تزریق دو دوز واکسن، شرط جدید عربستان برای عمره گزاران

عربستان از امروز ورود نمازگزاران و زائران به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را بدون تزریق دو دوز واکسن کرونا ممنوع کرد. این در حالی است که پیش از این داشتن کارت واکسیناسیون برای تشرف به حرمین شریفین کافی بود.

تزریق دو دوز واکسن، شرط جدید عربستان برای عمره گزاران

حدود دو ماه قبل عربستان مرزهای خود را برای ورود زائران خارجی به منظور انجام اعمال عمره مفرده به روی زائران برخی کشورها که واکسن کرونا دریافت کرده بودند، باز کرد.

بر اساس اعلام مسؤولان سعودی، افرادی که دو دوز واکسن کرونا زده باشند، امکان ثبت‌نام در عمره مفرده دارند و واکسن‌های مورد تأیید عربستان نیز واکسن فایزر، مدرنا، جانسون جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک است.

همچنین مردم عربستان از سال گذشته فقط با داشتن کارت واکسیناسیون امکان تشرف به خانه خدا برای انجام عمره مفرده را داشتند؛ به طوری که کسی یک دوز واکسن هم زده بود، می‌توانست وارد مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) شود و علاوه بر اقامه نماز، در مناسک عمره شرکت کند.

اما از امروز دهم اکتبر همزمان با ۱۸ مهرماه، عربستان سعودی ورودی زائران بدون تزریق دو دوز واکسن‌های تأیید شده از سوی مسؤولان این کشور را ممنوع کرده است.

بر همین اساس، از امروز فقط افرادی که در مرحله نخست دو دوز واکسن تزریق کرده و از سطح ایمنی برخوردار باشند، امکان تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) برای انجام مناسک عمره مفرده و حتی حضور در نمازهای جماعت را دارند. این امر در حالی است که پیش از این داشتن کارت واکسیناسیون برای حضور در حرمین شریفین کافی بود و نمازگزاران با داشتن کارت واکسیناسیون وارد مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) می‌شدند.

با توجه به اعمال محدودیت جدید در حرمین شریفین، تیم بهداشتی در ورودی‌های حرمین شریفین مستقر و نظارت بر سلامت زائران افزوده شده است.

به گزارش فارس، عربستان روزانه تا حدود ۷۰ هزار زائر در مسجدالحرام پذیرش می‌کند که البته در این بین فقط زائران خارجی از برخی کشورها همچون عراق، اندونزی و نیجریه امکان تشرف به خانه خدا دارند و ایرانیان از سال ۹۴ تاکنون به عمره مفرده مشرف نشدند و باید منتظر نتایج مذاکرات وزارت خارجه با سعودی‌ها درباره برقراری سفرهای زیارتی به سرزمین وحی باشیم.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها