پیکر بی جان سومین صیاد لنج حادثه دیده طوفان در ساحل دشتیاری پیدا شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: جسد بی‌جان اقبال اهل بندر بریس سومین صیاد لنج مفقود شده بر اثر طوفان حاره‌ای شاهین پس از پنج روز با تلاش نیروهای مردمی در پسابندر دشتیاری پیدا شد.

پیکر بی جان سومین صیاد لنج حادثه دیده طوفان در ساحل دشتیاری پیدا شد

عطاالله رییسی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهارداشت: در روزهای گدشته اجساد ۲ نفر از مفقودشدگان به‌نامهای عبدالرحمن اهل پسابندر و یک نَجار و تعمیرکار لنج تبعه پاکستان از صیادان ۲ لنج شکسته شده در همین محدوه پیدا شده است.

وی ادامه داد: تیم‌های جست و جو و نجات این اداره کل و نیروهای مردمی و هلال احمر و آتش نشان ی شهرداری چابهار برای یافتن ۲ صیاد مفقود شده دیگر در حال تلاش هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: از پنج روز گذشته تاکنون تیم‌های جستجو و نجات در بریس و پسابندر و گواتر مستقر هستند و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم و صیادان را بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۶ قایق از بندر بریس به‌سمت پسابندر طی چند روز اخیر عملیات جست و جو را انجام داده‌اند که از تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی می‌کنم.

رییسی افزود: ۲ لنج صیادان ۱۰۰ درصد در اثر طوفان شکسته شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده و همچنین زیرساخت‌های بندر صیادی پسابندر و بریس و رمین به‌شدت آسیب دیده است.

وی به خسارت‌ ۱۶۷ میلیارد تومانی طوفان شاهین به زیرساخت‌های حوزه شیلات سواحل مکُران اشاره کرد و ادامه داد: شبکه برق اسکله صیادی پسابندر و جاده دسترسی آن تخریب و سوله‌ها و سقف آن نیز دچار خسارت شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع به‌جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

وی افزود: در طوفان شاهین موج شکن پسابندر هم آسیب دیده و به ترمیم نیاز دارد وهمچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و به دیوار محافظتی نیاز است.

به گفته رییسی، شبکه برق، روشنایی و جاده دسترسی بندر پسابندر آسیب ۱۰۰ درصدی دیده است.

وی ادامه داد: فِندرها و ضربه گیرها کاملا شکسته و نیاز به تعویض دارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در کنارک جاده دسترسی در اثر طوفان بخاطر آب شورخوردگی نیاز به روکش دارد و همچنین نیاز جدی به فیبرنوری است، افزود: باتوجه به اینکه بندر کنارک بزرگترین بندر صیادی کشور است اما ساختمان اداری ندارد.

وی ادامه داد: اسکله هفت تیر شهرچابهار متاسفانه برای لایروبی نیاز به اعتبار دارد و با توجه به اینکه قول‌های از طریق اداره بنادر و دریا نوردی برای لایروبی آن در سال ۱۳۹۸ داده شده ولی متاسفانه عملی نشده است.

رییسی تصریح کرد: سه بندر هفت تیر، رمین و تیس که در حوزه منطقه آزاد چابهار هستند، متاسفانه بخاطر نیاز به لایروبی و تامین اعتبار محل امنی برای فعالیت شناورهای صیادی نیست و درخواست پیگیری اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه تمامی تیرهای برق پسابندر شکسته و برق قطع است، افزود: باتوجه به اهمیت ذخایر آبزیان و حراست از ذخایر نیاز به اعتبار درخصوص تامین نیرو و اعتبار برای هزینه نگهداری گلف وافزایش گلف داریم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه در طوفان شاهین موج شکن پسابندر آسیب دیده و نیازبه ترمیم دارد و همچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و نیاز به دیوار محافظتی دارد.

وی گفت: تعداد بیش از ۲۰ قایق بخاطر بارش و پرشدن آب داخل حوضچه غرق شده و به یک دستگاه جرثقیل بوم بلند برای نجات و بیرون کشیدن، نیاز است.

رییسی بیان کرد: تعداد ۳۰ قایق شکسته و لنج‌های صدمه دیده ۱۲ فروند در اثر طوفان بوده است، و درخواست اعتبار برای راه اندازی واحد اطفای حریق و ایمنی در بنادر صیادی استان را داریم.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرز
    0

    خدا به خانواده هاشون صبر بده روحشون شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها