طرح صیانت هم مثل فیلترکردن تلگرام جواب نمی دهد/ مجلس را بی اعتبار نکنید

زیان بزرگی که در این ماجرا متوجه نظام و کشور خواهد شد، بی‌اعتبار شدن مصوبات مجلس و تصمیمات حکمرانان خواهد بود. این، زیان کمی نیست و مسئولان باید مانع به وجود آمدن آن شوند.

طرح صیانت هم مثل فیلترکردن تلگرام جواب نمی دهد/ مجلس را بی اعتبار نکنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با مطرح شدن دوباره طرح صیانت در مجلس یازدهم، این روزها مطالب عجیبی از بعضی نمایندگانی که بررسی این طرح را در کمیسیون مربوطه برعهده دارند شنیده می‌شود که حیرت‌آور است. یکی می‌گوید حتی اگر مردم نخواهند هم ما کار خودمان را می‌کنیم. دیگری می‌گوید همه موظفند هرچه ما تصویب کنیم را بپذیرند و آن دیگری می‌گوید سیل فحش مردم به طرف من سرازیر شد که چرا دنبال تصویب این طرح هستم.

به زبان آوردن چنین سخنانی قبل از هر چیز نشانه اطلاع این نمایندگان از مخالفت گسترده مردم با طرح باصطلاح "صیانت" است که واقعاً طرحی غیرمنطقی و برخلاف منافع عمومی است.

اصرار بر مخالفت با خواست منطقی مردم، بهیچوجه از حقوق نمایندگان مجلس نیست. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به هیچکس اجازه محدود کردن آزادی‌های مشروع مردم را در هیچ زمینه‌ای نمی‌دهد و طرح صیانت، آشکارا درصدد محدود ساختن آزادی استفاده مردم از امکانات علمی و فنی پیشرفته روز دنیاست.

نمایندگان مجلس یازدهم باید به این نکته بسیار مهم توجه کنند که کسب و کار، تحصیل، ارتباطات اجتماعی و بسیاری از نیازهای معیشتی مردم به شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند و طرح صیانت با محدود کردن این امور، عرصه را بر زندگی مردم تنگ خواهد کرد. در نتیجه، عده‌ای از کشور مهاجرت خواهند کرد، عده‌ای دچار تنگناهای معیشتی خواهند شد و عده‌ای نیز با زیر بار این محدودیت‌ها نرفتن، درصدد پیدا کردن راه‌های جایگزین برخواهند آمد و عملاً طرح صیانت را خنثی خواهند کرد.

زیان بزرگی که در این ماجرا متوجه نظام و کشور خواهد شد، بی‌اعتبار شدن مصوبات مجلس و تصمیمات حکمرانان خواهد بود. این، زیان کمی نیست و مسئولان باید مانع به وجود آمدن آن شوند.

درست است که فضای مجازی علیرغم امتیازات زیادی که دارد، مضراتی هم دارد، ولی راه مقابله با این مضرات، طرح باصطلاح صیانت نیست. راه درست اینست که حکمرانان، رفتارها و عملکردهای خود را اصلاح نمایند و بگونه‌ای عمل کنند که اخلاق و فرهنگ در جامعه حرف اول را بزند و مردم خودشان از خود و آحاد جامعه صیانت کنند. صیانت اجباری جواب نمی‌دهد و درست مثل فیلتر کردن تلگرام با شکست مواجه خواهد شد.

برای اینکه در این تلاش غیرمنطقی شکست نخورید، این طرح را، چه از خودتان باشد و چه از خارج مجلس به شما دیکته شده باشد، کنار بگذارید و درصدد اصلاح خودتان و حکمرانان برآئید تا مردم به صورت داوطلبانه فرهنگ صیانت را به بهترین وجه در جامعه تحقق ببخشند.

منبع: عصر ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • بابک خرمدین
    0

    اینا اگه عقل داشتن که وضع مملکت این نبود

  • ممد
    0

    ...... تو صیانتتون که باز ملت رو تحت فشار قرار میدید

    نظرات شما -
    • کیوان
      0

      باید ترید حسابی

    • یکی از مردم
      0

      لیاقتشون بدتر از اینه که گفتی اینها رو ما انتخاب نکردیم که برای ما تصمیم بگیرند

  • ناشناس
    0

    جالب میگن اموال مسولین محرمانه است به نظر شما علتش چیست

    نظرات شما -
    • نیما
      0

      این کار های مجلس که اموال، حقوق و.... مسئولین که تا دوسال پیش اصولگرایان میگفتن باید شفافیت اجرا بشه حالا خود اصولگرایان مهر محرمانگی و _ امنیتی هم _ زدن و از این طرف هم طرح صیانت از حقوق کاربران و چیز های دیگه... بجز مهاجرت و بقیه چیز ها بی اعتمادی هم داره و چهار سال دیگه همین افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری به کمترین حالت ممکن در چهل سال گذشته اومدن میشن یک سوم این مقدار شاید هم کمتر برای رای دادن برن. این همون چیزی که مقامات آمریکا و صهیونیست میخواد که مردم بی اعتماد بشن و دولت جمهوری اسلامی رو دشمن خودشون بدون که فکر میکنم همین ها مجلسی ها دارن همسو اونا میشن و با افکار اونا پیش میرن.

    • داد
      0

      اموال داخل کشور و یا حسابهای ملیون دلاری خارج ، معلومه که مردم نباید بفهمند که آخوندها و دستیاران کت شلواری آنها در این ۴۳ سال چند صد ملیارد دلار بالا کشیدند و بریش ملت فلاکت زده ولایت ساخته شده بدست اخوندها خندید ند .

  • نیما
    0

    این کار های مجلس که اموال، حقوق و.... مسئولین که تا دوسال پیش اصولگرایان میگفتن باید شفافیت اجرا بشه حالا خود اصولگرایان مهر محرمانگی و _ امنیتی هم _ زدن و از این طرف هم طرح صیانت از حقوق کاربران و چیز های دیگه... بجز مهاجرت و بقیه چیز ها، بی اعتمادی هم داره و چهار سال دیگه همین افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری به کمترین حالت ممکن در چهل سال گذشته اومدن میشن یک سوم این مقدار شاید هم کمتر برای رای دادن برن. این همون چیزی که مقامات آمریکا و صهیونیست میخواد، مردم بی اعتماد بشن و دولت جمهوری اسلامی رو دشمن خودشون بدون که فکر میکنم همین ها مجلسی ها دارن همسو اونا میشن و با افکار اونا پیش میرن.

  • اعلا
    0

    اینها یه عده عقده ای هستند که تازه به نون ونوایی رسیدن حالا میخوان پدر مردم را در بیارن مثل 40سال گذشته.

  • علی
    0

    معلوم نیست این آقایون نماینده کی هستن؟ اگر نماینده ملت هستن که اکثریت مخالفن . پس چه اصراری بر این طرح مطرح است خدا داند.

  • علی
    0

    مجلسی مردمی هست که در راستای معیشت و زندگی مردم تلاش کند نهمسیر زندگی را سختر کند اینها با عقاید پوچ وافراطی فقط دارند مردم را ازار میدهند ودینزدایی میکنند اخرش هم خودش فنای افکار خواهند شد با شدت جریان اب ماهر ترین غواصها هم نمیشود عکس شنا کرد این قانون طبیعت هست انها که شعور ندارند زودتر فنا میشوند پشت این افکار ابرقدرتهای خاص در خارج از کشور هستند تاریخ نشان خواهدداد

  • مردم
    0

    نام واقعی این طرح این است: "طرح خیانت به حقوق مردم"

  • ،،،،
    0

    مگه مجلس غير از براي يه مشت مفت خور ،،اعتباري هم داره؟؟؟

  • محمد
    0

    دارید با این طرح ها اکثر نخبگان پزشک ها مهندسین و کلا انسانهای کاربلدمان را مهاجرت در پیش بگیرند . همین امروز دوستم رفته بود پلیس بعلاوه ده میگفت 5تا پزشک و پرستار دنبال پاسپورت بودن برن. تلگرام فیلتر کردند راحت استفاده میکنند . اگر راست میگویید یوتیوب را از فیلترینگ خارج کنید. همینطور تلگرام و توییتر و ...

  • هم وطن
    0

    کاش مجلس به جای این طرح ها همراه دولت شود واقدامی جهت رفع فقر و بیکاری وکاهش تورم نماید

  • صیانت از کدام مردم؟
    0

    طرح صیانت از عنبستانی در فضای مجازی، تا با خیال راحت سیلی بزنه به مردم و در فضای مجازی مفتضح نشه، طرح صیانت از اختلاس کنندگان و جنایتکاران تا در فضای مجازی مورد هجمه قرار نگیرند، طرح صیانت از سعید طوسی و....

  • ناشناس
    0

    مجلسیها برای گرانبها یک کاری کنید دیگه برنج خارجی هم نمیشه خرید ایرانی پیش کشمون. حقوقهای نجومی که دارید می گیرد حرامتان باد روی اعصاب مردم راه نروید.

  • ل
    0

    نمیدونم چرا وقتی اینیستا گرام صفحات ارزشی و حتی کسب و کار ایران را فیلتر میکند هیچ کس چیزی نمی گوید!؟ روسیه . کره جنوبی و شمالی و کویت و ... اینترنت ملی وامن دارند!

  • حاج طوسی
    0

    اینها نماینده ملت نبوده و نیستند.مجلسیان یا به عبارتی کارگزاران و دست پرورده جنتی هستند که به اهداف طیف خاصی را رسمیت می بخشند.

  • مجلس انقلابی
    0

    کاش طرح شفافیت ارای نمایندگان و راههای رسیدن به اموال را هم اینقدر با جدیت دنبال می کردند.

  • ناشناس
    0

    کاش بجای طرح صیانت از فضای مجازی طرصیانت از بیت المال را اجرامیکردید تا هر حرامی بیت المال این ملت رابه یقمانبردواختلاس های ملیاردی رقم نخوردفکری بحال سن ازدواج که به ۴۰ رسیدو تورم ۱۰۰۰۰./.که کمرملت راشکسته واشتقال جوانان بیکار مسکن وازدواج جوانان و این اقتصاد بهم ریخته مملکت می کر دید

  • محمود قالتاق
    0

    مجلسی که قراربود بدنبال حل مشکلات معیشت مردم باشه الان دنبال خفه کردن مردمه! دیکتاتور=ظلم وستم

  • aaaaaa
    0

    روز تصویب طرح صیانت اینترنتی روز فتح انقلاب توسط اشراف است.

  • ffff@gmail.com
    0

    طرح صیانت اینترنتی یعنی مستضعفان برای انتقاد از اشراف باید بروند از مدیران ثروتمند شکم گنده مجوز بگیرند. امام حسین ع خودش انقلاب رو از دست طرح صیانت اینترنت نجات بده.

  • gghjbg
    0

    مهاجرت و اخراج گسترده شیعیان ایران از سرزمین های اشغالی اینترنت. آری ۹۰درصد سرزمین های اینترنت توسط اصراعیل اشغال شده و حالا دارند با طرح ضد اینترنت شیعیان ایران رو از اینترنت اخراج میکنند.

  • کيوان
    0

    اين يعني انتقام يک مشت بيسواد پشت کوهي از ملت بدبخت

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      بلانسبت شما غلط کردند

  • بهروز جعفری
    0

    من که به اینا رای ندادم از کجا اومدن

  • ل
    0

    هر طرحی که بتونه افسار اینترنت بی صاحب رو بگیره خوبه

  • علی
    0

    شما در طول تاریخ یک نمونه موفق از تصدی دولت و بهبود آن پیدا کنید. همه چیز باید در اختیار مردم باشد وظیفه دولت (که باید نماینده مردم باشد یعنی رسما دست نشانده و گوش به فرمان نه آقا بالاسر) ایجاد امنیت، ایجاد زیرساخت، نمایندگی مراودات بین المللی، و نگه داری سرمایه ها و ... است آنگاه جامعه در چنین فضایی کسر کار آزاد خود را راه اندازی می کند. بسته به نیاز واردات و صادرات می کند فرهنگ خود را می سازد و ... متاسفانه الان همه چیز از چی بخوریم، چی بپوشیم ، چی ببینیم، با کی دوست باشیم با کی دشمن، چه کاری راه بیاندازیم، چه کاری نکنیم، درآمدمان چقدر باشد، چه بیاموزیم، چه فرهنگی داشته باشیم، چه کسی نماینده ما باشد و به کی وکالت بدهیم و ... حتی معنای واژگان هزار ساله در دست دولت است یعنی اگر تا دیروز صیانت بار معنایی خوبی داشت الان محدودیت می شود صیانت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها