«خاویر باردم» به رقابت اسکار آمد

سینمای اسپانیا و کره جنوبی، فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار 2022 معرفی کردند.

«خاویر باردم» به رقابت اسکار آمد

آکادمی فیلم اسپانیا کمدی درام «رئیس خوب» به کارگردانی «فرناندو لئون آرانائو» را به عنوان نماینده این کشور در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار انتخاب کردند.

«خاویر باردم» بازیگر مطرح سینمای اسپانیا در این فیلم در نقش یک صاحب کارخانه فریبکار نقش‌آفرینی کرده است. «رئیس خوب» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین اسپانیا تجربه کرد.

فیلم «مادران موازی» ساخته جدید «پدرو آلمادوار» و «مدیترانه: قانون دریا» به کارگردانی «مارسل بارنا» نیز دو گزینه دیگر آکادمی فیلم اسپانیا برای اسکار 2022 بودند که در نهایت فیلم «رئیس خوب» توانست فرصت حضور به عنوان نماینده اسپانیا را کسب کند.

سینمای کره جنوبی نیز که در سال 2022 با فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار به صورت همزمان جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی را به خود اختصاص داد، امسال با انتخاب شورای فیلم کره جنوبی، فیلم «فرار از ماگادیشو» ساخته «ریو سونگ-وان» را برای رقابت در اسکار 2022 انتخاب کرد. این فیلم اکشن بر اساس داستان واقعی فرار دیپلمات‌های کره جنوبی و کره شمالی در جریان جنگ سومالی در دهه 1990 میلادی ساخته شده است.

طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در این شاخه الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشت دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.

«من مرد تو هستم» به کارگردانی «ماریا شرادر» (آلمان)، «ساختمان سفید» به کارگردانی «کاویش نانگ» (کامبوج)، «کندو» به کارگردانی «بلرتا باشولی» (اکوادور)، «کازابلانکا بیت» ساخته «نبیل عیوش» (مراکش) و «آبادی» به کارگردانی «ایوان ایکیچ» (صبرستان)، «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «جان پی. ماتوژینسکی» (لهستان) و «زیردریایی» ساخته «آلفردو لئون لئون» (اکوادور)، «سه شیر به ونیز می‌روند» ساخته «جونید یورگی» (آلبانی)، «فوسکا» به کارگردانی «شین برتناش (ایرلند)، «شامبالا» ساخته «آرتیکپای سویاندوکوف» (قرقیزستان)، «سانرمو» به کارگردانی «میروسلاو ماندیچ» (اسلوونی) و «جاده های بد» به کارگردانی «ناتالی وروژبیت» (اوکراین)؛ از جمله فیلم هایی هستند که تا کنون برای رقابت در اسکار بین المللی ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند.

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود.

منبع: ایسنا

47

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها