خبر خوش رستم قاسمی به بی‌مسکن ها در شهرهای کوچک: زمین مجانی می‌دهیم

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که تسهیلات مناسبی برای تولید مسکن در قانون جهش تولید برنامه‌ریزی شده است از سرعت گرفتن تکمیل وتوسعه بنادر جنوب کشور خبر داد.

خبر خوش رستم قاسمی به بی‌مسکن ها در شهرهای کوچک: زمین مجانی می‌دهیم

رستم قاسمی در جریان سفر خود به استان بوشهر و در بازدید از کریدور جنوب کشور، اعلام کرد: از جاده عسلویه در استان بوشهر که بخشی از کریدور جنوب کشور است و برای اقتصاد دریا بسیار مهم و حیاتی است بازدید شد. ۳۹۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر است که عمده طول کریدور به طول ۲۷۰ کیلومتر به اتمام رسیده است و باقیمانده کریدور پیشرفت مناسبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی هایی که انجام شده است این بخش از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور طی زمانبندی مناسب به اتمام برسد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به بازدید از روند توسعه بندر کنگان، اعلام کرد: روند توسعه بنادر جنوبی کشور در اولویت است. بر اساس گزارشی که از همکاران استان دریافت کردیم و همچنین اجرای پروژه‌ها شاهد هستیم که پیشرفت پروژه‌ها با حدود یکسال و نیمی که از آغاز آنها می‌گذرد، روند مناسبی دارد.

قاسمی از تخصیص منابع مناسب برای تکمیل بندر کنگان خبر داد و گفت: مقرر شد تا سازمان بنادر و دریانوردی، پیمانکاران و تمامی دست‌اندرکاران اجرای این پروژه به آن سرعت بدهند تا پروژه از سرعت مناسبی برخودار شود و مردم بتوانند ازاین بندر به خوبی استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص مسکن و اجرای قانون جهش تولید که احداث چهارمیلیون واحد مسکونی برای چهار سال را در برنامه قرار داده است، اعلام کرد: احداث چهارمیلیون واحد مسکونی در چهار سال کار بزرگی است که با تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در خصوص آن سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن انجام شد.

وی توضیح داد: برای آنکه طبق زمانبندی به انجام کار برسیم و با توجه به اینکه ساخت مسکن حداقل به دو سال زمان نیاز دارد، نیاز است تا دوم میلیون واحد مسکونی آغاز شود.

قاسمی گفت: برای استان بوشهر هیچ محدودیتی وجود ندارد. به تمامی جوانان بوشهری و افرادی که در بوشهر صاحب خانه نشدندتوصیه می کنم تا حتما درسامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دهک‌های پایین زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: اصولا در شهرهای کوچک ۴۰ درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود. تسهیلات بسیار مناسبی در قانون جهش تولید مسکن که مجلس مصوب و ابلاغ کرده، پیش‌بینی شده است. همچنین خدماتی است که دولت به رایگان در اختیار مردم قرار می هد.

قاسمی با اعلام این مطلب که سامانه به زودی راه‌اندازی می شود، گفت: موضوع جهش تولید مسکن متقاضی محور است با توجه به تجربه های دریافتی از مسکن مهر و مسکن ملی در مناطقی مسکن احداث خواهد شد که متقاضی واقعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ساخت مسکن به احداث واحدهای مسکونی روستایی تعلق دارد، گفت: تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است و تمامی متقاضیان واقعی مسکن حتما در سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه ریزی بتوانیم کار را آغاز کنیم.

قاسمی درخصوص رونق بنادر استان بوشهر اعلام کرد: موضوع دریامحوری و اقتصاد دریا، موضوع بسیار مهمی در کشور است که اولویت دولت سیزدهم است تا در کنار توسعه اقتصاد دریامحوری به توسعه شهرها در کنار دریا اقدام کند.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به آن است تا اقتصاد دریا تقویت شود. برای دست یافتن به این مهم اولا شهرهایی در کنار دریا احداث و توسعه پیدا می کند تا رونق اقتصادی رخ بدهد. ایجاد صنایع و زمینه های مختلف خدماتی در کنار شهرهای بندری از جمله برنامه‌هایی است که در دولت سیزدهم مورد توجه است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • م
    0

    ای جان امیدوارم از زمینای دیگران ندهید !!!

  • احمد
    0

    چند ماه که گذشت سال بعد هم میاد

  • احمد
    0

    خبر خوش محاکمه افراد بی لیاقتی چون شما است با آن سابقه شما در وزارت نفت در دولت نهم و دهم و گم شدن دکل های نفتی و لغو قرار داد کرسنت به دلایل سیاسی و پرداخت جریمه لغو این قرار داد از جیب مردم، خدا به ما مردم رحم کند. احتمالا این دفعه باید منتظر خبر گم شدن واحدهای مسکونی ساخته شده باشیم.

    نظرات شما -
    • مرادی
      0

      منافقین چشم ديدن مسئولان مردمی را ندارد

    • خدا
      0

      منم کم اوردم از دست اینا.نمیدونم چیکار کنم

  • ابراهیمو منجی ایران لند
    0

    قاشق خالی تو دهن گذاشتن ، الحمد الله با این قاشق خالی ملت سیر سیر شد

  • آلن
    0

    زمان احمدی نژاد هم همین شکر رو خوردید ولی عمل نکردید! زمین نخواستیم جلوی تورم رو بگیرید!

  • رررر
    0

    این آقا در مجلس برای دفاع از خودش که سخنرانی میکرد نمیدونست قراره سر کدام یک از لقمه های چرب انقلاب بشینه برو بابا مردم را چی فرض کردی

  • محمد
    0

    از قیافت مشخصه شدیدا کاسب تحریمی

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      کاسب تحریم را باند غرب گدای روحانی راه انداختند و جماعتی نادان و متعصب و اصلاح طلب جعلی ادامه دادند و امروز یکی از لیدرهای این باند(ظریف ) به عملکرد اشتباه خود اعتراف دیرهنگام کرد.

  • شاهین
    0

    دمت گرم وزير مردمی. پاینده باشی دلاور.

  • محمد
    0

    زمان این عواممفریبیهاگذشته شرمتانباد

  • یاشار لیسی
    0

    امیدوارم زمین به واجدان شرایط واگذار بشه و ملاک خانواده باشه نه چیزهای دیگه.

    نظرات شما -
    • حرف تلخ
      0

      چقدر ما ملت ظرفیت گول خوردنمون بالاست. چهل و چند سال پیش هم با وعده آب و برق مفتی اومدیم تو خیابون . آخه تا کی ...!

  • دن کیشوت
    0

    زمین رایگان در کویر لوت!!

  • منیژه
    0

    بی مسکنهای ما اگه اهل رفتن به شهرهای کوچک بودن که بی مسکن نبودن. اینها دوست دارن توی جردن و شهرک غرب زندگی کنن

  • ملول
    0

    داداش . زمین که زیاده . ولی باید اب و برق و گاز و جاده بکشی تا بشه محل سکونت . خودتی

  • عال
    0

    نکنه مثل اب برق مجاتی میدی

  • حسین
    0

    گسترش فعالیت و رونق گرفتن بنادر منوط ب رفع تحریمها ست زیرا ساخت و تجهیر بنادر در صورت محدودیتهای شدید تجاری عملا کارایی لازم را نخواهد داشت و هرگاه قادر ب بالا بردن تراز تجاری و سطح منابع ارزی حاصلِ از صادرات بودید میتوان ب وعده های داده شده و کنترل تورم و قیمتها در جهت افزایش قدرت خرید جامعه از جمله مسکن امیدوار بود،

  • جهادی
    0

    بهترین کار دادن زمین به سرپرست خانوار در شهرهای کوچک بشکل قسط طویل المدت دولتی است ریزش قیمت آغاز و با احیای برجام قیمت مسکن در 5 سال عادلانه می شود زمین را کمتر از 200 متر ندهید کوچه کمتر از 15 متری نباشد چراکه آپارتمان در کوچه ده متری با شرایط مراکز تفریحی و درآمد و اقلیم ایران ناهنجارهای اجتماعی زیادی در آینده خواهیم داشت مهندسی ساز خیابان 24 متری کوچه 15 متری و هر 5 کوچه الی 10 کوچه یک خیابان 24 متری و هر 5خیابان 24 متری یک بلوار 34متری با پیاده رو 5متری طراحی شود و پارک مسجد مدارس درمانگاه بانک و کتابخانه فرهنگی حسینیه و بازار... محلی دیده شود مطمئنن باشید شهرها استاندارد روز جهان خواهیم داشت فقط تجربه مهر را نادیده نگیرید و سرسری کار نکنید کار کارشناسی بخصوص از کره جنوبی ژاپن و دیگر بلاد استفاده کنید مسکن بسازیم . یک تکلیف از سر خودمون باز نکنیم شهرههای جهان بسمت هوشمند شدن پیش می روند خیابانها را عریض و پهن بگیرید تا در آینده بتوان محله را هوشمند کرد تا با هزینه کمتر امنیت و مدیریت بهتر داشت بهترین کار زمین دادن است تا دلت بخواهد زمین داریم هم روستا زمین هست هم شهرهای کوچک تا صد هزار نفری زمین منابع طبیعی و شخصی دولت از طریق طرح هادی وزارت مسکن و شهرسازی واگذار کند هر خانوار یک زمین بدهید 70درصد مشکل حل می شود سی درصد مشکل کمیته امداد و بهزیستی و زمین در کلان شهرها هست حداقل برای سه دهه مشکل مسکن کم می شود بافت فرسوده هم سالی ده درصدش را تفکیک و طراحی جدید کنید کم کم سرو سامان می گیرد

    نظرات شما -
    • هبت الله
      0

      بنده نمیدانم این مطالبی که در بارشهر سازی .........در ایران جواب میده یا نه ؟؟؟حرف من راجب بهزیستی که گفتی کمک میکند!!!!!بهزیستی تو کاره خودش مونده ، آنقدر سازمان عریض و طویلی شده که خودشونم نمیدونند چه غلطی دارند میکنند؟ چی میگی برادر پول ندارند حقوق کارکنانش را بده

    • ارام
      0

      به آقای جهادی : تو از این اقای دیگهای چوبی انتظار حلوا نداشته باش این جماعت ۴۳ سال است که امتحان خود را پس داده اند .

  • خدا
    0

    شما جیب مارونزن نمیخاد مفتی زمین بدی بهمون

  • فندک
    0

    منظورش بادره ها و محل عبور سیل و کمربند زلزله هست اونها رو مفتی میدن! تو ایران فقط مرگ مفته البته فقط مرگ !!!!

  • ستار خان
    0

    کامنت ها را خواندم( حتی اخبار دیگر را) اگر مشت نمونه خروار باشه! مردم ما خیلی اختلاف سلیقه دارند( اختلاف سلیقه جواب می‌ده، ولی نه اینقدر، ) نمیدونم ایشاالله با این اوضاع داخلی و همسایگان( که یک شبه ، برامون شمشیر از رو بستن) ......به خیر بگذرد

  • ناشناس
    0

    در شهرهای کوچک ۴۰ درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود. این سیاست یعنی فرستادن کارت دعوت به روستائیان برای مهاجرت به شهرها، نابودی روستاها، مصرف گرایی و ضربه به نظام تولید کشور.

  • شوران
    0

    رستم ، خریدار حال و هوات ( شوت میزنه) هستم

  • ق
    0

    درود بر دولت و مجلس انقلابی و لعنت خدا بر تدبیر و امیدی ها که ملت و کشور را به خاک سیاه نشاندند انشالله بزودی با واگذاری زمین و ساخت مسکن ارزان قیمت محتکرین مسکن نابود خواهند شد..

  • رستم چاخان
    0

    قرار بود سالی یک میلیون مسکن تحویل بدید حالا میگه دو سال طول میکشه، میخادا وقت بخره، دیگه اخرین دوره است ،،،

  • نواب
    0

    رستم جان، ایمیل بنده در سایت خبر فوری هست، به من زمین ، ۳۰۰متر در رویان بده.خودم وام میگیرم میسازمش.خدا پدرت بیامرزه

  • gaber
    0

    قبل از زمین مجانی تکلیف زمینهایی که مفت به چنگ عده ای افتاده و سند شده را بگیرید. باور کنید قبل از اتمام دولت قبل چه شور و هیجانی برای تصرف زمینهای بی سند توسط عده ای شد که ادارات ذیربط هم با عجله اینکار را انجام دادند و هنوز دارند زمین خواری میکنند. اگر زمین دادن هم باعث ارزانی میشود هر چه زودتر مگر زمین خدا ارث یک عده مفت خوره که هم مفت میخورند هم باعث گرانی زمین میشوند که دومی بدتر از اولی. انقلابی انقلابی عمل کن شعار بس است

  • Ft
    0

    آقاى وزير محترم مسكن و شهر سازى ،براى مسكن داخل شهر تهران چه برنامه اى داريد؟

  • یاکریم بابا
    0

    چقدر زحمت میکشین بعد از آب و برق مفتی هیچ ملتی نخورده چیز به این کلفتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها