رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

اکران ۱۰ فیلم ایرانی جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد

رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران ۱۰ فیلم ایرانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه مشهد خبر داد.

اکران ۱۰ فیلم ایرانی جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد

سیدحجت طباطبایی اظهار کرد: همزمان با برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ۱۰ فیلم بخش ایران این جشنواره از امروز، ۱۶ مهرماه، تا سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، در دو سانس ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ به صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم‌های اکران شده توسط داوران کوچک مورد داروی قرار می‌گیرد، ادامه داد: از میان ۵۰ کودک و نوجوانی که برای داوری این جشنواره داوطلب شده و در سامانه مربوطه اقدام کرده بودند، ۲۱ نفر از مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی به عنوان داوران کوچک جشنواره انتخاب شده‌اند.

طباطبایی تصریح کرد: این گروه ۲۱ نفره از کودکان و نوجوانان پس از تماشای فیلم‌ها بر اساس مولفه‌های مورد نظر برای ارزشیابی امتیازات لازم را در جدولی که برای این منظور در نظر گرفته شده است درج کرده و در نهایت امتیازات آن‌ها بررسی شده و به دبیرخانه مرکزی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌ها به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه به نمایش در می‌آید. همچنین مشکلی در پذیرش هر کدام از کودکان و نوجوانان شهرستانی که در روزهای اکران فیلم‌های جشنواره در مشهد حضور داشته باشند، به عنوان داور وجود ندارد.

‌رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فیلمی از خراسان رضوی حضور ندارد، اما امسال فیلم‌سازان استان در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان شرکت کرده و جزو سه استان پر تولید در این زمینه به شمار می‌روند و رتبه‌هایی را نیز کسب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در طول روزهای برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه، کارگاه‌های آموزش فیلمسازی و نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده در میان دو سانس برگزار شده و از حضور کودکان به همراه منتقدین بهره گرفته می‌شود.

طباطبایی کودکان و نوجوانان را بهترین داوران فیلم‌های مربوط به این گروه سنی دانست و گفت: در دوره های قبلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نتایج داوری فیلم‌ها توسط کودکان در استان‌های مختلف بسیار به یکدیگر نزدیک بود و پس از این‌که نتایج داوری در استان‌های مختلف در دبیرخانه مرکزی این جشنواره تجمیع شد، نتیجه به دست آمده به واقعیت بسیار نزدیک بود و نشان می‌داد که فیلم‌های منتخب جشنواره همان فیلم‌هایی هستند که مورد علاقه همه بچه‌ها بوده‌اند، لذا به طور قطع می‌توان به داوری کودکان و نوجوانان در این جشنواره اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: چندین نهاد در حوزه فیلم کودک و نوجوان در خراسان رضوی فعال هستند که از جمله آن‌ها انجمن سینمای جوانان بوده که نسبت به برگزاری دوره های آموزش فیلم‌سازی و تولید فیلم ویژه کودک و نوجوان اقدام می کند. نهاد دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که چند سالی است در حوزه فیلم‌سازی ورود خوبی داشته و نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و فیلم‌سازی در قالب پویانمایی در شهرستان‌های مختلف استان اقدام کرده است.

رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با دادن مجوزهای فیلم‌سازی به فعالان حوزه کودکان و نوجوانان در کنار نهادهای مزبور در حال فعالیت است، اما تجمیع همه این فعالیت‌ها حاکی از این است که خراسان رضوی جزو پنج استان موفق در حوزه فیلم‌سازی ویژه کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

طباطبایی ادامه داد: اخیراً دو فیلم‌نامه با موضوع کودکان و نوجوانان از تولیدات فعالان استان در بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده که امید است زمینه ساخت این فیلم‌ها نیز فراهم شود.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه و همزمان با هفته ملی کودک در دو بخش ایران و بین‌الملل در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها