن بگیرم و تکلیف بررسی کنم! اما با این وضع غیر بهداشتی مدارس وکمبود شدید مواد ضد عفونی و فرارسیدن فصل سرما که در و پنجره ها باید بسته بشه ،اگه خدای ناکرده یه بچه ناقل بیماری به مدرسه یا خانواده باشه، کی می خواد جوابگو باشه؟؟! همین دو هفته اول مهرکه مدارس روستایی حضوری شدن، دو مدرسه مجددا به دلیل مثبت شدن یه دانش آموز، دوباره مجازی شده!!!

  • ناشناس
    0

    مدارس ابتدایی رو باز نکنید لطفا

  • ناشناس
    1

    چرا مدارس رو باز میکنید
    اگه بچه های ما کرونا بگیرند شما جوابگو هستین

  • ناشناس
    0

    واقعا یعتی چی؟از اولیا تظرسنجی؟واقعا که؟ دبیر بیاد دو نوع تدریس کنه؟ترکیبی؟هم خضوری و هم مجازی واسه اوناییکه حال ندارن از زیر پتو بیرون بیان؟واقفا شآن معلم توی مملکت ما اینه؟یعنی خاک توی سرتون با این طرز فکرتون.یا کاملا مجازی یا کامل حضوری.حرمت معلمها باید حفظ بشه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها