استفاده موفق‌ آمیز توزیع برق یزد از ربات‌ های پرنده

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: طرح «نگاه آسمان» به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در کاهش خاموشی برق با موفقیت در حال اجراست.

استفاده موفق‌ آمیز توزیع برق یزد از ربات‌ های پرنده

ابوالفضل ماندگاری با اشاره به اجرای موفق طرح «نگاه آسمان» برای کاهش خاموشی‌ها، اظهار کرد: امکان دسترسی به شبکه‌های برق از راه دور برای بازدید و عیب‌یابی پیشگیرانه، تحلیل عکس تجهیزات با بالاترین بزرگنمایی برای شناسایی راحت‌تر عیب خط و شناسایی سرکابل‌های معیوب در کم ترین زمان از قابلیت های این طرح به شمار می‌رود.

وی امکان ثبت همزمان بازدید انجام شده معایب مشاهده شده در نرم افزار PM، شناسایی اتصالات سست و برنامه‌ریزی برای رفع عیب از طریق خط گرم، شناسایی مسیل‌ها و ارسال گزارشات مصور به واحد مهندسی برای برنامه ریزی مقاوم سازی تجهیزات را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

ماندگاری امکان ارسال گزارش‌های تصویری به واحدهای ایمنی با رویکرد حریم‌بانی، نگاه ویژه به موضوع تخصصی‌سازی و بازدیدهای پیشگیرانه، امکان بازبینی چندباره‌ی تصاویر در تشخیص عیوب بالقوه در این طرح دیده شده است.

این مسئول در پایان نیز قابلیت بزرگنمایی ۱۶ برابری تصاویر حرارتی و کیفیت بسیار بالا دوربین، مجهز بودن به پروژکتور برای قابلیت پرواز در شب، وجود سنسور هوشمند برای جلوگیری از برخورد با موانع ، قابلیت پرواز تا ده ساعت و امکان دور شدن از خلبان تا چهار کیلومتر را قابلیت‌های ربات پرنده بیان کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها