چین در یک قدمی ارسال فضانوردان جدید به فضا

چندی پیش ماموریت سرنشین دار

چین در یک قدمی ارسال فضانوردان جدید به فضا

موشک حامل فضاپیمای شنژو -۱۳ چین روز پنجشنبه به پایگاه پرتاب مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان منتقل شد تا اقدامات لازم برای پرتاب ماموریت سرنشین دار جدید این کشور به منظور ارتقا و نگهداری ایستگاه فضایی آنها انجام شود.

موشک "لانگ مارچ ۲ اف وای ۱۳" (Long March-۲F Y۱۳) پیش از پرتاب چندین بار آزمایش خواهد شد. به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین(CMSA) همه سیستم‌های موجود در مرکز پرتاب عملکرد مطلوبی دارند. احتمالا این پرتاب در ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

طی ماموریت شنژو -۱۳ سه فضانورد چینی(taikonauts) به ایستگاه فضایی چین خواهند رفت و شش ماه در آنجا خواهند ماند. کلمه تایکونات به معنای فضانورد چینی است.

پیشتر یک منبع مطلع از این ماموریت اعلام کرده بود که در این ماموریت بر خلاف ماموریت پیشین یک زن نیز حضور خواهد داشت اما تاکنون چینی‌ها اسامی فضانوردان حاضر در این ماموریت را اعلام نکرده اند.

به گفته تیم پشتیبان این ماموریت، فضانوردان ماموریت شنژو ۱۳ نیز مانند فضانوردان ماموریت شنژو ۱۲ به منظور آزمایش بازوی رباتیک چند پیاده‌روی فضایی و چندین آزمایش علمی انجام خواهند داد. (نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo) از فضانوردان ماموریت شنژو ۱۲ بودند که در تاریخ ۱۷ ژوئن برای یک ماموریت سه‌ماهه به ایستگاه فضایی "تیانگونگ" رفتند و ۱۷ سپتامبر نیز به زمین بازگشتند.

با پایان کار ایستگاه فضایی بین‌المللی طی سال‌های آینده ، ایستگاه فضایی چین تنها ایستگاه فضایی در مدار زمین خواهد بود. سازمان ملی فضایی چین تمایل خود برای همکاری بین‌المللی و آموزش فضانوردان غیر چینی برای ماموریت‌های آینده این ایستگاه فضایی را اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها