طوفان شاهین چقدر خسارت زد؟

بر اثر طوفان شاهین تا کنون دو ملوان کشته، سه نفر مفقود و بالغ بر ۱۶۶۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های بندری و تاسیسات صید و صیادی استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.

طوفان شاهین چقدر خسارت زد؟

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: بر اثر طوفان حاره ای شاهین پنج ملوان با برخورد دو شناور صیادی مفقود شدند و از این تعداد تاکنون پیکر دو نفر پیدا شده و از سه نفر دیگر خبری در دست نیست.

وی افزود: جستجوها برای یافتن پیکر افراد مفقود شده در آب‌های این استان ادامه دارد.

محبی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های اولیه، برآورد خسارات ناشی از طوفان شاهین در استان سیستان و بلوچستان به طور عمده مربوط به زیرساخت‌های و تأسیسات بندری از جمله سوله‌ها و سایبان‌های بندری، مراکز تخلیه صید، موج شکن‌ها، بخشی از تأسیسات شناور و سازه‌هایی که شناورها در بنادر به آن وصل می‌شوند، چراغ‌های دریایی، راه‌های دسترسی به مراکز صیادی و شبکه‌های برق می‌شود.

طوفان شاهین ۵ کشته و مفقودی و ۱۶۶۰میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت

وی اضافه کرد: برآورد خسارت ۱۶۶۰ میلیارد ریالی در زمینه تأسیسات صید و صیادی و زیرساخت‌های بنادر ماهیگیری است و در بخش شناورها در حال بررسی خسارات به لنج‌ها و قایق‌های ماهیگیری هستیم که به زودی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

معاون سازمان شیلات ایران گفت: برای جبران خسارات ناشی از طوفان شاهین، میزان خسارات وارده را به ستاد حوادث غیر مترقبه استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده آیم و سازمان شیلات ایران نیز برای تخصیص اعتبار از محل ستاد حوادث غیر مترقبه کشور اقدام خواهد کرد.

وی اذعان داشت: در استان سیستان و بلوچستان هفت بندر صیادی و سه موج شکن مردمی داریم که در اختیار صیادی قرار گرفته اند و بر اثر طوفان شاهین خسارت دیده اند.

محبی اعلام کرد: خوشبختانه این طوفان خسارت مالی و قابل ذکری در استان هرمزگان نداشته است.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها