آمار جهانی کرونا؛ ایران در میان ۱۵ کشور با بیشترین موارد ابتلا

شمار مبتلایان کرونا درجهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده ومرگ چهار میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

آمار جهانی کرونا؛ ایران در میان ۱۵ کشور با بیشترین موارد ابتلا

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۱ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۶ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ ابتلا و ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها