فرمانده سابق پنتاگون:

چین در زمینه هوش مصنوعی آمریکا را شکست داده است

فرمانده سابق بخش نرم‌افزاری پنتاگون گفت، چین توانسته آمریکا را در حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی شکست دهد و این برتری را مقدمه برتری چین در عرصه جهانی توصیف کرد.

چین در زمینه هوش مصنوعی آمریکا را شکست داده است

یک فرمانده سابق آمریکایی روز یکشنبه گفت، چینی‌ها توانسته‌اند آمریکایی‌ها را در تمام حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی شکست دهند.

«نیکلاس چایلان» فرمانده سابق بخش نرم‌افزاری وزارت دفاع آمریکا که اخیراً استعفای خود را اعلام کرده است، در مصاحبه با «فایننشال تایمز» گفت، ناتوانی آمریکا در سبقت گرفتن از چین، آینده کشورش را به خطر می‌اندازد.

او که اخیراً در اعتراض به سرعت پایین انتقال فناوری‌های جدید به ارتش آمریکا استعفا کرده است گفت: «ما ظرف پانزده تا بیست سال آینده هیچ شانسی برای رقابت در نبرد با چین نداریم. همین حالا این اتفاق افتاده است و قضیه از دید من تمام شده است، خواه در زمینه جنگ باشد یا حوزه‌های دیگر».

این مقام سابق پنتاگون اذعان کرد، چین به‌خاطر برتری‌هایی که در زمینه فناوری از جمله هوش مصنوعی، محصولات زیستی و ژنتیک کسب کرده است، در حال حرکت به سمت برتری در عرصه جهانی است.

چایلان مدعی شد، چین در آینده بر جهان غالب خواهد شد و تمام خط رسانه‌ها و مسائل ژئوپلیتیک را در دست خواهد گرفت. این در حالی است که مقامات چین بارها تأکید کرده‌اند به دنبال سلطه جهانی نیستند.

او با گلایه از کند بودن روند نوآوری‌ها، شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل را به بی‌میلی نسبت به همکاری با دولت متهم کرد و یک دلیل آن را مباحثات اخلاقی پیرامون هوش مصنوعی عنوان کرد.

این فرمانده نرم‌افزاری پنتاگون با اشاره به «سرمایه‌گذاری‌های سنگین» چین در حوزه هوش مصنوعی گفت، سطح عملکرد بخش دفاع سایبری در برخی وزارتخانه‌های آمریکا «در حد مهد کودک» است.

چایلان گفت، در مقایسه با برتری سخت افزاری مانند تولید جنگنده‌های اف-۳۵، فناوری‌های نو ظهور نظیر هوش مصنوعی برای آینده آمریکا حیاتی‌تر هستند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها