سید حسن نصرالله: باید به پیشنهاد ایران درباره حل مشکل برق لبنان پاسخ داد

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه پیشنهادات مختلفی از شرق و غرب برای حل بحران برق لبنان وجود دارد، تأکید کرد که باید به پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران درباره حل مشکل برق لبنان پاسخ داد.

سید حسن نصرالله: باید به پیشنهاد ایران درباره حل مشکل برق لبنان پاسخ داد

«سید حسن نصرالله» دوشنبه شب در سخنانی به انتخابات پارلمانی پیش روی لبنان اشاره کرد و گفت: اکنون هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه طرف‌های لبنانی خواستار تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی باشند، وجود ندارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه «ما در حزب الله اصل رای دادن مهاجرین در انتخابات پارلمانی را تایید می‌کنیم»، تصریح کرد: در خارج فرصت برابر برای نامزدی یا تبلیغات انتخاباتی یا رای گیری آزادنه به ویژه برای حزب الله فراهم نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما به طور جدی برای تعدیل سن رای دادن در قانون اساسی و کاهش آن به ۱۸ سال تلاش کردیم، اما متاسفانه اکثر فراکسیون‌ها جز حزب‌الله، امل و برخی نمایندگان با تعدیل سن رای دادن در جلسات مجلس نمایندگان مخالف هستند.

نصرالله در ادامه به مسئله قطعی برق در لبنان پرداخت و گفت: «تاریکی فراگیر به معنای ورود به یک فاجعه برای همه مردم لبنان است... از دولت می‌خواهیم که برق، در دستور کار آن، در اولویت باشد تا راهکاری پیدا شود، نه اینکه فقط راهکارهای گذرا مشخص شود».

وی با بیان اینکه از شرق و غرب پیشنهادهای متنوعی برای حل مشکل برق لبنان وجود دارد، تصریح کرد: «با این تکلیف این موضوع مشخص شود... اگر آمریکا مانع حل مشکل برق لبنان است، باید این مسئله علنی شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد... باید به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل مشکل برق لبنان، پاسخ داد».

دبیر کل حزب الله ادامه داد: «تصور کنید که یک مسئول لبنانی از مسئول ایرانی بخواهد که وی از آمریکا بخواهد تا به لبنان کمک کند. این دیگر چه مسئولیت‌پذیری است!؟... باید مشکل برق به صورت بنیادین حل شود... آمریکا از نظر ما دشمن است و دشمن نیز هر کاری انجام می‌دهد.... ولی کسانی که می‌گویند آمریکا همپیمانشان است، از این کشور معافیت بگیرند».

نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود به ارسال سوخت به لبنان پرداخت و تأکید کرد: «مرحله دوم از واردات سوخت، در اکتبر صورت خواهد گرفت... در مسئله سوخت نمی‌خواهیم با شرکتها و پمپ بنزینها رقابت کنیم، بلکه نیازهای ضروری را رفع کردیم».

وی با اشاره به کمکهای ایران و سوریه برای انتقال سوخت به لبنان، تصریح کرد که همپیمانان مسئولان دولتی هیچ اقدامی در این زمینه برای این کشور انجام ندادند و میزان استقبال از سوخت ایران، بیش از حد انتظار بود.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه واردات گازوئیل در حال حاضر، اولویت دارد، تأکید کرد: «شنیدیم که حکومت قصد دارد از ایران گازوئیل خریداری کند. ما از این مسئله حمایت می‌کنیم و تسهیلات لجستیک را برای آن تضمین می‌کنیم».

نصرالله در ادامه به مسئله انفجار بیروت پرداخت و گفت:«درباره پرونده انفجار در بندر، ما خواستار تحقیق هستیم و بر آن تأکید داریم و از تحقیق دست برنخواهیم داشت... قاضی کنونی به جای استفاده از اشتباهات قاضی قبلی، این اشتباهات را تکمیل و بدتر از او عمل کرد».

وی ادامه داد: «ما از کسانی هستیم که از نظر روحی، سیاسی و رسانه‌ای، از انفجار بیروت، ضربه خوردیم... از دیدگاه انسانی نیز ما خواستار [مشخص شدن] حقیقت و بازخواست هستیم... برخی از خون شهدا و افراد زخمی در پی سوء استفاده‌های سیاسی هستند».

دبیر کل حزب الله خطاب به قاضی و بازپرس این پرونده گفت: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویی که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند... بازپرس در پی تسویه حسابهای سیاسی است».

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • کاربر ناشناس
    0

    حسن جان نگران بنزین آب برق مواد غذایی وغیره نباشید اینجا ایران است همش تامین میشه یه تماس بگیر

    نظرات شما -
    • .
      0

      حزب‌الله پاره تن ایران و ستون اقتدار ایران بغل گوش اسرائیل غاصب.

    • ناشناس
      0

      به . پس چرا اسراییل میاد آذربایجان بغل گوش شما ماتحتتون میسوزه ؟؟؟؟ ولی شما برید بغل گوش اسراییل اشکال نداره !!!!!!

  • ناشناس
    0

    تاکی ما مردم تاوان مفت خوری شما راباید بدیم.... الله واعلم

  • سید
    0

    مسئولین بی عرضه ما به فکر ملت لبنان و یمن و عراق وفلسطین و سوریه هستند. ملت ایران بدبخت های اسیری هستند. مجانی سوخت بردی مجانی برق هم می کشی. ایران چرا مشکل برق خود را حل نمی کند؟؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    آره پاسخ بده آب برق گاز بنزین پول هرررررر چی بخوای هست

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    تف به ذات آخوندا، ما تو اوج گرمای تابستان روزی سه ساعت برق نداشتیم، حالا مشکل برق لبنان و نانسی عجرم رو میخان حل کنند؟

  • رضا شاه کبیر
    0

    مگه به چنگمون نیفتی حسن خر گردن، کشته مزارت می کنیم

  • محمد
    0

    آب شو بدم برق شو بدم بنزین شو بدم کدوم و بدم .....

  • مثل همیشه
    0

    اگر شده از گلوی ملت بگیریم و به شما بدهیم اینکار را میکنیم ولی نمیگذاریم شما عزیزان حتی برای لحظه ای خاطر نگران شوید

  • کاربر ناشناس
    0

    مال مفت است واقعا مدیریت مسخره در مملکت ما حکمفرما است امسال در کل کشور خاموشی های پی در پی داشتیم انوقت میخواهیم مشکل برق لبنان را حل کنیم مسئولین بی کفایت جواب خدا و مردم را چگونه میدهید

  • محمود قالتاق
    0

    شیخ!! مفتخوری مگه بده ؟ ما اینجا خودمون مشکل برق داریم قیمت برقی که قراربود مجانی باشه باسرعت برق بالا میره ! بعد حکومت ایران بشما پیشنهاد برق و سوخت داده دودستی تحویلتون بده ! باید قبول کنین

  • کریمی قدوسی
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران باید برق لبنان و حزب الله لبنان و انصار الله یمن و حشد الشعبی و دکتر سید اسماعیل هنیه و بشار الاسد را تامین کنند هر چند خودشان در تاریکی باشند . درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت بی عرضگی را صبر و لبخندی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می دانند.

  • کاربر ناشناس
    0

    توخودت عامل انفجاربیروت هستی وهمه ی مردم لبنان هم این میدونن وازشمادیگه حمایت نمیکنن وفقط ایران شمارانگه داشته رو راس حکومت لبنان.دوم اینکه برق وگازوسوخت وهرچی خواستی واست ایران مهیامیکنه چون به تونیازداره ایران چوب حراج به مملکت خودش میزنه وزده مفت مفت داره میریزه توحلق شماوسوریه وعراق ولی دریغ ازیک کارکوچک واسه مملکت خودش هنوزیک کاربه سرانجام نرسونده واسه ملت ومملکت خودش.

  • فدايي رهبر
    0

    درود به رهبر فرزانه وآگاه ،حزب الله ولبنان فرزند ايران هست ،وهر چه داريم ونداريم بايد به آنها بدهيم ،آنها خط اول مبارزه با اسراييل هستند

  • علیرضا
    0

    من نمیدونم این نصراله مفتخور چی از جون ما میخواد بابا خود لبنانیا میگن قبله دینی و سیاسی و همه چی ما عربستانه حالا جرا انقدر خودتو جر میدی برای اینکه اونجا باشی ؟؟ پول مفت و خوشگذرونی لبنان ( بهشت آسیا ) حسابی چسبیده بهت و دلت نمیاد ازش دل بکنی داری هر کاری میکنی که اونجا باشی چندوقت دیگه خود لبنانیا میان خدمتت و با لگد از اونجا میندازنت بیرون بعدش ایران هم جا نداری چون میدونی هرکی گیرت بیاره تیکه بزرگت گوشته

  • فدایی رهبر ی!
    0

    تف به مسولین مملکت ما که از بی برقی تعداد زیادی از ملت ما کشته شدن و کسب و کارها خسارت دیدن و من خودم به دلیل سوختن وسایل برقی 10 میلیون ضرر کردم و الان باید برق لبنان را تامین کنیم. خییییییییییلی بی شعورن این مسولین

    نظرات شما -
    • @
      0

      تف تو روح منافقین که از اقتدار منطقه ای ایران ناراحتند و دایه مهربان تر از مادر شده اند.

  • ناشناس
    0

    سید حسن نصرالله: چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... که حتما قاضی به این سئوالات کلیدی پاسخ نخواهد داد و این پرونده مانند بسیاری از پرونده های ملی دیگر در لبنان به سرانجامی نخواهد رسید چون اساس و مبنای حاکمیت در لبنان بر بنیان منافع قبیله ای قومی و فرقه ای استوار است و این چیزی بود که در توافق طائف به تصویب رسید نه یک حاکمیت ملی که از ثبات، امنیت، توسعه پایدار، عدم فساد و سوء مدیریت در لبنان به زعم تمامی تفاوت های قومی و مذهبی صیانت کند.

  • لطفا چاپ کنید
    0

    آقای محترم جناب نصرالله مطمئنم صدای ما مردم ایران به گوش مبارک نمی رسه ولی اگه وجدان داری اگه ذره ای از خدا می ترسی ولمان کن به بهانه اینکه هر از چند گاهی چندتا موشک به اسرائیل می پرانی،به نظر شخصی بنده هم فلسطینیان رو بیشتر در معرض آسیب قرار میدهی و هم رمق ملت ایران را میمکی، باور کن ما ملت ایران خیلی در مضیقه هستیم گرونی ثانیه به ثانیه بیشتر میشه قیمت برق که دیگه غیر قابل باوره، فقط میسپارمت به خدا اگه کارت درست بود که هیچ وگرنه نمیدونم اون دنیا چه جوابی در برابر ملت ایران خواهی داشت؟

  • الف
    0

    دیگه از مفت خوری گذشته شده غارت و چپاول ایران برای لبنان وسوریه

  • ایرانی
    0

    اخه یکی نیست به این خرس الله مفت خور بگه .احمق... ایران اگر ایران کار بلد بود مشکل کشور خودش را حل می کرد.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مفت خوری که چندین ساله از نظام ایران باج میگیره... با این حقوق دلاری چندین لشگری که درست کرده و همه حقوق بگیر ایران و در لبنان بیکار هستند....

  • حسین
    0

    برای ملت شما نیروگاه میسازیم و مثل ارسال سوختها مهمون ما باش ولی برای خودمان ب خاموشیهای مکرر ادامه میدهیم ، الویت رو ب کشور خودتون بدید بعد کاسه داغتر از آش بشید

  • ایرانی
    0

    خیلی خنده داره. جوک سال. ما بی برقی می کشیدم ولی ایشون دارند از پیشنهاد برق مجانی از طرف ما حرف می زند. برقمون کجا بود.

  • کاشی
    0

    بسیاری از پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی در کشورهای منطقه و حتی در آفریقا توسط بخش خصوصی ایران انجام می‌گیرد . در حال حاضر بسیاری از نیروگاه های ایران توسط بخش خصوصی راه اندازی و اداره می‌شود بخش خصوصی ترکیه نيز در بسیاری از کشورهای دیگر حضور دارد بنابراین با ساده لوحی و کینه جوئی آدرس غلط ندهیم

  • سینا
    0

    خوشحال بحال لبنانی ها که فقط تعدادی اخوند گردن کلفت مانند نصرالله دارند و نه مانند ولایت اسلامی که از در ودیوار اخوند می بارد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها