اهواز، گرانترین میوه را در کشور دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌ بار اهواز گفت: قیمت میوه در اهواز نسبت به تمام شهرهای ایران گرانتر و این گرانی واقعا سرسام آور است.

اهواز، گرانترین میوه را در کشور دارد

عبدالرضا جمالی‌پور، در خصوص وضعیت میوه در اهواز اظهارکرد: در حال حاضر برای میوه‌ها در بین دو فصل تابستان و پاییز قرار داریم؛ میوه‌های تابستانی در بازار به اتمام رسیده‌اند و موجودی میوه فقط به صورت سردخانه‌ای است و میوه‌های پاییزه و زمستانه نیز به وفور و با کیفیت مطلوب در بازار وجود ندارد.

وی افزود: میوه‌های تابستانه به دلیل سردخانه‌ای بودن و دپو شدن‌شان،‌ قیمت‌های بسیار بالایی دارند و متاسفانه در دست دلالان قرار دارند؛ زمانی که قیمت میوه کاهش می‌یابد، این افراد میوه را در بازار توریع نمی‌کنند و بالعکس.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز با اشاره به میزان خرید میوه توسط مردم، گفت: قیمت میوه در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۹ بسیار مناسب بود و در سال ۹۹ موج گرانی در میوه به وجود آمد. در سال جاری، خرید میوه از طرف مردم در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده است و معمولا میوه‌ها را به علت بالا بودن قیمت، قشر مرفه جامعه خریداری می‌کنند.

جمالی‌پور بیان کرد: قیمت میوه در بازار بسیار بالا است و تمامی اقشار جامعه توان خرید میوه را ندارند. فروشندگان میوه مجاز به استفاده از ۳۰ تا ۳۵ درصد سود از فروش میوه هستند اما به ناچار سود کمتری را برای فروش میوه در نظر می‌گیرند تا میوه روی دستشان نماند.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر قیمت میوه گرانتر باشد به نفع بار فروشان میدان میوه و تره‌بار است، افزود: در میدان تره‌بار، فروش میوه به صورت حق العمل کاری است و غرفه‌دار ضرری را متحمل نمی‌شود اما میوه فروش با خرید بار میوه، اگر آن را به فروش نرسانند، متحمل ضرر و زیان می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز با بیان اینکه قیمت میوه در اهواز بسیار گران است، گفت: قیمت میوه در اهواز نسبت به تمام شهرهای ایران گرانتر و این گرانی واقعا سرسام آور است؛ دلالان و مافیا بر بازار میوه چنبره زده‌اند و این بازار را تصاحب کرده‌اند.

جمالی‌پور با اشاره به قیمت میوه در میدان میوه و تره‌بار اهواز افزود: هر کیلوگرم گلابی ۴۵ هزار تومان، ‌طالبی ۹ هزار تومان، شلیل ۲۷ هزار تومان، سیب قرمز ۱۶ هزار تومان، انگور قرمز ۳۰ هزار تومان، موز ۳۰ هزار تومان و هویج ۱۴ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار اهواز قیمت دارد.

وی گفت: اگر چه قیمت‌های اعلام شده صرفا برای میوه‌های ممتاز هستند اما این قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن سود فروشنده میوه و هزینه حمل و نقل آن است که بسیار بالا است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اهوازی
    0

    قیمت ها در اهواز بر پایه دریافتی های مدیران نفت و گاز و تلویزیون و فرماندان سپاه و لوله سازی و فولاد و استاندار و انواع معاونین و کلان واردکنندگان و صادرکنندگان به کشورهای عربی همسایه و پزشکان فوق تخصص و پتروشیمی و خرسرمایه داران و...نه بر پایه فقر دهشتناک مناطق محروم نگداشته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها