دختران وزنه‌بردار ایران سوم جهان شدند

دختران نوجوان تیم وزنه‌برداری کشورمان در اولین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی، با کسب دو مدال نقره و دو برنز و مجموع ۳۹۳ امتیاز، در رده سوم جهان قرار گرفتند.

دختران وزنه‌بردار ایران سوم جهان شدند

در رقابت های دختران نوجوان وزنه برداری قهرمانی جهان که از ۱۲ تا ۲۰ مهرماه در شهر جده عربستان برگزار شد، تیم ایران اولین حضور بین المللی خود را تجربه کرد که با کسب اولین مدال های تاریخی بانوان همراه شد.

غزاله حسینی وزنه برداری بود که با کسب مدال برنز در حرکت دو ضرب دسته ۵۹ کیلوگرم، نخستین مدال را برای کاروان بانوان ایران کسب کرد. در واقع، این ملی پوش کشورمان چراغ افتخارآفرینی را برای کشورمان روشن کرد.

روز دوشنبه ۱۹ مهرماه نیز یکتا جمالی به سه مدال دست یافت. وی در بهترین حرکت یک ضرب خود با مهار وزنه ۹۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید. جمالی مدال نقره خود را با مهار وزنه ۱۱۵ کیلوگرم مسجل کرد و با مجموع ۲۰۵ کیلوگرم، روی سکوی دومی جهان ایستاد و مدال نقره را برگردن آویخت.

با توجه به نتایج ملی پوشان اعزامی کشورمان به جده، تیم ایران روی سکوی سوم دختران نوجوان جهان ایستاد. آمریکا و روسیه هم اول و دوم شدند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • مصطفی
    0

    آفرین بر شما . انشاالله همیشه سالم و تندرست و شاد باشید و در ورزش روز به روز سکوها را به عشق ایران عزیز بالا بروید

  • شهرام.ر
    0

    آفرین بر شما قهرمانان ملی ما .

  • عباسی
    0

    شیر دختران ایران خدا به همراهتان . به شما افتخار می کنیم .

  • نظرپور قندعلی
    0

    آفرین بچه ها افتخارماهستین. واقعا خسته نباشید.

  • ورزش دوست
    0

    سلام این روزها خبر های شاد هم داریم که زحمت دولت قبلی است ممنونیم ؛ آفرین خداوند نگهدار شما باشه دورد و سلام بر خانواده شما پدر و مادر شما را تبریک می گیم این عزیزان را رشد دادن تربیت عالی امیدواریم نیم نگاهی به خودتان داشته باشید و استرس افسردگی را دور کنید همیشه بدانید دنیا محل تلاش هست دست دو دختر بگیرید و از خطا دختران جوان جلوگیری کنید ساده زیست ولی پر تلاش راز موفقیت انسان است به مسئولین کاری نداشته باشید حمایت می کنند یا نه سکه اصلی یا تقلبی می دهند مهم این هست افتخار خود خانواده و ایران اسلامی هستید نشان بدهید مسلمان ایران مسلمان واقعی است محبت و دوستی باعث صادر کردن اسلام می شود ممنونیم

  • به ورزش دوست
    0

    موفقیت ورزشکار چه ربطی به این دولت و آن دولت دارد نادان، افرادی زحمت کشیده و یا در ورزش یا هنر یا درس و مدرسه و یا.....، مزد زحمتشان را گرفته اند، چرا اصرار دارید همه چیز را سیاسی کنید؟

  • حمید رضا
    0

    مبارک باشد این پیروزی اول به ملت و کشور ایران و بعد به اصولگریان طالبانی ایران مثل علم الهدی حداد قاتل و دیگران بعد لباس تیم ملی تیره است و غم انگیز چرا به رنگ پرچم ایران نیست

  • به حمید رضا
    0

    یه مشت غرب زده بدبخت همش دنبال این هستن که زنان را از قالبشون خیلی بزرگتر نشون بدن آدم دیگه عقش می گیره از بس که هی اسم زن را می خوان تلقین بکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها