نگاهی به پیامدهای تلویزیونی تهدید وزیر خارجه

قطع سریالهای کره‌ای؛ نظر شما چیست؟ / سریالهای تلویزیونی قربانی سیاست می‌شود؟

وزیر خارجه کشورمان تهدید کرده که مقاومت سئول در پرداخت پولهای بلوکه شده ایران ممکن است به قطع پخش سریالهای تلویزیونی این کشور منتهی شود. اما مهمترین سریالها که ممکن است قربانی دعوای سیاسی شود، کدام است؟

قطع سریالهای کره‌ای؛ نظر شما چیست؟ / سریالهای تلویزیونی قربانی سیاست می‌شود؟

سریال های کره ای با آن شخصیت‌های به‌يادماندنی و قسمت‌های بلند اما کم‌تعدادشان، از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات دنیای فیلم و سریال هستند. اگر تجربه تماشای آنها را داشته باشید، حتما می‌دانید که بعد از به‌پایان‌رسیدن قسمت آخر، برای همیشه در خاطرتان می‌مانند و انگار دلتان را در گوشه‌ای از سکانس‌ها و صحنه‌هایشان جا می‌گذارید.

به بهانه اظهارات وزیر خارجه درباره منع پخش،سریالهای کره‌ای، نگاهی داریم به ۲۱سریال کره‌ای که در سطح جهان محبوب شدند.

۱. غریبه (جنگل مخفی)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ تاکنون
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: آن‌گیل‌هو (Ahn Gil-ho) برای فصل نخست/ یوژُوان (Yoo Je-won) برای فصل دو٫ پارک‌هیون‌سوک (Park Hyun-suk) برای فصل سوم
بازیگران اصلی: چوسونگ‌وو (Cheu Seunng-woo)، بائه‌ دونا (Bae Doona)، لی‌جون‌هیوک (Lee Joon-hyuk)، یو‌جه‌میونگ (Yoo Jae-myung)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۸۶ دقیقه
جوایز و افتخارات: جایزه بزرگ جشنواره فیلم و سریال سئول، برنده جایزه بزرگ فیلم و سریال، بازیگری و نمایشنامه از جشنواره هنری بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان: کارآگاهی که به نور حساسیت دارد، طی عمل جراحی برای رفع این مشکل، حس همدردی و مهارت های اجتماعی خود را هم از دست می‌دهد. او در مسیر یافتن معمای پروندۀ قاتلی سریالی قرار می‌گیرد و در این مسیر دستیاری هم او را همراهی می‌کند. هرچه این دو در مسیر کشف روابط و معماهای قتل‌های زنجیره‌ای بیشتر پیش می‌روند، به فسادی سازمان‌یافته در دولت و ارتباطش با شرکتی بزرگ پِی می‌برند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: این مجموعه کره ای سرشار از گره‌های داستانی هیجان‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های درجه‌یک و ماجراهای کارآگاهی باورپذیر است. مخاطب مدام با خود در حال حدس‌زدن وقایع آتیِ سریال است و همین او را با اثر در ارتباط نگه می‌دارد. در سریال غریبه، خبری از داستان‌های عاشقانه نیست (تا فصل دوم که چنین چیزی در کار نبوده است). ماجرای جنایتی ساده در جنگل مخفی یا همان غریبه با واکاوی ریشه‌های جرم به لایه‌های داستانی پیچیده‌ای می‌رسد که دنبال‌کردن آن هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. آیا ریشه‌های فساد به پلیس و نیروهای آن می‌رسد؟

نظرات کاربران: بینندگان این سریال کره ای فقط آسیایی‌ها نیستند. خط سیر جذاب و غیرقابل‌ پیش‌بینی آن تعداد زیادی از مخاطبان از سراسر دنیا را با خود همراه کرده است. در کنار داستان هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری که کاربران سایت‌هایی نظیر IMDb را به‌سمت خود کشانده، موسیقی و صحنه‌پردازی حرفه‌ای، شخصیت‌های قوی و پرورانده‌شده در اثر و نیز ابعاد فنی عالی آن (مثل فیلم‌برداری درخشان) از دلایلی است که کاربران و مخاطبان را راضی نگه می‌دارد. غریبه توانسته در بین بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و خوش بدرخشد.

امیرعبداللهیان: بچه‌های ما می‌پرسند، این کره‌ای‌های مهربان در سریال‌ها، همان‌هایی هستند که پول ما را نمی‌دهند؟

۲. ماشین‌تحریر شیکاگو

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۷ آوریل تا ۳ ژوئن ۲۰۱۷
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: عاشقانه، تخیلی
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌‌چئول‌کیو (Kim Cheol-kyu)
بازیگران اصلی: کیونگ‌پیوگو (Kyung-pyo Go)، آه‌این‌یو (Ah-In Yoo)، سویونگ‌لیم (Soo-jung Lim)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین بازیگر نقش اول، بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین فیلم جشنواره فیلم و سریال سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان ماشین‌تحریر شیکاگو به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که کره جنوبی در اشغال ژاپن بود و نویسنده‌ها اجازه نشر آثارشان را نداشتند. سریال ماجرای زندگی سه نویسنده کره ای از دهه ۳۰ را بازگو می‌کند که در زمان حال امکان زندگی دوباره پیدا کرده‌اند و ماجرای زندگی هریک دستمایه ماجراهای سریال شده است. یکی از آنها نویسنده‌ای موفق است، دیگری با افسردگی و رنج دست‌وپنجه نرم می‌کند و نویسنده سوم هم به‌شکل فردی ناشناس به فعالیت مشغول است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: سریال کره ای ماشین‌تحریر شیکاگو از آن مجموعه‌های زیبایی است که باید بیشتر از اینها دیده شود. تلفیقی از عشق، کمدی و داستانی جذاب در این مجموعه به کار گرفته شده و به‌خوبی دو بازه زمانی را به نمایش گذاشته است. سریال در تغییر لحن خود از حالت کمدی به درام و از حالت عاشقانه به تاریخی قدرت زیادی دارد. ابعاد فنی کار مانند فیلم‌برداری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نظرات کاربران: کاربران از روایت مهیج و غیرقابل پیش‌بینی سریال استقبال کرده‌اند. بازی خوب هنرپیشه‌ها و توانایی‌شان در تغییر بازی از حالت کمدی به جدی برای مخاطبان ستودنی بوده و برخی از کاربران IMDb گفته‌اند که چند بار هر قسمت از سریال را نگاه کرده‌اند. شروع جذاب و روان و نیز روند بازگوکردن داستان هم در نگاه مخاطبان این اثر جذاب بوده است.

۳. پری وزنه‌برداری کیم‌بوک‌جو

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ تا ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: ورزشی، کمدی ـ رمانتیک
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌هیون‌جونگ (Oh Hyun-jong)
بازیگران اصلی: لی‌سونگ‌کیونگ (Lee Sung-kyung)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، لی‌جائه‌یون (Lee Jae-yoon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد و زن در سی‌وپنجمین جشنواره MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان این مجموعه که در میان فهرست یکی از بهترین سریال های کره ای جای دارد، درباره دختر جوانی است که رؤیای موفقیت در تیم وزنه‌برداری دانشگاه را دارد. علاوه بر این دختر، تمام اعضای تیم دانشگاه در سودای رسیدن به موفقیت و رؤیاهای خود هستند. روابطی عاشقانه و عاطفی هم میان شخصیت‌های فیلم شکل می‌گیرد که روند داستان را جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: این مجموعه دوست‌داشتنی از تلاش عده‌ای جوان ورزش‌کار برای رسیدن به آرزوهایشان می‌گوید. دو شخصیت اصلی نیز با رابطه عاشقانۀ پر از پیچ‌وخم‌شان لحظاتی مفرح برای مخاطب ایجاد می‌کنند. روند رشد شخصیت‌ها در خلال داستان بسیار درست و منطقی پیش می‌رود و همه بازیگران در نقش‌های خود باورپذیرند. لحظات کمدی فیلم باعث می‌شوند که مخاطب از اثر لذت ببرد و با موضوع انگیزشی آن همراه شود.

نظرات کاربران: به‌تصویرکشیدن طبیعی و واقعی تلاش ورزش‌کاران در مسیر رقابت‌ها در این سریال، در کنار بازی بسیار خوب بازیگران از جمله نقاط قوتی است که مخاطبان درباره سریال اعلام کرده‌اند. روابط میان بازیگران بسیار خوب از کار درآمده و با تماشای این مجموعه، می‌توان برای لحظاتی از استرس روزانه و فشارهای زندگی دور شد.

۴. دکتر غریبه

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۵ مه تا ۸ جولای ۲۰۱۴
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: پزشکی، عاشقانه
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جین‌هیوک (Jin Hyuk)، هونگ‌جونگ‌چان (Hong Jong-chan)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong Suk)، پارک‌هائه‌جین (Park Hae-jin)، کانگ‌سورا (Kang So-ra)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره فیلم کره جنوبی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن محبوب از سومین جشنواره APAN، برنده جایزه مخصوص بهترین بازیگر مرد از جشنواره SBS
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان: پزشکی از کره جنوبی به همراه پسر کوچکش از سوی نیروهای کره شمالی ربوده می‌شوند. سال‌ها می‌گذرد و پسر هم زیرنظر پدر که پزشکی خبره است به پزشکی ماهر بدل می‌شود. پدر در طول فیلم جانش را از دست می‌دهد و پسر هم عاشق دختری می‌شود که قصد فرار با او به کره جنوبی را دارد؛ اما آیا فرار عاشقانه‌ای رقم می‌خورد؟ آنها موفق به فرار می‌شوند؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال: سریال دکتر غریبه یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر پزشکی و عاشقانه است. هیجانی شیرین و رازی کِشنده در داستان فیلم وجود دارد که در کنار صحنه‌های جراحی و بیمارستان، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نظرات کاربران: مخاطبان این سریال از خط داستانی قوی، تعلیق‌های بموقع در مسیر پیشبرد داستان و بازی‌های بازیگران نقش‌های اصلی رضایت زیادی داشته‌اند. برخی از کاربران سایت IMDb معتقدند روند داستان در قسمت‌های نخست به گیرایی و جذابیت قسمت‌های بعدی نیست. بخش‌های پزشکی ماجرا هم جالب‌توجه از کار درآمده‌اند؛ اما باید دید پزشکان نیز واقعی‌بودن آنها را تأیید می‌کنند یا خیر. از نظر مخاطب عام که جراحی‌ها و بخش‌های پزشکی جذاب به نظر می‌رسد.

۵. نسل خورشید

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۴ فوریه تا ۲۲ آوریل ۲۰۱۶
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: عاشقانه، ملودرام، اکشن
رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: لی‌اونگ‌بوک (Lee Eung-bok)، باک‌سنگ‌هون (Baek Sang-hoon)
بازیگران اصلی: سونگ‌جونگ‌کی (Song Joong-ki)، سونگ‌های‌کیو (Song Hye-kyo)، جین‌گو (Jin Goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بزرگ جشنواره روکی (Rookie) در آسیا، برنده محبوب‌ترین بازیگران از پنجاه‌ودومین جشنواره بِیک‌سانگ و جوایز متعدد دیگر
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان: سریال از سربازان کره ایِ حافظ صلح در سازمان ملل می‌گوید. در خلال قصه، یکی از سربازها با جراحی که پزشکی بدون مرز است آشنا می‌شود و رابطه ای عاشقانه میان آنها به وجود می‌آید. جنگ در منطقه‌ای سخت و ناممکن و عشقی که در دل دو شخصیت اصلی فیلم پا گرفته محورهای اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: درست است که مانند بسیاری از بهترین سریال های کره ای در این مجموعه هم موضوع پیرامون عشق می‌چرخد، اما پرداخت متفاوت «نسل خورشید» به مقوله عشق در این سریال در کنار شخصیت‌های باورپذیر و قوی باعث شده که مخاطبانی از سراسر دنیا به دیدن آن بنشینند.

نظرات کاربران: رابطه خوبی که میان بازیگران شکل گرفته برای بیشترِ مخاطبان جذاب از کار درآمده است. مخاطبان نسل خورشید از وجود داستانی در بستری عاشقانه، اکشن و ملودرام استقبال کرده‌اند و تنوع داستانی و فضای حاکم بر فیلم را به‌شدت پسندیده‌اند. نسل خورشید توانسته در جایگاه بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و دیده شود.

۶. دفترچه زندان

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: کمدی سیاه
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌وون‌هو (Shin-won-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌هائه‌سو (Park Hae-soo)، جونگ‌کیونگ‌هو (Jung Kyung-ho)
مدت‌زمان: هر قسمت ۹۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره تلویزیون کابلی کره، برنده بهترین بازیگر و محبوب‌ترین بازیگر از پنجاه‌وچهارمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد و بهترین بازیگر مکمل از ششمین جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره محکومانی است که پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. یکی از شخصیت‌ها بازیکن معروف بیسبالی است که بعد از نجات خواهرش از یک حمله و آزار جنسی، متهم به تجاوز می‌شود. سریال به زندگی زندانی‌ها، مسئولان آنها و البته خانواده‌هایشان می‌پردازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: فیلم‌ها و سریال‌هایی که مرتبط با زندان و زندانی‌ها هستند معمولا با استقبال زیادی مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این ژانر هیچ‌وقت بی‌مخاطب نخواهد شد. دفترچه زندان هم از آن مجموعه‌هایی است که از نمونه‌های کلاسیک خود پیروی می‌کند. بازی‌های این سریال بسیار جذاب‌اند و فیلم‌نامه قوی نوشته شده است. به‌کارگرفتن تلفیقی از کمدی و لحظات احساسی جدی در فیلم هم از نقاط قوت اثر به شمار می‌رود.

نظرات کاربران: شیوه روایت داستان در مجموعه دفترچه زندان برای مخاطبانی از سراسر دنیا سرگرم‌کننده است. کاربرانی که این اثر را دیده‌اند از کمدی جذاب کار در کنار خط داستانی قوی و کِشنده داستان رضایت دارند.

۷. سقوط بر روی شما

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۰
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: کمدی ـ رمانتیک
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌جونگ‌هیو (Lee jung hyo)
بازیگران اصلی: هیون‌‌بین (Hyun Bin)، سون‌یه‌جین (Son Ye-jin)، کیم‌جونگ‌هیون (Kim Jung-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ تا ۱۱۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل، بهترین بازیگران مردمی و محبوب از پنجاه‌وششمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین سریال از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان از زنی کارآفرین می‌گوید که روزی در حال چتربازی دچار حادثه می‌شود و در جنگلی در کره شمالی سقوط می‌کند. در آنجا با افسری از کشور کره شمالی روبه‌رو می‌شود که با وجود ممنوعیت‌هایی که برای ورود به کره شمالی وجود دارد به او کمک می‌کند و رابطه‌ای عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد. زن با سربازان تحت‌فرماندهی افسر و البته زنان روستایی آشنا می‌شود و ماجراهای مختلفی به وجود می‌آید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: در مجموعه سقوط بر روی شما هم با الگوی مشترک سریال‌سازی کره ای روبه‌رو هستیم: ماجراهایی عاشقانه در بستری کمدی. البته این اشتراک موضوعی بین سریال‌ها در ظاهر از سوی مخاطبان بین‌المللی هم با استقبال روبه‌رو شده و مرزهای کره را درنوردیده است.

در هر حال، پیچ‌وتاب‌های داستان و اتفاقات گوناگونی که در طول قسمت‌های مختلف این اثر رخ می‌دهد، کِشنده، جذاب و البته مفرح است.

نظرات کاربران: خط داستانی قوی و بازی هنرپیشه‌های اصلی سریال به دید مخاطبان مختلف از نقاط گوناگون دنیا بسیار چشم‌نواز آمده است. بیدارشدن احساسات مختلف در ذهن و قلب مخاطب در خلال قسمت‌های متنوع از جمله برگ‌های برنده‌ای است که به‌واسطه آن، سقوط بر روی شما در میان بهترین سریال کره ای قرار می‌گیرد.

۸. زن قوی بونگ‌سونگ

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۷ تا ۱۵ آوریل ۲۰۱۷
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: تخیلی، اکشن، مهیج، کمدی ـ رمانتیک
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌هیونگ‌مین (Lee-Hyung-Min)
بازیگران اصلی: پارک‌بویونگ (Park Bo-young)، پارک‌هیونگ‌سیک (Park Hyung-sik)، جی‌سو (Ji Soo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۷۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین بازیگر مردمی از نخستین جشنواره سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان: علاقه‌مندان به آثار فانتزی از این سریال خوششان خواهد آمد. داستان از زندگی زنی به‌نام بونگ‌سونگ می‌گوید که دارای قدرت بدنی فوق‌العاده و خاص است. او از این توانایی‌اش در راستای اهداف مثبت استفاده و در جایگاه محافظ رئیس یکی از شرکت‌های بازی فعالیت می‌کند. شاید در بیان، این موضوع چندان جذاب به نظر نرسد؛ اما در اجرا با یک کمدیِ رمانتیک و جذاب روبه‌رو هستید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: اگر دوست دارید بعد از تحمل فشار و استرس‌های روزانه پای سریالی شیرین و پر از صحنه‌های رمانتیک و بامزه بنشینید، این مجموعه انتخاب خوبی خواهد بود. روند فیلم‌نامه در این اثر هم از الگوی پرطرف‌دار سریال های کره جنوبی پیروی می‌کند: عشق و کمدی. بازی بازیگران و روابط میان آنها از نقاط قوت سریال زن قوی بونگ‌سونگ است.

نظرات کاربران: مخاطبان این اثر از فضای فانتزی و کمدی جاری در لحظاتش و بازی بازیگران ابراز رضایت کرده‌اند. فیلم‌ها و سریال‌هایی که درباره قدرت‌های خارق‌العاده‌اند دقایقی بیننده را از دنیای واقعی و معجزه‌های دور از دسترس جدا می‌کنند و لحظاتی شاد به وجود می‌آورند.

۹. نگهبان: خدای تنها و بزرگ

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲ دسامبر ۲۰۱۶ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۱۷
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای
ژانر: تخیلی، درام، عاشقانه
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌جی‌هیونگ (Jung Ji-hyun)، کیم‌سونگ‌جین (Kim Sung-jin)
بازیگران اصلی: جی‌سو (Ji Soo)، کیم‌گویون (Kim Go-eun)، لی‌دونگ‌ووک (Lee Dong-wook)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های تلویزیون کابلی کره، دراما فی‌وِر، بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره هنرمندان آسیایی و… .
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان این سریال تخیلی درباره روح طلسم‌شده ۹۳۹ ساله‌ای است که از وضعیت خود به ستوه آمده و دیگر طاقت نامیرابودن ندارد. دانش‌آموزی دبیرستانی و فرشته مرگ قدرت دیدن و معاشرت با روح طلسم‌شده را دارند. ارتباطی میان این سه شکل می‌گیرد که ماجراهای جذاب سریال را رقم می‌زند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: خیال، عشق و ماجراهای مختلف موجود در این سریال مخاطب را با خود همراه می‌کند. محبوبیت سریال در کره جنوبی و کشورهای دیگر به‌شدت زیاد بوده و تلفیق ژانرهای گوناگون در آن، تنوع و کشش زیادی برای مخاطبان به وجود می‌آورد.

نظرات کاربران: کسانی که این فیلم را دیده‌اند معتقدند با یکی از بهترین سریال های کره ای روبه‌رو بوده‌اند و حتی می‌توانند برای بار دوم و سوم هم این سریال را تماشا کنند. مخاطبان سریال می‌گویند که این اثر نبض احساسات‌شان را در دست داشته و توانسته آنها را به‌معنای واقعی بخنداند، بگریاند و سرگرم کند.

۱۰. دابلیو: دو دنیا

سال تولید: ۲۰۱۶

شروع پخش: ۲۰ جولای تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۶

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: تخیلی، عاشقانه، مهیج، فراواقعی

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)

بازیگران اصلی: کیم‌سول‌آه (Kim Seul-ah)، کانگ‌هی‌جو (Kang Hee-ju)، جونگ‌یوجین (Jung Yoo-jin)

مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌ کانتِنت‌کره، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره بیک‌سانگ، ام‌بی‌سی (MBC)، جشنواره APAN

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان: ماجرا از این قرار است که در سریال با دو دنیا آشنا می‌شویم. به‌عبارت دقیق‌تر، داستان عشق دو نفر در اوایل ۳۰سالگی را شاهد هستیم که هر دو در دورانی مشترک اما در دو دنیای موازی زندگی می‌کنند. جالب نیست؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال: سریالی مفرح که امکان پیش‌بینی داستان‌ و ماجراهای آن دشوار است دیدن دارد. قبول دارید؟‌ اگر طرف‌دار فیلم‌ها و سریال های علمی ـ تخیلی باشید، به‌احتمال زیاد از این اثر هم استقبال خواهید کرد. سریال دو دنیا فیلم‌نامه‌ای قوی دارد و حدس‌زدن ماجراهای مختلف و پایان آن کار ساده‌ای نیست.

نظرات کاربران: مخاطبان این سریال از وجود تعادل در بخش‌های علمی ـ تخیلی و درام رضایت زیادی داشته‌اند. بازی خوب بازیگران، روند متعادل پیشرفت فیلم‌نامه و هیجان موجود در آن بیننده را با خود همراه می‌کند.

۱۱. کافه‌پرنس

سال تولید: ۲۰۰۷

شروع پخش: ۲ جولای تا ۲۸ آگوست ۲۰۰۷

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: لی‌یون‌جونگ (Lee Yoon-jung)

بازیگران اصلی: یونگ‌اون‌های (Lee Yoon-jung)، یون‌یون‌های (Yoon Eun-hye)، گونگ‌یو (Gong Yoo)

مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه

وضعیت پخش: پایان‌یافته

جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره فیلم کره، جشنواره بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول و MBC

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان: کافه‌پرنس ماجرای دختری است که برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش به‌سختی کار می‌کند. او ظاهری پسرانه دارد و به‌ همین‌ خاطر، بسیاری از افراد او را پسر می‌دانند. در مسیر کارهای مختلفی که برای تأمین معاش انجام می‌دهد، با پسری پول‌دار آشنا می‌شود. این آشنایی با سوءتفاهم‌ها و ماجراهایی پیش می‌رود که باید خودتان تماشا کنید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: شب‌ها که خسته‌وکوفته کارهایتان تمام می‌شود، یک لیوان چای یا قهوه داغ درست کنید، روی مبل لم بدهید و تنها یا به‌اتفاق خانواده، این سریال شاد و مفرح را تماشا کنید. این سریال کمدی و عاشقانه می‌تواند برای دقایقی استرس‌ها را از ذهن دور کند. ماجرای قصه بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد، اما سرگرم‌ و شادتان می‌کند.

نظرات کاربران: صحبت‌کردن از احساسات پیچیدۀ آدمی و روابط میان افراد مختلف دستمایه این سریال کره ای است. دقت در نشان‌دادن موضوعاتی که گفته شد در کنار بازی‌های خوب نقش‌آفرینان کافه‌پرنس باعث شده تا محبوب تماشاگران باشد و در میان بهترین سریال های کره ای جای بگیرد.

۱۲. عشقم از ستاره

سال تولید: ۲۰۱۴

شروع پخش: ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ تا ۲۷ فوریه ۲۰۱۴

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: عاشقانه، تخیلی، علمی ـ تخیلی، درام

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: جانگ‌ته‌یو (Jang Tae-yoo)

بازیگران اصلی: جون‌جی‌هیون (Jun Ji-hyun)، کیم‌سوهیون (Kim Soo-hyun)، پارک‌هاجین (Park Hae-jin)

مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان سریال درباره یک آدم فضایی است که عاشق یک هنرپیشه زن می‌شود و با ملاقات با او، تمام سال‌هایی که روی زمین زندگی کرده و خود را از آدم‌ها دور نگه‌ می‌داشته است، تمام می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که آدم‌ فضایی مذکور حدود ۴۰۰ سال است که روی کره زمین زندگی کرده است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: اگر از داستان‌های عشقی کلیشه‌ای خسته باشید اما کماکان دلتان بخواهد که ماجرایی رمانتیک و جذاب را دنبال کنید، از این سریال خوشتان خواهد آمد. درام داستان متکی بر لحظات طنز شیرینی است که سرگرمتان می‌کند و داستان هم به‌گونه‌ای تعریف می‌شود که شما را با خود همراه می‌کند.

نظرات کاربران: کاربران سرگرم‌کننده‌بودن این اثر را تأیید می‌کنند و قبول دارند این سریال می‌تواند آنها را بخنداند و لحظاتی مفرح برایشان رقم بزند. بازی‌های خوب بازیگران این مجموعه، آن را تازه و پرکشش نگه می‌دارد؛‌ به‌طوری‌ که از تماشایش خسته نمی‌شوید.

۱۳. آقای سان‌شاین

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۷ جولای تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸
کشور سازنده: کره جنوبی
زبان: کره ای، ژاپنی، انگلیسی
ژانر: تاریخی، عاشقانه، ملودرام
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جینی‌چوی (Jinnie Choi)
بازیگران اصلی: لی‌بیونگ‌هون (Lee Byung-hun)، کیم‌تری (Kim Tae-ri)، یویئون‌سئوک (Yoo Yeon-seok)
مدت‌زمان: هر قسمت ۸۰ دقیقه
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره APAN، بیک‌سانگ و جشنواره سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان فیلم در سال‌های گذشته در حوالی سال ۱۸۷۱ می‌گذرد؛ یعنی زمانی که آمریکایی‌ها نیروهای خود را به کره اعزام کرده بودند. شخصیت نخست فیلم مرد جوانی است که در گذشته از کره گریخته و اکنون در ارتش آمریکا خدمت می‌کند. او برای انجام مأموریتی به کره جنوبی بازمی‌گردد و در بازگشت به وطن به دختری از طبقه اشراف‌زادگان دل می‌بازد.

تفاوت طبقات اجتماعی این دو در کنار ماجراهای دیگر، عشق شکل‌گرفته را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: این سریال بیانگر پیچیدگی‌ها و تناقض‌های احساسی مرد جوانی است که گذر زندگی، هویتش را به بازی گرفته است. ریتم داستان به‌خوبی در تمام قسمت‌ها پیش می‌رود و طراحی صحنه‌ها و فیلم‌برداری هم چشم‌نواز و حرفه‌ای است.

نظرات کاربران: ماجرای عاطفی فیلم در بستری از وقایع سیاسی باعث می‌شود که بسیاری از مخاطبان، ضمن پیگیری داستان عاشقانه‌ای جذاب، از کره و آمریکا هم بیشتر بدانند. این چیزی است که شاید برای بسیاری از کسانی که سریال را فقط از روی پوستر و عنوان انتخاب کرده‌اند، جالب‌توجه باشد.

۱۴. شفادهنده

سال تولید: ۲۰۱۴

شروع پخش: ۸ دسامبر ۲۰۱۴ تا ۱۰ فوریه ۲۰۱۵

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: اکشن، عاشقانه، مهیج

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: لی‌یونگ‌ساب (Lee Jung-sub)، کیم‌جین‌وو (Kim Jin-woo)

بازیگران اصلی: جی‌چانگ‌ووک (Ji Chang-wook)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)، یوجی‌تائه (Yoo Ji-tae)

مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایزی در جشنواره‌های KBS، APAN و… .

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان: هیلر شخصیتی است که در ازای پول هر کاری می‌کند. بله! او دستمزد می‌گیرد و کارهای مختلفی انجام می‌دهد؛ اما خط قرمزی هم دارد و آن قتل است. هیلر حاضر به کشتن آدم‌ها نیست؛ البته به هیچ‌کس هم آسیب نمی‌رساند. در مسیر فعالیت‌هایش، یک هکر هم با او همراه است. ورود هیلر به پروژه‌ای تازه همراه با برخورد دوباره با دختری است که هم‌بازی‌ کودکی‌هایش بوده است. پس باید منتظر هیجانی آمیخته با عشق‌ باشید و اگر از ماجرا خوشتان آمده، خودتان سریال را دنبال کنید. قبول؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال: اگر می‌خواهید مجموعه‌ای سرگرم‌کننده تماشا کنید که جذاب است و موضوعش برای همه دوست‌داشتنی است و ریتم متعادل و خوبی هم دارد، هیلر (شفادهنده) را به خاطر بسپارید.

نظرات کاربران: سرگرم‌کنندگی و داستان جذاب هیلر از نظر بسیاری از کاربران کافی است تا تمام آشنایانشان را به دیدن آن ترغیب کنند. بازی هنرپیشه‌ها را هم کاربران مختلف ستوده‌اند.

۱۵. پینوکیو

سال تولید: ۲۰۱۴

شروع پخش: ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: عاشقانه، خانوادگی، درام، کمدی

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: جوسووون (Jo Soo-won)، شین‌سونگ‌وو (Shin Seung-woo)

بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong-suk)، پارک‌شین‌هایه (Park Shin-hye)، کیم‌یونگ‌کیانگ (Kim Young-kwang)

مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره APAN، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره فیلم کره، جشنواره بیک‌سانگ و… .

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱

خلاصه داستان: داستان سریال از زندگی پسری می‌گوید که خانواده خوبی دارد؛ اما در طی حادثه‌ای، پدر آتش‌نشانش به‌همراه همکارانش جان می‌بازد. رسانه‌ها تمام تقصیرها را به گردن پدر پسرک می‌اندازند و خانواده او کاملا از هم می‌پاشد. سرپرستی این پسر را یک پیرمرد به عهده می‌گیرد. در مسیر داستان، پسر با دختری آشنا می‌شود که مادرِ گزارشگرش در بزرگ‌نمایی ماجرای آتش‌سوزی و مقصردانستن پدر پسر نقش داشته است. حتما حدس می‌زنید که میان آنها علاقه‌مندی به وجود می‌آید. دختر تمایل زیادی به ورود به رسانه و گزارشگرشدن دارد. در این مسیر، پسر آتش‌نشان هم به او کمک زیادی می‌کند؛ اما متأسفانه دختر دچار سندرم پینوکیوست و در صورت دروغ‌گفتن به سکسکه می‌افتد. چنین چیزی هم در دنیای دروغین رسانه‌ها جایی ندارد. این داستان به کجا ختم می‌شود؟‌ شما چه فکر می‌کنید؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال: پیوندخوردن دختری که نمی‌تواند دروغ بگوید و پسری که از دروغ و بی‌صداقتی در رسانه و جامعه ضربه خورده است ماجرای عاشقانه جذابی خواهد بود. علاوه بر موضوع سریال، موسیقی متن آن هم زیبا و گوش‌نواز است.

نظرات کاربران: کاربران از وجود مفاهیم تازه‌ای مانند دروغ‌پردازی رسانه‌ها، انتقام و عشق در کنار هم استقبال کرده‌اند. دیگر فقط پای یک عشق فانتزی رایج به میان نیست و با دیدن این فیلم، نکات آموزنده اجتماعی و سیاسی را هم درک خواهید کرد.

۱۶. منشی کیم‌ چشه؟

سال تولید: ۲۰۱۸

شروع پخش: ۶ ژوئن تا ۲۶ جولای ۲۰۱۸

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: کمدی ـ رمانتیک

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: پارک‌جون‌هوآ (Park Joon-hwa)

بازیگران اصلی: پارک‌سئوجون (Park Seo-joon)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)

مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه

وضعیت پخش: پایا‌ن‌یافته

جوایز و افتخارات: برنده جوایز در جشنواره APAN، جشنواره کره، جشنواره سالانه سومپی (Soompi)

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان: ماجرا از رئیسی خودشیفته و موفق در شرکتی بزرگ می‌گوید که از قضا منشی متبحر و قابلی دارد؛ اما منشی تصمیم به ترک شرکت می‌گیرد و آقای رئیس تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا خانم منشی را در کنار خود حفظ کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: رابطه میان شخصیت‌های اصلی فیلم بسیار خوب از کار درآمده. علاوه بر اینکه شخصیت‌ها در کنار هم به‌خوبی ایفای نقش می‌کنند، هریک بسیار دوست‌داشتنی و شیرین هم هستند. ماجراهای سریال هم جالب و پرکشش است.

نظرات کاربران: بازیگران و ماجراهای فیلم از دلایلی بوده‌اند که تماشاگران را با قسمت‌های مختلف این سریال همراه کرده‌اند. برخی از کاربران معتقدند در ظاهر (با نگاه‌کردن خلاصه و پوستر سریال) و در نگاه نخست از اثر خوششان نیامده، اما در همان قسمت‌های نخست با آن همراه شده‌اند.

۱۷. هتل دل‌لونا

سال تولید: ۲۰۱۹

شروع پخش: ۱۳ جولای تا ۱ سپتامبر

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: تخیلی سیاه، کمدی ـ رمانتیک

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: اُه‌چونگ‌هوآن (Oh Choong-hwan)

بازیگران اصلی: لی‌جواون (Lee Ji-eun)، یوجین‌گو (Yeo Jin-goo)

مدت‌زمان: هر قسمت ۷۳ تا ۹۴ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره فِرست‌ برند کره، آکادمی خلاقیت آسیا، جشنواره کره و… .

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳

خلاصه داستان: کسانی که به سریال های فراواقعی و تخیلی علاقه دارند مشتری سریال هتل دل‌لونا خواهند شد. هتل دل‌لونا هتلی عادی نیست؛ انگار رابطی میان دنیای مردگان و زندگان است. کارکنان و کسانی که به آن رفت‌وآمد دارند ارواحی از سال‌های دورند. جالب شد، نه؟ اگر به دنبال‌کردن ماجراهای این افراد علاقه دارید، باید حتما دیدن این اثر را که یکی از بهترین سریال های کره ای است در برنامه‌تان بگذارید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: در تماشای این سریال با مجموعه‌ای شسته‌رفته طرف هستید که هم داستان‌هایی جالب برایتان تعریف می‌کند و هم از نظر فنی مثلا از بُعد تصویربرداری و صحنه‌ها کارش را خوب انجام می‌دهد. برخی لحظات عاطفی و احساسیِ اثر هم اثرگذاری زیادی بر شما خواهد داشت. در کل، سریال مفرح و سرگرم‌کننده است.

نظرات کاربران: مخاطبان شخصیت‌های فیلم ارتباط خوب میان آنها و بازی قوی بازیگران را نقطه قوتی جذاب برای این سریال دانسته‌اند. البته برخی هم معتقدند ریتم مجموعه چندان تند نیست. پس اگر به‌دنبال سریال‌هایی با وقایعی هستید که ضرب‌آهنگ سریع و مهیج دارند، باید کمی در انتخاب، بیشتر دقت کنید.

۱۸. باغ مخفی

سال تولید: ۲۰۱۰

شروع پخش: ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: تخیلی، عاشقانه، کمدی

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: شین‌ووچول (Shin Woo-chul)، کوون‌هیوک‌چان (Kwon Hyuk-chan)

بازیگران اصلی: هاجی‌وون ( Ha Ji-won)، هیون‌بین (Hyun Bin)، یون‌سانگ‌هیون (Yoon Sang-hyun)

مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره SBS، جشنواره کره‌کانتِنت و… .

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان: ماجرا همان قصه همیشگی اما کماکان پرطرف‌دار است: در این سریال، مرد ثروتمند قصه عاشق دختری فقیر می‌شود که شغلش بدل‌کاری است. این عشق با تمام اختلافات و البته حضور مادر سخت‌گیر رئیس کذایی ماجراهایی می‌آفریند که سریال را در شمار بهترین سریال های کره ای قرار می‌دهد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیوه آشنایی دو شخصیت و عوض‌شدن جسمشان با یکدیگر، لحظات مفرحی را برای مخاطب رقم می‌زند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: اگر به‌دنبال سرگرمی می‌گردید و دوست دارید که از دغدغه‌های فلسفی پیچیده فیلم‌ها و سریال های جدی دور بمانید، تماشای این فیلم برایتان لذت‌بخش و شیرین خواهد بود.

نظرات کاربران: مخاطبان از ماجرای عشقی و داستان‌های بامزه فیلم خوششان آمده است. ماجرای دختر فقیر و پسر پول‌دار از نظر بینندگان هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. شاید رؤیای جذابی در این داستان‌ها وجود دارد که در واقعیت به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

۱۹. پسران بهتر از گل‌

سال تولید: ۲۰۰۹

شروع پخش: ۵ ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۰۹

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: جی‌آن‌کی‌سانگ (Jeon Ki-sang)

بازیگران اصلی: کی‌هی‌سون (Ku Hye-sun)، لی‌مین‌هو (Lee Min-ho)، کیم‌هیون‌جونگ (Kim Hyun-joong)

مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره KBS، بیک‌سانگ و… .

رتبه IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان: این سریال نیز از دختر فقیری می‌گوید که روزگار به‌شکلی اتفاقی او را وارد مدرسه ثروتمندان می‌کند. حالا او با ۴ پسر ثروتمند و معروف مدرسه آشنا می‌شود که همۀ دانش‌آموزان از آنها اطاعت می‌کنند و ماجراهایی میان او و آنها شکل می‌گیرد. حتما حدس زده‌اید که باز هم ماجرا عشقی می‌شود و داستان‌های مرتبط با آن، سریال را پیش می‌برد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: داستان تغییرات آدم‌ها همیشه جالب است؛ البته تغییری که به‌سوی بهترشدن پیش می‌رود. ماجراهای نوجوانان و عشق‌های منحصربه‌فردی که تجربه می‌کنند و البته روند رشد و بلوغشان هم همیشه در سریال‌ها و فیلم‌ها پرطرف‌دار بوده و هست.

نظرات کاربران: نسخه ژاپنی این سریال هم وجود دارد و در واقع، کره‌ از روی ژاپنی‌ها این سریال را تهیه کرده است؛ اما کاربرانی که هر دو نسخه را دیده‌اند از این نسخه تازه هم به‌شدت استقبال کرده‌اند و ماجراها را از نوع کره ای، پیگیرانه دنبال کرده و دوست داشته‌اند.

۲۰. من ربات نیستم

سال تولید: ۲۰۱۷

شروع پخش: ۶ دسامبر ۲۰۱۷ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: علمی ـ تخیلی، کمدی ـ رمانتیک

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)

بازیگران اصلی: یوسونگ‌هو (Yoo Seung-ho)، چائه‌سوبین (Chae Soo-bin)، ام‌کی‌جون (Um Ki-joon)

مدت‌زمان: هر قسمت ۴۸ تا ۶۲ دقیقه

رتبه IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان درباره مردی است که در کارش موفقیت زیادی کسب کرده و ثروت زیادی هم دارد؛ اما او نمی‌تواند با آدم‌ها ارتباط برقرار کند و به آنها حساسیت دارد. منتها عشق به‌سراغ او هم می‌آید؛ دختری که وانمود می‌کند ربات است، فضاهای خالی قلبش را پر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: این سریال نیز به‌خاطر سادگی و شیرینی داستانش در میان بهترین سریال های کره ای جای گرفته است. دنبال‌کردن ماجرایی عشقی همراه با فرازوفرودهای کمیک باعث می‌شود که در جایگاه مخاطب از سریالی ساده، بی‌دغدغه لذت ببرید.

نظرات کاربران: رابطه میان شخصیت‌های اصلی سریال قوی است و بازی‌های خوبی به جای گذاشته‌اند. تماشاگران از صحنه‌های احساسی فیلم استقبال کرده‌اند: اشک و خنده توأمی که بخش‌های مختلف داستان از آنها تعریف می‌کند، دوست‌داشتنی است.

۲۱. قلعه آسمان

سال تولید: ۲۰۱۸

شروع پخش: ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۱ فوریه ۲۰۱۹

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای

ژانر: درام، کمدی سیاه، انتقادی

رده سنی: بزرگ‌سال

کارگردان: جوهیون‌تک (Jo Hyun-tak)

بازیگران اصلی: یام‌جونگ‌آه (Yum Jung-ah)، لی‌تائه‌ران (Lee Tae-ran)، یون‌سه‌آ (Yoon Se-ah)

مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه

جوایز و افتخارات: برنده جوایز از جشنواره‌های بیک‌سانگ، جشنواره کره و… .

رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

خلاصه داستان: داستان درباره زنان خانه‌دار خانواده‌های ثروتمندی است که همسرانی استاد دانشگاه و پزشک دارند. آنها مرفه‌اند و از ثروت و امکانات خود استفاده و سوءاستفاده می‌کنند تا فرزندانشان نیز وارد دانشگاه‌های ممتاز شوند. ماجراهایی درباره این تلاش‌ها و سبک زندگی در این سریال روایت می‌شود.

دلیل انتخاب و معرفی سریال: موضوع قلعه آسمان نسبت به سریال های رایج کره ای متفاوت است. دوربین به‌سمت قشر و طبقه‌ای از اجتماع چرخانده شده که برای حفظ سبک زندگی دلخواه خود حاضرند پا روی اقشار دیگر بگذارند و حتی زندگی دیگران را هم خراب کنند. جالب به نظر می‌رسد؛ این‌طور فکر نمی‌کنید؟

مخاطبان طرف‌دار سریال از گشوده‌شدن لایه‌هایی دست‌نیافتنی از اجتماع و ماجراهای پیرامونشان استقبال کرده‌اند. آنها از اینکه با مجموعه‌ای سیاسی، اجتماعی و البته فرهنگی روبه‌رو هستند لذت زیادی برده‌اند.

با بهترین سریال های کره ای آشنا شدید. در میان این آثار، هم سریال‌هایی هستند که فقط برای سرگرمی و تفریح می‌شود به سراغشان رفت و هم آثاری که جدی‌تر و هدفمندانه‌تر ساخته شده‌اند. اگر شیفته محصولات فرهنگی کره ای هستید، حتما در این فهرست به مواردی دندان‌گیر دست پیدا می‌کنید.

اما آیا صحبتهای حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه درباره تحریم محصولات فرهنگی کره‌ای به دلیل عدم پرداخت پولهای بلوکه شده ایران، می‌تواند از محبوبیت این آثار کم کند؟

شما چه نظری درباره سریالهای کره‌‌ای دارید؟ آیا این سریالها را سرگرم کننده می‌دانید یا نه؟ در ادامه کامنت بگذارید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 109
  • کاربر ناشناس
    1

    فکرهای کوچک واقعا جای تاسف دارد با این طرز فکر وزیر امور خارجه یک کشور با سابقه فرهنگی بالا باید روانپزشک اینها را ویزیت کند چون ادم سالم چنین حرف و حرکاتی را ندارد

  • ممد
    1

    من فقط خیلی نگران شدم، قرار نیست که کره ای ها رو نابود کنیم، فقط قرار بود کمی بترسونیم. این خیلی تهدید خطرناکی بود. عدم پخش سریالهای کره ای در مقابل بلوکه کردن حداقل ۷ میلیارد دلار پول فروش نفت!!!! خدا رو خوش نمیاد، بخدا !!! رحم کنید. ارزش پولهای بلوکه شده مگه چقدره؟ با دلار۲۵ هزار تومانی میشود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان ، اصلا ارزش ترسوندن کره ای ها رو داشت؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • م
      0

      سلام اگر بخواهیم جواب بدهیم قطع برنامه ها و نخریدن کالا باید اول کار باشد و روی اقدامات دیگر هم برنامه ریزی شود بله این خیلی کم هست ولی بالاخره یک اقدام است و اقدامات بعدی باید انجام شود دوستان توجه کنید که وزیر و دولت قبلی همین کار را هم نکردن

    • کاربر ناشناس
      0

      جناب م بنظرت این کارها بچه بازی نیست

  • پ.ج
    1

    من خیلی نگران مسئولین کره ایی هستم یوقت زیر این اهرم فشار له نشن

  • حیران
    1

    عجب تهدید وحشتناکی!!!!!مگر کسی هم این سریالها را نگاه میکرد؟؟؟؟

  • حسن
    0

    سلام من فکر می کنم از بی تجربگی یک وزیر است که بخواهی یک کشور با تهدید عدم پخش سریال‌های وادار به انجام کاری بکنی مثلا اگر سریال پخش نشود برای کشور کره چه اتفاقی می افتد؟ کره دارد از دارایی وپول بلوکه شده کشورما استفاده اش را می کند ما تازه آنها را با عدم پخش سریال تهدیدش می کنیم زهی خیال باطل؟!

  • مارمولک
    2

    با احترام به ایده و سلیقه مخاطبین:باتوجه به اینکه در کشور ثالثی، چند سال همکار کره ایها( آنها خود در کشور ثالث کار میکردند مانند ملیتهای دیگر،وجالب هوش واستعداد ما ایرانیان ۲ برابر آنها بود)...بودم پس: حدود ۸۰ درصد کره ایها ، دین ندارند وحتی به آفریدگار ایمان ندارند، برای زن ارزشی قائل نبودند(همون ۸۰ درصدی)اهل درگیری و دعوا بودند( البته جلوی ایرانی ها کم میاوردند)هر نوع حیوانی، سگ و گربه و.......با لذّت می خوردند، پاش میافتاد دست کج هم بودند و...........ولی اهل زدن برایت(سخن چینی_ پاچه خواری) نبودند و.............من نمیدونم مثلا جومونگ آیا بدون سانسور(فیلم و دوبله؟)ارزش دیدن داشت ؟! نمیدونم ولی تمدن ایران وآن سلحشوران دور یا نزدیک ارزش ساختن چندین فیلم و سریال رادارد...........ودر آخر: بنده ۵سال در یک شرکت چند ملّیتی کار کردم...، اول: ضریب هوش ما ایرانیان و شجاعتمان از همه آنان به مراتب بالاتر بود.......دوم: ببخشید واقعا ببخشید، هموطنان آنجاهم دست از پاچه خواری بر نمیداشتند.......

  • ****
    0

    جناب خبر فوری سریال های کره ای همین الان هم دارند پخش میشوند و تلوزیون هم معمولا سریال های تکراری پخش میکند ! رسانه و سیاست دو برادر جدا نشدنی از یکدیگر هستند اینم این از شما بعید بود!

  • سعید
    1

    کره تمام بدهیاشو درغالب سریال انداخته به ایران.فکر کنم دیگه طلبی از اونانداریم.

  • شهرام.ر
    0

    بزودی فقط سریال های چینی ،لبنانی ، یمنی و سوریه ای را بعنوان سریال های خارجی خواهیم شناخت . آفرین بر این دولتمردان ولایت مدار ما .جنگ جنگ تا پیروزی!!!!.

    نظرات شما -
    • ل
      0

      فهم خیلی پایینی داری!

    • به ل
      0

      اصلا نداره

    • K.R
      0

      واقعا خوب گفتی دمت گرم👍

  • علی
    0

    اونها هم ترسیدن گفتن شماره حساب بدید. وزیر سبک سر ساده لوح.!!!!!!!!!!!

  • غریبه
    0

    قطع کلیه واردات از کره جنوبی

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      معلومه وضع مالیت خوبه و جنسهای امریکایی توی منزلت داری و حتما هم حرامخوری

    • به مهدی
      0

      شاید هم کالای ایرانی استفاده میکنه و تو خود تحقیر حرام خوری؟!

  • مهدی
    0

    چه ربطی به فیلم و سریال کره ای داره! بچه گانه رفتار نکنیم

  • farshid
    1

    این سریال ها هیچ محتوایی ندارند اصلا نباید پخش می شد

  • .
    1

    حتما قطع بشه . دیگه سیاست صدا سیما شورشو دراورده . بسه دیگه . فقط فیلم طنز با کیفیت ایرانی .

  • م
    0

    ملت ما 20 تا 30سال زیر فشار تحریم هست چ زندگی ها که خراب نشده چ نسل ها که از بین نرفته چ امید ها که در دل ها خشک شد چ بیماری های که مردم دچار شدند چ دعواهایی که بخاطر فشار اقتصادی و روانی راه نیافتاد و چه انسانهایی راهی زندان و چوبه دار شدند !!! مگر مردم مسخره شما هستند که با تحریم فیلم سرشون رو گرم میکنید متاسفم برای ان کسانی که رفتند رای ریختند و این افتضاح دیپلماسی رو رغم زدند واقعا بمیریم جایزه

  • ناشناس ۱
    1

    پس دیگه سریال افسانه جومونگ نمی بینیم خداحافظ امپرطورجومونگ و رفقا خداحافظ بانوسوسانو

  • وحید رضایی
    0

    چه خبر از سردار خائن دیپلماسیتون ،نخونده برجامی رو امضا کرده که نه تنهو هیچ نفعی برای کشور نداشته بلکه شنعت هسته ای هم به تعطیلی کشوند ،منتظر محاکمه روحانی،ظریف، آخوندی، عراقچی، آشنا و دیگر افساد طلبان به جرم خیانت هستیم

    نظرات شما -
    • لطفا عقل
      0

      واقعا تا حالا نفهمیدی که این احزاب باهم همسفره اند و به نوعی شیراطمینان همدیگه اند و باهم دعوای زرگری دارند مثل برخی کارخونه ها که دو تا سه برند دارند تا اگه یکی بدنام بشه دیگری پابرجا باشه و اون یکی دوباره فرصت کنه تا اعتبارشو ترمیم کنه اینا دیندار نیستند امیدوارم یه روزی بفهمید که دین اسلام و یاهر دین دیگری غیر از این چیزایی است که آقایون میگن و بسیار ساده و دلچسب هست.

    • م
      0

      شما نگران نباش دوباره اینا همه تو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع میشوند به ریش امثال تو میخندند !! فعلا خودت و سرگرم کن

    • .
      0

      ظریف و روحانی باید مثل موسوی و کروبی به گورستان تاریخ منتقل شوند.

  • کاربر ناشناس
    0

    خب پخش سریالها قطع بشه مگه چه اتفاقی میافته؟! پول ما رو نمیدن ما نگران قطع سریالها شون باشیم؟ مرده شور ببره کره ای های ترسو رو که با یک اخم آمریکا سریع رنگ عوض کردن. اگر ما هی از اینا سامسونگ نمیخریدیم الان اینقدر پررو نمیشدن

  • آقا
    0

    اصلا چنان قطع کنین انگارکه کره سریال نساخته تاحالافقط شماپول ملتوبی خودی مریزین جیب سرمایه دارکره ای وچینی،ازاولش سباسی بوده وگرنه این همه کشورتودنیاهمه فیلم وسریال میسازن اگه آقای عبدالهیان چیزی به کفشش نیست واصلن تمام دولت مشکل داره دیگه چه مرگتونه حالاکه یک کاسه شدیم چراکره پول نمیده مشکل اف ای تی افه پسرجان چون به ضرریک عده ی خاصه تآیید نمیکنن

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم دست شان تنگه مشکل فیلم کره‌ی نیست درد درمان کنید

  • رضا
    0

    خدا رو شکر چیه این سریالهای مسخره بی محتوا

    نظرات شما -
    • گلاره
      2

      جناب شما احتمالا سریال کره ای خوب ندیدید پیشنهاد میکنم سریال مستر سانشاین یا نسل خورشید رو ببینید

  • ناشناس
    0

    جای تعجب داره اینهمه سریال کره ای، احتمالآ باز هم رانتی وجود داره

  • حمید رضا
    0

    ایران این همه داستان باستانی و خوب از شاهنامه فردوسی دارد از بوستان و گلستان سعدی میتواند سریال های خوب و اموزنده بسازد که از تمام سریال های چینی و کره و ژاپن بهتر است یا زندگی نادرشاه و دیگه پادشاهان ایران و یا از زندگی دانشمندان ایرانی نظیر ابوعلی سینا ابو ریحان بیرونی و یا دیگران بسازد هر کشوری ادبیات و فرهنگ و اداب و رسوم خودش را ارج می گذارد هم هنرپیشگان خوبی داریم و هم فیلم نامه های خوب کره فرهنگ خوبی ندارد

    نظرات شما -
    • ا
      0

      داداش واقعا گل گفتی ایرانیا یه سریال درست حسابی هم بلد نیستن درست کنن
      ما هم از مجبوری سریال های کره ای میبینیم ولی از وقتی که فهمیدم مسئولین کره خیلی آدم های بدین دیگه سریال کره ای نگاه نمی کنم
      اینا هدفشون اینه فقط سره ما رو گرم کنن
      کل جهان رو فتح کنن!

  • مهدی
    0

    کسانی که موافق عدم واردات کالا از کره جنوبی هستند از اقتصاد و رشد منفی و مثبت و تورم هیچ اطلاعی ندارن و فقط احساساتی صحبت می کنند

  • سرباز کوروش
    0

    اینکه این عبدولاهیان چه تهدیدی کرده که کره مجبور بشه بودجه سال آینده شو نصفه و نیمه ببنده، خیلی حرفه،،، ولی خودمونیم، با این سیاست هایی که یا سریال اینا رو نشون میده که چند تا پیرمرد ایرانی علاقه مند به سریال کره ای ، حتی تو تکرار جومونگ، وقتی جومونگ میمیره تا هفتمش مشکی می‌پوشن،، یا از بزرگای اعراب که دشمن ایرانیان بودن با اون همه هزینه فیلم میسازن، و یکی مثل اون سردار پاکستانی دست به نقد،که به فرهنگ و اصالت ایرانی میگه پلید چه باید کرد؟ و و و بدبخت کسانی که تاریخ و فرهنگ خودشون رو به ریشخند میگیرن...

    نظرات شما -
    • م
      0

      اخه یکی نیست به این بگه پلید تویی که تاریخ خودت و زیر سوال میبری تاریخی که همه رو مجذوب خودش کرده اگر بده چرا میرید دفینه هاش و جمع میکنید و قاچاقی میفروشید بی وجود ها خدا لعنتتون کنه تمام تمدن و فرهنگ ایرانی رو به لجن کشیدید همش دروغ و درویی و پاچه خواری رو تو ایران نهادینه کردید بذار به تو امثال تو که خودت و سردار میدونی همون دستور شاه شاهان و که افتخار ایرانی جماعت هست و یکبار دیگه بهت یاداوری کنم گفتار نیک پندار نیک کردار نیک خدا لعنتتون کنه دروغگو های خبیث

  • محسن
    0

    آخه کی دیگه تلویزیون ایران را نگاه می‌کنه .حتی مردم ماهواره هم کم می بینند.همش تواینستاگرام وتلگرام هستن.

  • مهدی
    0

    فرهنگ و ادبیات ایران خیلی غنی و پربار و اموزنده است این همه شاعر و نویسنده داریم دانشمندان بنام و بزرگ داریم و شاهنامه فردوسی و بزرگان پزشکی و ستاره شناس از اینها سریال و فیلم بسازیم

    نظرات شما -
    • م
      0

      نه به اینجور چیزا بودجه نمیدیم اینا پلیدند!!!

  • محمد
    1

    بدون سریال های کره ای چیکار کنیم حالا

  • ناشناس
    0

    اینجو تهدیدات از دو حال خارج نیست . از حماقت تهدید کننده و یا فشار بیش از حد تحریم ها

    نظرات شما -
    • .
      0

      گزینه سومی هم هست که شعورش رو نداری

  • محمد
    0

    به نظر من سریال های خوب از هر کشوری باید پخش شود البته نباید صرفا کره ای باشد

  • ایرانی
    1

    حالم از فیلم و سریال های کره ای بهم میخوره

  • امین
    0

    آفرین و صد آفرین. بعد از ممنوعیت ورود لوازم خانگی از کره ، این اقدام هم بسیار بجا و انقلابی بود تا این بزدل های مستعمره آمریکا بفهمند هر غلطی نباید بکنند. ببینید چقدر اینها مستعمره آمریکا هستند که حتی اختیار پرداخت بدهی های خود را ندارند. آنوقت بعضی ها از سیاست های استعماری امریکا دفاع هم میکنند. من موافق این مساله هستم. حرکت درست و به موقع و قاطع و انقلابی از دولت انقلابی.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      جمع کنید این بچه بازی را اصلا به امریکا و کره جنوبی بگید بدی بد انها هم شکست میخورند

    • گگگگگ
      0

      آفرین و احسنت بالاخره یک عاقل پیدا شد.

    • Hamed Mousavi
      0

      داداش همین آمریکا نبود کره ای وجود نداست وقتی دو کشور کمونیستی در کنارشه مجبوره تحت حمایت آمریکا قرار بگیره

    • به hamed
      0

      بر کدخدایت سجده کنی اعمالت تکمیل میشود.

  • ناشناس
    0

    من بعدازجومونگ دیگرهیچ سریال کره ای ندیده ام،وحالا که فکرمی کنم برای آن هم وقت تلف کردم چون چیزی برای آموختن نداشت وصرفاسرگرمی بود.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      دقیقا همینطوره فقط وقت گذرانی است و کاملا بی محتوا

  • صدا
    0

    ای داد ازاین همه جهل وبی تدبیری مردک بروفکرنان کن برای ملت که خربزه ابه اصلا شماصداوسیمای میلیتان راببندی مردم خوشحال می شوندچون دیگرنباید چرت وپرتهای شمارابشنون وشماراتحمل کنند.

  • امیر کلاهی
    0

    به نظر من باید کره از هر نظر از طرف ایران تحریم بشه تا بفهمه جواب های هویه

    نظرات شما -
    • 11
      0

      من هم موافقم. فقط شما این طرفهایی که باید ما تحریم کنیم را مشخص کنید. غیر از سریال ، البته.

    • به ۱۱
      0

      خودرو .لوازم خانگی . کشتی های عبوری از خلیج فارس و ......

    • به به ۱۱
      0

      دادا ی چند تا تحریم دیگه هم داریم دختر بهشون ندیم و دخترانشون را هم نگیریم تا ترشیده بشن و از بی شوهری بمیرن و ایضأ ویزا و اقامت ایران را برای سرمایه گذرای بهشون ندیم ویزای گردش هم ندیم و با طالبان هماهنگ کنیم اونا هم مواد به کره صادر نکنند و …باور کن شش ماهه کره تبدیل به دوغ میشه و ورشکسته مخصوصا بر اثر خماری.آخرین تحریم که الان وقتشه اینکه ویزا به فوتبالیست هاش برای بازی سه شنبه ندیم و نتیجه بازی را هم سه بریک به نفع ایران اعلام کنیم مگر اینکه سوسانا را به عقد عبدالهیان در آورند و ده میلیارد دلار را هم مهریه عبدولی قرار بدهند.سیاست نیست که لامصب دست تمام سیاسیون جهان را از پشت بسته ،!،کجایی ممد جواد ؟خدایی حلالمون کن.

    • Hamed Mousavi
      0

      خودرو که همین الان وارد نمیشه لوازم خونگی هم وارد نمیشه پس دیگه چیو بیاریم بعد مثلا تو فک کردی ایران لوازم اونارو نیاره ال جی و سامسونگ ورشکست میشن؟

    • به به ۱۱
      0

      جناب نمیخواد جواب کاسه لیس های کره را بدهی جواب ابلهان خاموشیست.

  • کیان
    0

    چند وقتی دیگر که پرونده ایران رفت به شورای امنیت خودش فیلمی می‌شود و اسمشو باید بزارن عبدولو وارد می‌شود فیلم بعدشم عبدولوو با مترجم وارد می‌شود چون انگلیسی و زبان دیپلماسی بلد نیست هر روز یک فیلم داریم دلار گران می‌شود؟؟ بعدی ایران ریپوو می‌شود؟؟ برای لقمه ای نان

  • مریم
    0

    چه کارهای بچه بازی

  • رئیس شبکه سه
    0

    نه تنهاسریال های کره ای بلکه سریال های ترکی و آذری را هم قطع می‌کنیم و تحریم ، و آنچنان ضربه ای به بودجه و صنعت سینمای کره و آذربایجان میزنیم که هم کسری بودجه معادل ده میلیارد دلار پیدا کنند و هم سیلی خورده باشند تا چیز های بی خاصیت ما را پلمپ نکنند و در نهایت این ضربه بزرگی به استکبار جهانی و ایادی آنها وارد می‌کند وقتی ما همه کشورها را تحریم کنیم آنها نان خوردن پیدا نمی کنند و وابسته به ریال ما و آب و‌نان ما می‌شوند مخصوصا وابسته به ثبات و امنیت اقتصادی ما.مجلس انقلابی با بودجه تریلیاردی بجنبید دیگه.

  • علی
    0

    افرین خوب کاری میکنه از هرفرصتی برای برگرداندن فشار وپولمان باید انجام بده .

  • ناشناس
    0

    آرزوی ما همینه.

  • مرتضی میرعلیزاده
    0

    کلا باید محصولات کشور های خائن رو اجازه ورود به ایران ندیم

  • سارا
    0

    طبق منطق آقایان اگر عربستان پولامو بلوکه کنه دیگه نماز نمی خونم قرآن هم نمی خونم اگر ایتالیا پولمون رو بلوکه کنه دیگه پیتزا نمی خورم اگه عمان پولمون رو نده دیگه لیمو عمانی نمی خورم و....

  • محسن ازغدی
    1

    احسنت بر وزیر امور خارجه احسنت ،واقعا این تهدید لرزه بر اندام مسئولان کره جنوبی انداخته است و اقتصاد کره جنوبی چند روز دیگر نابود خواهد شد . درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت بی عرضگی را صبر و لبخندی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می دانند.

    نظرات شما -
    • .
      0

      مثلا کره میخواسته گدا های ما رو سیر کنه؟

  • گلاره
    1

    اینو از دید کسی مینویسم که با کره ای ها و فرهنگشون اشناس و چندسالیه که سریالاشون تماشا میکنم من به هیچ عنوان حق به کره نمیدم ولی خب یه چیزی که هست اینه که کشوری که از سه طرف منتهی به ابه و شبه جزیره اس و با کشورهایی احاطه شده مثل ژاپن و چین و کره شمالی و از طرفی خیالش راحته به خاطر حمایتی که امریکا ازش میکنه و خیلی سودمندی های دیگه که امریکا براش داره واقعا در این موقعیت نمیتونه امریکا رو ول کنه و طرف ما بشه کشور ما هم بود همینکارو میکرد و از طرف دیگه امریکا کشوری هست برای کره که اونو از استعمار چندین ساله ژاپنی ها نجات داد ولی در کل با همه ی اینا کره حق نداره پولای کشور ما رو بلوکه کنه

  • خسته
    1

    مگه توایران هنوز کسی هم هست که تلویزیون ببینه!!

  • ناشناس
    0

    خب اینکه ورود کالاهای کره ای به ایران ممنوع شد کار بسیار خوبی بود اما این تهدید در حد یک وزیر امورخارجه نیست و بیشتر شبیه به یک جکه

  • ناشناس
    0

    چرا نباید ما از تاریخ خودمون فیلمی داشته باشیم که تو تلويزيون پخش بشه و سریال کره ای نبینیم

    نظرات شما -
    • شرمنده ملت
      1

      چون تاریخ ما از سال۵۷شدوع میشه

  • حسین قربانی
    0

    سلام به نظر من باید به هر روش ممکنی به کره جنوبی ویا هر کشوری که قصد ایجاد مشکل برای مردم ایران دارند ما هم به هر اندازه ای که توان داریم فشار و تحریم کنیم حالا این تحریم فیلم ویا عدم واردات لوازم خانگی کار بسیار خوبی است

  • دولت شاداب و جوان جهادی و حزب الهی
    0

    #کمپینک -نه- به -سریال" کره ای" کاملا موافقم.۱۰۰٪

  • 11
    0

    شخصا آرزو میکنم کره پول ایران را ندهد تا از شر این سریالها راحت شویم. اصلا چرا پول برای اینها میدهند. تلویزیون که استاد است، روی همین سریالهای موجود فیلمنامه بنویسند و سکانس ها رارعقب و جلو کنند. کلی فیلم جذاب در میاید

  • @
    0

    اگر کمی عقل و غیرت وجود داشته باشد هر چیز کوچکی که دست کره خائن را از ایران دور کند حتی سریال که هزینه های زیادی باید بابتش به کره پرداخت شه باید تحریم شه.

  • عبداللهی
    0

    در دنیای سیاست قهر وصلح دائمی معنی ومفهوم ندارد ، همه کشورها به این اصل مهم توجه دارند جز مسئولین کشور ما ! امروز در خبرها امده بود ارمنستان فضای کشورش را برای عبور هواپیماهای آذربايجان به نخجوان باز کرد ، همین ۲ کشور چند ماه پیش با هم جنگ خونینی داشتند ، حالا حساب کنید اگر ما جای ارمنستان بودیم چه می کردیم ؟

  • متفاوت
    0

    به کاربران.ایامیدانید سیما چقدر پول بابت خریداین سریالها میپردازد.؟استیضاح کنید،بدانیدبعدنظربدهید.

    نظرات شما -
    • متعجب
      0

      خاک بر سرش که بابت این سریالهای کیلویی پولی میده که میتوان هزاران تن را با ان سروسامان داد...

    • باشه
      0

      تحقیق کن و ببین تولید کننده سریال داخلی هر دقیقه چقدر میگیرد

  • مازیار
    0

    بجای سریالهای کره ای مزخرف و سریالهای تاریخی عرب های متوحش از3000 سال تاریخ ایران پر افتخار سریال بسازید

    نظرات شما -
    • بسم رب الشهداء
      0

      چهاردست وپارفتن لایقته

    • @
      0

      اگر منظورت از عرب ها ،سریال های تاریخ اسلامه متوحش خودتی

  • هادی
    0

    خدایا شکر.... راحت شدیم

  • ش
    0

    بیش از نود درصد سریالهای تاریخی کره ای بر اساس افسانه ها ساخته می شوند در حالیکه تاریخ کشورمان پر از سوژه های واقعیست،چرا صدا و سیما توجه نمی کند؟

  • سهیل
    0

    حیف وقت که آدم بزاره سریالهای کره ای رو تو تلویزیون ایران ببینه.

  • م.ع
    0

    ما در همه امور اقتصادی فرهنگی هنری سینمایی وارد کننده ومصرف کننده ایم. علی برکت الله

  • Mmm
    0

    ما خانوادگی چندین ساله که سریال کره ای دیگه نمی‌بینیم ، اما تلویزیون برای پر کردن آنتن از سریال کره ای استفاده می‌کنه ، واصلا نظر بینندگان براشون مهم نیست ، امیدوارم این رئیس جدید صدا و سیما راه ننگین رئیس سابق یعنی آقای عسگری رو ادامه نده ، کمی روشنفکر باشه ، به سلیقه مخاطبان اهمیت بده ، و.....هزاران کار که می‌تونه مردم رو از پایه ماهواره بنشونه پای تلویزیون و برنامه های خودمون ، ما پنج سال هست که فقط چهار سریال از تلویزیون دیدیم و ترجیح دادیم به شبکه خانگی مراجعه کنیم چون اوضاع تلویزیون ایران وفیلماش واقعا اسفبار هست ، کیفیت فیلم ها توی این پنج سال خیلی پایین بود جزء چند عدد فیلم که به انگشتان دست هم نمی‌رسید ، لطفا قوه قضائیه رسیدگی کنه این همه احوال کارهای آقای عسگری بودجه هابی که به هدر دادن وانتساب اقوام و خویشان خودشان در شبکه های مختلف بدون داشتن هیچ تجربه ای ، # محاکمه عسگری رئیس سابق صدا و سیما و# اخراج اقوام و دوستان و آشنایان آقای عسگری در سمت های مختلف ، لطفا قوه قضائیه چشم پوشی نکند واز آقای عسگری بازخواست کنند تا ببینیم که توجیهی برای پنج سال تلف کردن عمر مردم دارن واین همه بودجه رو صرف چه کردن

  • وحید
    2

    کی نگاه میکنه این سریال ها رو فقط جومونگ خوب بود

  • Sd
    0

    سخن از فرهنك مي آيد صحبت از چند هزار ساله تمدن وطن ياد مي شود ولي تمدن خود را ول كرده ايم با پخش سريالهاي كره اي خوبي هايشان را داريم به نسل آينده تبليق ميكنم ؟؟؟؟ اينها همان مظلومان هستن دست به جيب تان ميكند نمره به وزير فرهنگ به دهيد - يك عالي - دو. متوسط. - سه ضعيف.

  • ایرانی
    0

    مگر ما داخل ایران کم داستانهای افسانه ای دارم که پول ملت ایران را هزینه میکنید برای سریالهای چرت افسانه ای کره ای که مفت هم نمی ارزد .اقا اصلا سریال کره...نه نه نه....

    نظرات شما -
    • پانته آ
      0

      نمیدونم چرا میگید سریال های کره ای بی معنیه و هیچ چیز اموزنده ای نداره همین یانگوم مگه نشون نداد برای رسیدن به هدفش چقد تلاش کرد برای هدفش اشپزی پزشکی .....همه اینارو یاد گرفت!!!!شما از این پشتکار چیزی یاد نمیگیرید!.دونگی با تلاش تونست بره تو قصر و ثابت کنه پدرش گناهکار نبوده !همین اوک نیو توی دادگاه بزرگ شد اما با کتاب خوندن و ....اینقد ادم از مرگ نجات داد
      بله درسته اینا همش افسانه هست وا واقعیت نداره اما میشه کلی چیزای مفید یاد گرفت!

  • یلسرفاضلی
    0

    ریس جمهور کره ترسید واقعا چه تهدید احمقانه ای اونم در مقابل بلوکه شدن ثروت کشور ،،لطفا کمی تعقل و تفکر

  • بهروز مینایی
    0

    تلویزیون که دست خودشان است اینجوری برنامه ریزی دارند و الا رسانه های اجتماعی بود زود میگفتند تهاجم فرهنگی و دشمن و فرهنگ ملی و..حالا در همین تلویزیون چقدر فرهنگ و تاریخ خودمون را قبول دارند

  • کالای ایرانی گرانتر از کره ای!!!
    0

    واقعا با این تصمیم نه تنها میتوانیم انتقام مرگ بروسلی را بگیریم ، تازه خواهیم توانست فرزندانمان را با جهیزیه با کیفیت و ارزان راهی خانه بخت کنیم

  • عبداله
    0

    سیمای ایران اندک تماشاگران باقی مانده خود را هم از دست خواهد داد، فقط همین هیچ اتفاق دیگری نمی افتد

  • ستمدیده
    0

    سلام قطع کردن سریالهای کره اصلاً راهکار مناسبی برای رسیده به هدف نیست. ضمناً اگر صدا و سیمای ما واقعا ملی بود و میلی نبود می رفت روی آثار گرانسنگ ملی و اتفاقات جالب این آثار را تبدیل به نمایش و فیلم می کردکه با خون و استخوان مردم ایران کاملاً همخوانی دارد، آثاری؛ مثل: شاهنامه فردوسی، گرشاسب نامه ، گشتاسب نامه، آذرگشسپ نامه، تاریخ بیهقی ...

  • زهرا احمدی
    1

    به نظر من که این مسخره ترین تصمیم است اگر می خواهید نخرید ، نخرید چه بهتر . ولی اینکه چون پول ما را نمی دهید ما سریال نمی خریم بیشتر شبیه تاکتیکهای بچه هاست اصلا این به اون چه ربطی دارد الان کره ورشکست میشه به ما فیلم نفروشه! الان داره گریه می کنه ما گفتیم سریالهاتو نمی خریم اخه این چه سیاستهایی است که پیش می گیرید خودمان را تنبیه می کنیم یا انها را؟؟!!!!!!!!

  • آذر تاش آذر پیرا
    0

    به نظرم بسیار کار خوب وپسندیدهایست مردمو از شر این سریالهای مزخرف کره ای خلاص میکنند،برای ما ننگ است که با این همه سابقه تاریخی داستانها اشعار واقعیت‌های عظیم تاریخی واقعی و مستند واین همه سابقه وتبهردرفیلم سازی اونوقت اینها را رها کردیم رفتیم فیلمهای کم مایه یا بی مایه کره ای را با پول مملکت می خریم که هیچ بهره ای از آموزش مهارت اخلاق ادبیات و...برای ملت در آنها نیست

  • کاربر ناشناس
    1

    وای چه بهتر اصلا اشتی هم کردید خواهشا قطع کنید این مزخرف ها رو کره ای های اشغال چقدر بدم میادش ازشون

  • ****
    0

    خبر فوری چقدر برای بزک کردن سریال های کره پول گرفتی؟

  • سارا
    0

    سریالهای کره ای جالب هستند اما اگر خودمون سریال خوب بسازیم بهتر نیس

  • یه کاربر
    0

    سریال های کره ای که تلویزیون پخش می کنه کلی مخاطب دارن،اگه نظرسنجی یا سرشماری هم کنید موافقان سریال های کره ای خیلی خیلی بیشتر از مخالفان است،اگر صداوسیما پیام ها و تلفن های مردم را که با صداوسیما ارتباط برقرار می کرد نشان دهند حرفی برای گفتن باقی نمی ماند،تازه یه جوری می گید صداوسیما سریال های کره ای پخش میکنه که انگار هر سال کلی سریال جدید کره ای پخش میکنه،فعلا که در سال های اخیر اغلب تکرار بوده،همینطور اگه این سریال ها مخاطب نداشتند صداوسیما اصلا پخش نمی کرد،باید بین سریال های ایرانی و خارجی رقابت باشه،نمیشه که فقط ایرانی پخش کرد،صداوسیما به نظر من باید کم بسازه ولی فاخر بسازه،الان فروغی یا مسئول دیگر تو شبکه سه بین دو سریال اوک نیو و بازی قدرت که پخش شده سه سال فاصله گذاشته،شبکه دو فعلا حاضره سریال هایی مانند فرات را تکرار کنه ولی سریال دوبله خارجی نگیره،مگه اینکه نظرش تغییر کنه شما می گید سریال کره ای نگیره و فقط پشت سرهم سریال های ایرانی با کمیت زیاد و کیفیت پایین پخش کنه. باور کنید سریال های کره ای و چینی هم مخاطبای خودشون رو دارن. سریالاشون هم خیلی عالی و دیدنی هستند.

  • گمنام
    0

    وزیر کار خوبی می‌کنه چرا شخصیت های برتر اسلام و ایران ول کردیم چسبیدیم به یه مشت چشم بادومی هی پشت تلویزیون میگیم اینا چقدر عدالت خواه هستند یا چقدر انسان های مردم گرا هستند و دوست دارند اتحاد ایجاد کننددرصورتی که عدالت خواهی اینا کجا عدالت خواهی بزرگان اسلام کجا . چقدر بعضیا شفتند ! شخصیت های اصیل اسلام مثل ائمه، شهدا ، علما و پیامبران رو ول کردند چسبیدند به یه جمونگ ،سوسانو ، دونگی ، کیم یوشین ، کیم چون چو و....فرهنگ اسلامی خودت ول کردی چسبیدی به فرهنگ اینا که میگی چقدر با فرهنگند!
    همین دیشب قسمت آخر فیلم رویای فرمانروای بزرگ دیدم
    آخرش چیزی جز اتلاف وقت و رفتن پول تو جیب کره ای ها نرفت

    #نه_به_سریالهای_کره

  • پانته آ
    1

    دلمون به همین سریالا خوش بود 🙁

  • بچوبان
    0

    ببخشید این پول که میگید تو جیب من می‌ره یا برای نیازهای شهر ها هزینه میشه؟! الان سریال کره ای اخ شد بقیه سریال های خارجی به به چه چه شد؟!

  • ....
    0

    این وزیر از کجا اومده؟!خواست بگه یکاری کردیم اومد فیلم کره ایا ور ممنوع کرد،الان به کره که ضرر نمیرسه اینهمه ادم تو دنیا فیلم کره ای میبینن الان منهای ۸۰ میلیون ایرانی که باز نصف اونام تو نت میبینن هیچ ضرری برا کره نداره،مردم ما قوه تفکیک ندارن،میگن کره ایا،پس همه مام شبیه حسن روحانی هستیم؟!کره ایا چه ربطی به مسئولینشون دارن؟! کره ایا چه ربطی به بلوکه شدن پول ما که یه دلیل سیاسی داره دارن؟!
    تازه اگه به ممنوعیت فیلم باشه امریکا در اولویته،دل و جرعت داری برو اونارو ممنوع کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها