قط عنابستانی از خط ویژه عبور نکرد/ بسیاری از نمایندگان و مقامات دولتی هم عبور می کنند

قرار بود خودروهای مقامات، به غیر از افراد دارای مجوز وارد خطوط ویژه نشوند، در اصل ماجرای عنابستانی با سرباز راهور از همین جا شروع شد و حاصل آن هم مقصر شناخته شدن قانونگذاری بود که خودش قانون را رعایت نمی‌کند.

قط عنابستانی از خط ویژه عبور نکرد/ بسیاری از نمایندگان و مقامات دولتی هم عبور می کنند

حالا نگاه اجمالی در سطح شهر نشان می‌دهد خیلی از قانون گذاران دیگر هم خودشان قانون را رعایت نمی‌کنند چون حالا در سطح شهر خطوط ویژه پر است از خودروی مجلسی‌هایی که به گفته پلیس راهور به جز تعداد معدودی از آن‌ها ما بقی مجوز تردد از خطوط ویژه را ندارند!

ویراژ خودروهای مشکی در خطوط ویژه
کافی است کمی در سطح شهر تردد داشته باشید آن وقت حتما با خودروهای مشکی رنگی که با پلاک‌های دولتی و مجلسی در خطوط ویژه ویراژ می‌دهند رو به رو خواهید شد. جالب است که بعد از ماجرای عنابستانی ‌ سیلی‌ای که روانه صورت سرباز راهور کرد، دیگر کمتر ماموری را می‌بینید که به رفت و آمد این خودروها در خطوط ویژه کار داشته باشد. انگار به جای اینکه مدیران تنبیه شوند که دیگر قانون را نقض نکنند، مجریان قانون تنبیه شده‌اند که دیگر کاری به کار ناقضان قانون نداشته باشند. این در شرایطی است که رئیس مجلس یازدهم در همان روزهای ماجرای عنابستانی تاکید کرده بود که قانون برای همه یکسان است اما حالا وقتی پای عمل به میان می‌آید شاهدیم که اگر یک خودرو عادی از خطوط ویژه استفاده کند حتما توسط پلیس راهور با او برخورد قانونی صورت خواهد گرفت اما این موضوع برای خودروهای دولتی و مجلسی با چشم پوشی همراه است!
راهور به چه مقاماتی اجازه تردد در خطوط ویژه داده است؟
طبق آخرین صحبت‌های سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در فروردین ماه سال جاری، تمام نمایندگان مجلس مجوز تردد از خط ویژه را ندارند.
سردار هادیانفر گفته بود:« اختصاص مجوز تردد در خطوط ویژه با شورای امنیت کشور بوده و در آنجا فهرستی از سمت‌ها و مسئولیت‌ها و رده‌بندی آنها وجود دارد که بر این اساس مسئولیت‌هایی که مجاز به تردد از خطوط ویژه هستند مشخص شده و پلیس راهور نیز به عنوان مرجع صدور بر اساس این لیست مجوزها را صادر می‌کند.»
وی با تاکید بر اینکه صرفا مجوزهای دارای هولوگرام معتبر است، گفت:« تنها مرجع صدور مجوز تردد پلیس راهور بوده و رده‌های مسئول در آن نیز به طور سالانه از سوی شورای امنیت کشور مشخص می‌شود.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تمام نمایندگان مجلس می‌توانند از خط ویژه تردد کنند، گفت: «نمایندگان مجلس جزو این لیست نبوده وتنها رئیس و نایب رئیس و آنچه که در خاطرم هست روسای چند کمیسیون مجوز تردد را دارند و مجوز عبور از خط ویژه برای تمام نمایندگان وجود ندارد. وزرا و قائم مقام وزرا و معاونان برخی از وزرا با تایید شورای امنیت کشور نیز از جمله افرادی هستند که مجوز تردد برایشان صادر می‌شود.»

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مجوز تردد به نام فرد صادر شده یا خودروی وی گفت: «ما کاری به نام فرد نداریم بلکه مجوز تردد برای خودروی آن مسئول صادر می‌شود و اینطور است که در مجوز آورده می‌شود که خودرو به شماره معلوم که متعلق به مسئولیت معلوم است مجوز تردد از خط ویژه را دارد و نام فرد آورده نمی‌شود.»

منبع: روزنامه آفتاب یزد

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ا
    0

    حالاهرچی،مهم‌روش‌به‌قدرت‌رسیدنه‌‌جانم.

  • علیرضا
    0

    بسیار جالبه تمام مسلمانان اعتقاد دارن بعد از مردن میرن بهشت و داستان حوری و غلمان رو دارن ولی هیچکدوم از مجتهدین و عالمان دینی دنبال این نیستن که زودتر برن بهشت و به کعبه آمالشون که حوری و رود شراب و عسل هست برسن ولی بقیه رو ترغیب میکنن که تو این دنیا بدبختی بکشید که اون دنیاتون رو بسازید و برید بهشت

  • ناشناس
    0

    ولی فقط اون سیلی زد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها