نخستین نشانگر زیستی اختلال اضطراب شناسایی شد

محققان

نخستین نشانگر زیستی اختلال اضطراب شناسایی شد

به گزارش تی ان، یکی از محققان دانشگاه اوتاگو اخیرا از کشف یک سیگنال مغزی که به تشخیص و درمان اختلالات اضطرابی کمک خواهد کرد، خبر داده است.

پروفسور "نیل مک ناتون"(Neil McNaughton) و دیگر همکاران او از دانشکده روانشناسی دانشگاه اوتاگو در مطالعه اخیرشان آخرین مرحله آزمایشات این نشانگر زیستی که یک ریتم مغزی ناشی از تعارضات احساسی در بیماران مبتلا به اضطراب است را تکمیل کردند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به اختلالات اضطراب دارای تعارض پرنواختی(conflict rhythmicity) بالایی هستند که میزان آن در میان بیماران مبتلا به این اختلال مختلف است.

محققان دریافتند افرادی که نمرات بالایی در این تعارضات دارند به نوع خاصی از اختلال اضطراب مبتلا هستند که به احتمال زیاد اختلال آنها با کمک داروهای ضد اضطراب خاصی بهتر خواهد شد اما بیمارانی که دارای نمرات بسیار بالاتری هستند احتمالا به نوعی از این اختلال مبتلا هستند که در برابر این درمان‌های معمولی نیز مقاومند.

پروفسور مک ناتون می‌گوید، نشانگر زیستی براساس نظریه‌ای که بیش از ۵۰ سال در حال تکامل بوده، شناسایی شده است.

وی گفت: این یک پیشرفت مهم است زیرا در تشخیص‌ بیماری‌های روانپزشکی به علائم بیشتر از علت‌ها توجه می‌شود و بنابراین اهداف درمانی خاصی وجود ندارد. نشانگر زیستی جدید می‌تواند به توسعه آزمایشات تشخیصی جدید و درمان اختلالات اضطرابی کمک کند و این به آن معنا است که بیماران سریع‌تر بهبود می‌یابند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "نیچر"(Nature) منتشر شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها