هشدار ایران به شورای امنیت درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی اسرائیل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت اظهار داشت: ما نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته ای آن هشدار می دهیم.

هشدار ایران به شورای امنیت درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی اسرائیل

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی نامه ای خطاب به رئیس دوره ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم اسراییل نوشت.

در این نامه آمده است:

طی ماه های گذشته ، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده ای رسیده است.

آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است "طرح های عملیاتی علیه برنامه هسته ایران در حال گسترش است" و "عملیات برای از بین بردن توانایی های ایران در عرصه های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت."

اعتراضات ما به تهدیدهای قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد ، نقض فاحش حقوق بین الملل ، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

این واقعیت که رژیم اسرائیل به تداوم"از بین بردن قابلیت های ایران" ادامه می دهد ، بدون هیچ شک و شبهه ای ثابت می کند که این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ما در گذشته بوده است.

با توجه به سابقه شوم شیوه های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه بر ضد برنامه هسته ای ایران، بایستی با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلال گرانه آن برخورد شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • علی
    0

    مرگ برای اسرائیل غاصب وکودک کش

  • آریایی
    0

    اگه راست میگید و میتونید اسراییل را از بین ببرید بسم الله ؛ زودتر اینکار را بکنید و آرزوی امام و خودتون رو برآورده کنید و مردم رو از این استرس و اضطراب جنگ خلاص کرده و مردم فلسطین را نجات بدید ؛ اگر هم نمیتونید که دیگه بس کنید ؛ قمپز در نکنید و گنده گویی رو کنار بگذارید و اجازه بدید مردم بعد از 43 سال یه کم آرامش را تجربه کنند !!!!!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      گنده گویی نیست هم وطن !!! اسرائیلی که تقریباً تمام ابرقدرتها پشتش هستند .برایش میلیاردها هزینه می کنند .عجله نکن زمان می بره !!! کافیه که یکدست بشیم و طبل تفرقه را به صدا درنیاریم !! اسرائیلی که درچند جنگ با اعراب پیروز شد اما امروز درحال نابودی است . صبور باشید هم وطن . مالی وجانی کمک نمی کنی حداقل تورسانه ها کمک کن ! بدرود

  • شهرام.ر
    0

    شورای امنیت نه تا حالا تصمیمی برعلیه اسراییل گرفته و نه خواهد گرفت ‌. همانطور که زمانی که رییس جمهور ما تهدید کرد که اسرائیل را محو خواهد کرد ، هیچ تصمیمی گرفته نشد.من نمیدونم این نامه پراکنی‌ها واسه چیه؟

  • بسیجی عاشق رئیسی
    0

    مگر ما در میدان فلسطین ساعت زمان شمار نابودی اسرائیل نصب نکردیم مگر روزنه شعار مرگ بر اسرائیل سر نمیدهیم معنی مرگ چیه ، چرا نماینده ایران نامه سراسر ترس و وحشت و ذلت به شورای امنیت داد

    نظرات شما -
    • بسیجی فداکار
      0

      عزیزدل ما زوروبازویمان فقط درزبانمان است بی جهت نیست صبح تاشب به همه دشمنانمان مرگ می گوییم ونفرین می فرستیم .

    • آریایی
      0

      تو تابستون که برق نداشتیم ؛ چند بار برق دستگاه زمان شمار قطع شد و از نو شروع کرد !!!!!!!!

  • متین
    1

    این توهمات و دشمن خیالی و بچه بازیها رو بگذارید کنار جون مادرتون

    نظرات شما -
    • ممد
      1

      گل گفتی بخدا ازین ور این دری وریها رو میگن از اونور جیب ملت اسکل رو خالی میکنن

    • علی
      0

      متین خان !! دشمن خیالی نیست !! توهم هم نیست !! نمی دونم شما چی فکر می کنید!!؟ الحمدلله الآن در امنیت هستید احساس خطر نمی کنی!! شب ها همه خوابند نزدیک به ۹۰۰۰ کیلومتر مرز زمینی داره حفظ میشه!! امنیت آسمان سرجایش ! پسرخوب, هروقت گزارش ورود یه پهباد ازطرف دشمن به ایران مخابره میشه چندتایش روهم زدند جاسوس ها دستگیر می شوند هرروز ایران را تهدید می کنند درسانه های دنیا!!! با کشورهای دیگر برای نابودی ایران پیمان می بندند !!! آیا همه اینها توهم ودشمن خیالی است!!؟ لطفاً زاویه دیدت را منطقی ترکن!!

    • صیاد دلها
      0

      ممد نبودی ببینی

    • روزبه
      1

      علی،، فکر کنم توهم شما وحشتناکه، امثال شما هستند که وضع کشور اینطوره

  • ساسان
    0

    اسراییل داره رجز میخونه گردن کلفتی میکنه بعد اینا نامه زدن به سازمان ملل یه کاری کن اسراییل مارو تهدید نکنه ابروی هر چی ایران ایرانی بردن اذربایجان اسراییل بحرین امارات دارن مارو هروز تهدید میکنن اینا جرات ندارن یه تو بهشون بگن

  • شکو
    0

    بدبخت ها ایران رو تا کجا ذلیل کردین این دوره تاریک و لکه ننگ توی تاریخ ایران ناشی از حکومت دینی میمونه و آینده گان ایران مثل ذلت دوره حکومت کلیسا در اروپا از این نوع حکومت درس عبرت می گیرند

  • ل
    0

    تا زمانی که آمریکا و اروپا مدافع اسرائیل هستند، هیچ کشوری نمی‌تواند اسرائیل را نابود کند. البته خداوند می‌تواند با زلزله ای و یا سیلی آنجا را نابود کند، ولی دیگران نمیتوانند‌. سیاست خارجی باید بازنگری کلی شود و صلح و آرامش و مدارا جایگزین جنگ و نفرت و کینه و خونریزی گردد. سیره محمدی ص و رضوی ع باید نصب العین قرار گیرد.

  • ایرانی
    1

    وقتی در سازمان ملل حق رایت تعلیق شده. یعنی حرف اضافی نزن.خفه...

  • ناشناس
    1

    ما می گوییم اسراییل باید از صفحه روزگار حذف شود اون وقت با چه رویی نامه به شورای امنیت می فرستیم در این جهان هر کشوری با چنگ و دندان از موجودیت خود دفاع میکند خود ما با تمام توان علیه صدام و حامیانش ایستادم وار سر زمین خود دفاع کردیم بعضی وقتها آدم هنگ میکنه

  • عال
    1

    اسرایل اگر میدونست ما نابودش میکنیم هرکز با ما سر شاخ نمیشد میدونه طبل خالی میزنیم

  • گربه نره
    1

    انقدر هشدار ميدين هشداردونتون پر نشده هنوز؟ ازپس بحرين و جيبوتي سودان و اخيرا اذربايجان هم برنيومدين، حيف اون جوونايي كه تو جنگ شهيد شدن تا شماها مملكتو بالا بكشيد.

  • سعید
    0

    بعضی ها بسیارترسو تشریف دارندوفکرمیکنند حرف ازنابودی اسرائیل یک توهم است ! اما به خداقسم چنین روزی خیلی زودفرامی رسد،هرکس دراین موضوع شک داردویاآنرا مضحک وخنده دار میداندنادان است زیراعاقبت زورگویان دراین دنیاتباهی ونابودیست؛والله فوق ایدیهم!عزیزان رو دعوت میکنم به روایات آخرالزمانی درهمه ادیان که همگی به نابودی یهودیان اشاره کردند.

    نظرات شما -
    • شاهین
      0

      متاسفم برای آنهایی که لایک منفی زده اند.

    • زورگو
      1

      پس چرا ایران به آذربایجان زور می گوید. مگر نه ایران قبله شیعه و کشور مستضعفان است پس چرا دولت مسیحی ارمنی عامل فاجعه خوجالی رابه آذربایجان شیعه ترجیح می دهد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها