انالیز بازی ایران و کره جنوبی

چگونه از کره جنوبی گل خوردیم؟

تیم ملی در یک غافلگیری در برابر کره جنوبی گل خورد. همه چیز در عرض چند ثانیه رخ داد. روی یک حمله سریع. چیزی که تخصص کره ای ها است.

چگونه از کره جنوبی گل خوردیم؟

بدون شک زمانی که تیم گل می خورد تنها یک بازیکن مقصر است. یک تیم کارش را خوب انجام نمی دهد که گل می خورد.

در صحنه منجر به گل کره ای ها، آنها بعد از توپ گیری با فضای خوبی در میانه زمین برای تدارک یک حمله سریع مواجه می شوند. بازیکنی که نزدیک ترین یار به پاسور بود خط پاس فرضی بازیکن کره را نبسته. طبیعتا بر اساس اصول دفاع یک در برابر یک باید خیلی زود رودرروی او قرار می گرفت و خط پاسش را می بست و او را مجبور می کرد در عرض حرکت کند و اگر موفق به توپ گیری نمی شد باید همان جا با یک خطا فنی به کار پایان می داد. کاری که به خوبی می بینیم در بازی های بزرگ رخ می دهد. به خصوص تیم هایی که سه دفاعه بازی می کنند. وقتی توپ در حمله از دست می رود نزدیک ترین یار به بازیکن تیمی که توپ گیری می کند نزدیک می شود و بدون اینکه با او وارد درگیری فیزیکی شود بازی تاخیری ایجاد می کند. با بستن خط فرضی پاس و اجازه ندادن به او برای تصمیم گیری و در نهایت اگر نتواند مانع از حرکت او شود خطا می کند.

هیچ یک از این اتفاقات در شروع حمله رخ نداد. در ادامه مدافعان ما جایگیری اشان کاملا اشتباه است. در فوتبال روز دنیا فاصله با مهاجم وجود ندارد؛ در همه نقاط زمین. و حتی شاهد هستید وقتی مدافع میانی با یار حرکت می کند بازیکن دیگری فضای او را پوشش می دهد تا بازیکنی که حرکت کرده صاحب توپ نشود و توپ را آزاد نکند. برتری عددی با تیم ملی فوتبال ایران است. دو بازیکن کره در حمله هستند. تصور کنید دو مدافع ما با دو مهاجم کره یارگیری می کردند و یک مدافع دیگر فضا را پوشش می داد. در این صورت چه اتفاقی رخ می داد؟

صادق محرمی به عنوان مدافع راست به درستی به سمت مدافع میانی جمع شده اما فاصله او با مدافع میانی بغل راست زیاد است و بازیکن کره در همان لایه پاس می دهد. صادق بدنش تقریبا به درستی نیم تیغ است اما فضای پشت سر خود را نمی بیند و بازیکن کره که در نهایت موفق به گلزنی می شود چون رو به توپ است در کورس صادق را می گیرد. اصلا نمی شود در این صحنه این گونه قضاوت کرد سرعت بازیکن کره ای بیشتر از صادق محرمی است. او به این دلیل در کورس از محرمی جلو زد که او رو به دروازه است و صادق نیم تیغ و در چنین کورسی بازیکنی زودتر به توپ می رسد که رو به دروازه است. اگر جای این دو بازیکن را به هم عوض کنید محرمی زودتر به توپ می رسد. صادق اگر پیش از پاس پشت خود را می دید خط پاس فرضی را به درستی قطع می کرد. در ادامه علیرضا بیرانوند مردد است که به سمت دروازه برگردد یا فضا را پوشش دهد. همه این ها در کسری از ثانیه رخ می دهد. اما از بازیکنان تیم ملی که در تیم های خارجی توپ می زنند انتظار می روند خیلی سریع تغییر حالت دهند. علیرضا بیرانوند یا باید به عنوان مدافع آخر فضای پشت صادق را پوشش می داد یا به سرعت به سمت دروازه برمی گشت به خصوص در حالتی که مهاجم با مدافع کورس می گذارد توصیه به دروازه بان این است خروج نکند و دروازه بان زمانی خروج می کند که توپ پشت مدافع می افتد و مدافع به توپ نمی رسد، در حالی که در این صحنه صادق محرمی و بازیکن کره جنوبی با هم به سمت دروازه حرکت می کردند. یکی برای حمله و یکی برای دفاع.

و این گل نشان می دهد تیم ملی باید روی تغییر حالت از حمله به دفاع بیشتر کار کند. زمانی که تیم ملی کره جنوبی در دفاع توپ گیری می کند تا زمانی که گل می زند تنها در چند ثانیه رخ می دهد. فوتبال بازی لحظه هاست و یک اشتباه محاسباتی می تواند منجر به گل از سوی حریف شود.

منبع: ورزش سه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • تمام
    0

    دوره ی دروازه بانی بیرانوند خیلی وقت است برای تیم ملی تمام شده!!،،هنوز به جاهای سخت بر نخوردیم،،تیم کره ضعیف ترین تیم چند سال این کشور است،،

  • ماست
    0

    3 تا دفاع ماست

  • متین
    0

    مشخص بود بازنده ایم

  • واقع بین
    0

    در عمق خط دفاع مشکل داریم ، دربازی با سوریه ،عراق و امارات هم یک چنین موقعیتهایی به مهاجمان حریف دادیم ولی اونها گلزن نبودن ،ولی مهاجم کره از این موقعیت استفاده کرد.

  • اعلی حضرت شاهنشاه آریا مهر
    0

    اگه همینجوری صعود کنیم حتما اول میشیم البته از اخر...

  • امید
    0

    دروازه بان ایران واقعادرحدتیم ملی نیست این یک واقعیته متاسفانه...

  • ناشناس
    0

    همیشه مشکل تیمهای ایرانی اینه که چند دقیقه اول بازی را جزء بازی نمیدونند وبی خیالند همچنین تا دقایقی بعد از زدن گل را .

  • ح،ید
    0

    محرمی به قدوس و ترابی و.....ترجیح داده میشود. چون کریم باقری کنار زمین است.ما جام جهانی نریم سنگین تر نیستیم؟

  • شهرام
    0

    تحلیل بسیار درستی بود، یکی از دوستان به درستی اشاره کردند که ضعف دفاع را در بازیهای قبل هم داشتیم، اما خوش شانس بودیم که اونا مثل کره ای ها تیز و فرصت طلب نبودند. بنده معتقدم جناب اسکوچیچ می بایست تحلیل می فرمودند . . .

  • بابک خرمدین
    0

    پیروز شدن مهم نبود ! مهم نرفتن بانوان به استادیوم بود!

    نظرات شما -
    • Korea
      0

      چقدر شما دارای افکار عقب مانده اید هنوز زنان را نشناخته اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها