رییس سازمان‌ قضایی نیروهای مسلح گلستان:

صدور آرای حبس برای سربازان فراری تا حدامکان صادر نمی‌شود

رییس سازمان‌ قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: نوع جرم فرار از خدمت با دیگر جرائم متفاوت بوده و با توجه به اوضاع و احوال متهم در حد امکان از صدور مجازات حبس خودداری می‌شود.

صدور آرای حبس برای سربازان فراری تا حدامکان صادر نمی‌شود

غلام الواری روز یکشنبه در بازدید از بند نظامی کانون اصلاح و تربیت گرگان اظهار داشت: بیشتر مددجویان این بند به اتهام فرار از خدمت در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برند و باید به یگان خدمتی بازگردند.

وی تصریح کرد: مددجویان بندنظامی که به دلیل اتهامات مختلف به صورت موقت از یگان خدمتی جدا شده، جمعی یگان خدمتی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ قضایی هدف اعمال مجازات ترمیم خطاهای گذشته است اما باید به آثار سوء فردی و اجتماعی مجازات حبس توجه داشته باشیم.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: هرچند برخی اثرات سوء زندان را نمی‌توان نادیده گرفت اما طبق قانون، قضات در جرائم مهم ناگزیر به صدور مجازات حبس هستند.

الواری ادامه داد: براساس قانون در صدور آرا از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در کنار خدمات و تسهیلات بسیار مناسب اداره زندان‌ها، فرماندهان نظامی باید همکاری لازم را برای رفاه حال مددجویان داشته باشند و در این بازدیدها فرماندهان در کنار مسئولان سازمان قضایی به صورت چهره به چهره با مددجویان دیدار کرده و از دلایل ارتکاب جرائم مطلع می‌شوند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: اتخاذ تدابیر و تصمیمات قانونی قضایی و اداری در اصلاح مددجویان بسیار اثر گذار است.

الواری افزود: در این بین به سربازان فراری متاهل که بنا به مشکلات مالی از خدمت متواری شده و تصمیم بر ادامه خدمت دارند کمک شایان توجهی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بهره‌مندی عادلانه مددجویان از امکانات رفاهی با همکاری فرماندهان نظامی میسر خواهد شد.

الواری با اشاره به این که رویه تربیتی مددجویان کانون اصلاح و تربیت پس از دوران حبس باید ادامه داشته باشد، اضافه کرد: این وظیفه مهم پس از دوران حبس بر عهده فرماندهان و ارگان های نظارتی است.

وی ادامه داد: فرماندهان با استفاده از اهرم‌های نظارتی بطور مستمر از مشکلات کسانی که پیش از این مددجوی کانون بودند، اطلاع کسب نمایند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: توجه به مسائل و مشکلات و همراهی با این سربازان پس از دوران محکومیت انگیزه خدمت را در آنان افزایش می‌دهد.

الواری اظهار داشت: با پذیرش اشخاصی که بنا به اتهامی دوران محکومیت خود را سپری نموده‌اند شان و منزلت سربازی افراد را حفظ نمائیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پرونده مددجویان تحت قرار بند نظامی به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود، گفت: این نوع رسیدگی بدون حضور متهم در مرجع قضایی و با هدف افزایش سرعت کارها و ارتقاء امنیت قضایی و اداری انجام می‌شود.

الواری تصریح کرد: کم شدن زحمت مددجویان و استفاده بهینه از نیروی انسانی و مامورین بدرقه زندان از مزایای دادرسی الکترونیک است.

به گفته وی دادرسی الکترونیک اعتماد مردم و به خصوص متهمین را به دستگاه قضایی افزایش می‌دهد.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در رسیدگی به وضعیت مددجویان بند نظامی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر در این بازدید اضافه کرد: در این زمینه آمادگی صد در صد خود را جهت هر گونه همکاری با سازمان قضایی اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: آرای سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای بازدارندگی مجازات‌ها منجر به کاهش جرائم در نیروهای مسلح شده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان به همراه دادستان نظامی و فرماندهان نظامی و انتظامی از بند نظامی کانون اصلاح و تربیت گرگان بازدید کرد.

همچنین در این بازدید یک دستگاه یخچال و تلویزیون از سوی فرماندهی انتظامی گلستان به مددجویان بند نظامی گرگان اهدا شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها