فعالان خبر مرگ مبلغ سعودی در زندان عربستان را منتشر کردند

حساب‌های کاربری سعودی در توییتر امروز، سه‌شنبه از مرگ مبلغ سعودی در یکی از زندان‌های عربستان بعد از تحمل ۱۴ سال حبس خبر دادند.

فعالان خبر مرگ مبلغ سعودی در زندان عربستان را منتشر کردند

به گزارش شبکه روسیا الیوم، سازمان دفاع از حقوق سیاسی، مدنی و مبارزه علیه بازداشت‌های ظالمانه در عربستان موسوم به "سند" اعلام کرد: طبق اخبار تایید شده موسی القرنی، مبلغ سعودی در یکی از زندان‌های سعودی فوت کرده است.

این سازمان تاکید کرد، القرنی در فوریه ۲۰۰۷ به همراه گروهی از حقوقدانان به دلیل مطالبات‌شان برای ایجاد مجمع حقوق بشر در عربستان بازداشت شد.

این سازمان افزود: فوت دکتر القرنی بعد از تحمل رنج‌ طولانی همراه با بیماری و اهمال عمدی پزشکی در داخل بازداشت‌گاه‌های نظام سعودی رخ می‌دهد، در حالیکه وضعیت جسمانی او به شکل گسترده‌ای در سال‌های اخیر به دلیل عدم دریافت هیچ‌گونه مراقبت بهداشتی نامساعد شد. او در معرض انواع آزار و اذیت‌ها، شکنجه، سخت‌گیری در جریان بازداشتش و حبس در سلول انفرادی برای مدت‌های طولانی قرار داشت و حال جسمانی‌اش در سال‌های اخیر بدون توجه مقامات بدتر شد.

القرنی مبلغ و شخصیت آکادمیک است که مدرک دکترا در رشته اصول فقه دارد و در دانشگاه اسلامی مدینه تدریس کرده و رئیس امور دانشجویی در همان دانشگاه بود.

او همچنین به عنوان مدرس در دانشگاه پیشاور پاکستان فعالیت کرد و مدیر آکادمی اسلامی علوم و تکنولوژی وابسته به سازمان امدادرسانی اسلامی و انجمن جهان اسلام در پیشاور بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها