رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

این مدارس استان مازندران حضوری شد

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس استان به صورت تدریجی، گفت: مدارس بالای ۳۰۰ نفر استان نیمه دوم آبان ماه حضوری می‌شوند.

این مدارس استان مازندران حضوری شد

قاسم دراسرایی در وبینار مدیران دوره اول و دوم متوسطه استان که صبح امروز با موضوع الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط بیماری کرونا برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ تا۱۴۰۰ برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های مرتبط با بسته تعمیق و یادگیری، جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کرونا و پسا کرونا پرداخت.

وی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس حفظ سلامت همکاران و دانش آموزان نخستین اصل است، اشاره کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا سیاست ما برای بازگشایی مدارس شروعی آرام و تدریجی است که برای اجرایی کردن این مصوبه مدارس گروه عشایری و روستایی و شهری با توجه به تعداد دانش آموزانی که دارند عمل می‌کنند.

دراسرایی در راستای تبیین شیوه بازگشایی تدریجی مدارس افزود: مدارس عشایری و روستایی تا ۱۵ نفر از ۳ مهر بازگشایی شده و مدارس زیر ۳۰ نفر از هفته سوم مهرماه حضوری می شوند؛ همچنین مدارس شهری زیر ۳۰۰ نفر از هفته اول آبان و مدارس شهری بالای ۳۰۰ نفر از نیمه دوم آبان حضوری می شوند.

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی وقفه مدیران مدارس خاطرنشان کرد: مهم ترین کار مدیران در شرایط کنونی پر کردن چک لیست بهداشتی در سامانه LTMS است تا طبق این چک لیست مجوز لازم برای بازگشایی مدارس از اداره هر شهرستان صادر شود و طبق آخرین گزارش به دست آمده تا کنون ۳۶۷۷ مدرسه وارد سامانه شده و ۳۳۹۹ مجوز از سوی ادارات برای بازگشایی مدارس صادر شد.

این مقام مسئول گفت: با شروع آموزش مجازی در عصر کرونا شکاف آموزشی عمیق بین یادگیرندگان مناطق برخوردار و کمتر برخوردار ایجاد شده است بدین منظور برآن شدیم تا بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کووید ۱۹ و پس از آن را آماده کرده و به مدارس ارسال کنیم.

دراسرایی در مورد محتوای این بسته گفت: بازآموزی محتوای اصلی و مهم تعدادی از مواد درسی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان، توانمندسازی معلمان و ارتقای شایستگی های آنها، قدردانی بیشتر از معلمان، ایجاد و فعال سازی شبکه ای از شرکای جدید در آموزش، حمایت از کانون تخصصی آموزش و یاددهی، ایجاد زمینه های لازم برای خودآگاهی دانش آموزان، و ایجاد زمینه های لازم برای روشنگری و آگاهی خانواده ها از جمله محتوای این بسته ها است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها