در جلسه هیات دولت

رئیسی: پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، اولویت بعدی تنظیم بازار است

رئیس جمهور گفت: از معاون اول خواسته‌ام جلسات ستاد تنظیم بازار را به صورت منظم و مستمر تشکیل دهد و اگر لازم بود خودم نیز در جلسات حضور خواهم یافت تا بتوانیم هرچه سریع‌تر در بازار ثبات ایجاد کنیم.

رئیسی: پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، اولویت بعدی تنظیم بازار است

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه هجرت گسترده امام‌زادگان عظیم‌الشأن ازحضرت احمد بن‌موسی(ع) و حضرت معصومه(س) تا دیگر امام‌زادگان به نقاط مختلف کشورمان از پیوست‌های سفر امام هشتم به ایران بود،گفت: مجموعه این هجرت و حضور امام رضا(ع) تمدنی را برای منطقه رقم زد که جلوه‌های آن همچنان زنده است.

رئیس جمهور گفت: محوری‌ترین نکته در سیره و فرهنگ رضوی، تاکید بر ولایت است که آن را عمود خیمه جامعه توصیف می‌کند، و از طرفی، شخصیت ایشان، الگوی دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن است.

رئیسی با بیان اینکه توجه حقیقی به مردم و به‌ویژه نیازمندان دیگر نکته مهم در زندگی و سیره امام رضا(ع) است، گفت: می‌خواهم از این نکته استفاده کنم و از اعضای دولت و همه کسانی که به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند بخواهم که در این زمینه به امام رئوف تأسی کنند.

رئیسی با تأکید بر اینکه امروز باید در این سرزمین جلوه‌های فرهنگ رضوی به هرطریق ممکن و بیش از پیش برجسته شود،گفت: توجه به روستائیان و عشایر از جمله راهکارهای بروز جلوه‌های مردمی سیره امام رضا(ع) است.

رئیس جمهور گفت: روستایی اگر احساس کند حضورش در روستا منشأ تولید و کار نیست، از روستا به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کند، لذا باید تلاش کنیم اقتصاد روستا رونق بگیرد و روستائیان در روستا ماندگار شوند و رمز موفقیت در این مسیر، فعال کردن اقتصاد روستاست.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، این روزها اولویت اول بنده تنظیم بازار کالاهای اساسی است، افزود: خود مردم، اتحادیه‌ها و اصناف، نخستین بخش‌هایی هستند که باید در زمینه نظارت بر بازار کالاهای اساسی فعال شوند تا اجحافی در این زمینه اتفاق نیفتد.
رئیس جمهور گفت: از معاون اول خواسته‌ام جلسات ستاد تنظیم بازار را به صورت منظم و مستمر تشکیل دهد و اگر لازم بود خودم نیز در جلسات حضور خواهم یافت تا بتوانیم هرچه سریع‌تر در بازار ثبات ایجاد کنیم.

رئیسی گفت: در ابتدای دولت اعلام کردیم اولویت اول، مقابله با کرونا و واکسیناسیون گسترده است و وزیر بهداشت هفته گذشته اعلام کرد با تلاش کادر درمان توانسته‌ایم به مرز ۷۰ درصد در واکسینه کردن مردم برسیم که جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کالاهای مورد نیاز مردم باید به شکل گسترده، بدون کمبود و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: ستاد تنظیم بازار به طور مستمر تا رسیدن بازار به ثبات جلسه خواهد داشت، چرا که فلسفه حضور ما همین است که مردم احساس آرامش کنند.

رئیسی گفت: همه بخش‌های دولت از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا دیگر وزارتخانه‌ها و بخش‌های دیگر به ویژه رسانه‌ها و در رأس آن رسانه ملی، باید در مسیر تنظیم بازار و ایجاد ثبات به دولت کمک کنند.

رئیسی با تأکید بر اینکه همه بخش‌های دولت، تنظیم بازار را اولویت اول خود بدانند،گفت: همه باید تلاش کنیم تا همانگونه که در واکسیناسیون به موفقیت نسبی رسیده‌ایم، در ایجاد ثبات در بازار هم موفق شویم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 56
  • محمد
    0

    اگر بخواهید بازار را تنظیم کنید باید دست راستتان روی شیر صادرات باشد دست چپتان روی شیر واردات گاهی باید کم کنید گاهی باید زیاد کنید هر دو دست باید به موقع سر شیر را بچرخاند حالا اینطور است یا شیر سرد باز است و آب یخ وجودتان را می لرزاند یا شیر داغ تا انتها باز است و وجوددتان را می سوزاند

  • نعمت
    0

    جناب آقای رئیسی وضعیت ارزاق مردم از زیر خط فقر حم رد کرده - هرروز قیمت ارزاق گران وگرانتر میشود -- اگر جنابعالی موفق شدید قیمت ارزاق را که بیشتر گرانی آن شامل جو روانی و شاید خرابکارانه برای نا رضایتی مردم باشد کنترل و به کمتر از نیم کاهش دهید -قطعا مردم روی شما بسیار بسیار حساب باز خواهند کرد -- ماست اکیلو 55هزارتومان -- برنج کیلویی 50هزار تومان - قیمت لوازم خودروها که سر به فلک کشیده -یک تیکه قطعه پلاستیکی 500هزارتومان و بهدی بازار آشفته و بی در وپیکر است که هرکس هرجوری که بخواهد قیمت میدهد و هیچ مرجعی رسیدگی نمیکند -قیمت یک قطعه را از 4مغزه با یک کیفیت و برند پرسیدم 40 تا 70 درصد تفاوت قیمت داشت -متاسفانه تمامی همکاران بازرسی انگار وجود ندارند - پنیر 7هزارتومانی شده 35 هزار تومان که واقعا جای تاسف دارد چرا باید در کمتر از 7ماه این گونه نرخ ساده ترین خوراکی های مردم بی بضاعت اینجوری بشه -- قطعا هنوز بی شرافت ها در راس هستند

  • ناشناس
    0

    جناب آقای رییسی در خصوص واکسیناسیون کمال تشکر را داریم

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      ای کاش کسانی که منفی زدن دلیلش رو هم می گفتن

  • فریبرز
    0

    تنها راه کنترل بازار کاهش نرخ ارز و توامان ثبات نرخ ارز است نه اینکه یا با یک حبر منفی به سرعت فشنگ در حال بالا رفتن شود و با یه خبر مثبت آبشاری پایین بیاید ،اگر امروز سرمایه گزاری خارجی به صفر رسیده عدم ثبات نرخ ارز است که همه را فراری داده ،پس به جای شهار دادن و به جای نشستن به جای راننده تریلی ،یا صندلی بانک مرکزی و عدم استفاده از بیسوادانی چون محسن رضایی بطور عملی با استفاده از کارشناسان کاربلد نرخ ارز را متعادل کنید ،بازار بدون دستور و خود به خود ظرف مدت یک هفته در همه عرصه ها تنظیم میشود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حالا زوده قضاوت کردن باید دولت برنامه هاشو اعلام کنه بعد قضاوت کرد

    • اعلی حضرت شاهنشاه آریا مهر
      0

      به فریبرز بفرمایید اقا تا حالا کجا بودید ....

    • مادر
      0

      سلام به حق امام رضا خداوند باعثین بدبختی مردم را ادب کند خداوند بدون جواب نمی گذارد ملت را نیست و نابود کردین از ا و نفرین مردم بترسید دنیا گرده البته اگر ارز سی هزار تومان بماند این یعنی بی ارزشترین پول دنیا زمانی که هر هزار تومان یک دلار شد یعنی رئیسی کاری کرد قیمت ارز ثابت بماند یعنی پراید 150میلیون ثابت مانده این شاهکار نیست باید فقط نفت فروخت سرمون مثل 200کشور دیگر انداخت پائین برای کشور خودمان کار کنیم فقط رئیسی حرف نزند و برود برجام زنده کند مردم زنده می شوند ممنونیم اگر رئیسی یک ماه حرف نزند جایی نرود تا استانها بودجه استانشان را خرج سفررئیسی کنند مردم نان ندارند رئیسی گردش می ره

  • کلاغ پر
    0

    فقط میشه گفت زرشک تابعد {{{{{{بعمل کار برآید به |||||\

  • کارشناس رسمی
    0

    خیر سرتون چه موفقیت گسترده ای در واکسیناسیون کسب کردید مثلاً؟! مردم رو موش آزمایشگاهی کردید واسه تست رایگان واکسنی که هنوز تأییدیه جهانی نداشت، اونم بعد از تلفات سیصد هزار نفری، که البته هنوز هم ادامه داره. حالا برید سراغ کار بعدی، تنظیم بازار، تنظیم بازار میدونی یعنی چه قربان؟ یعنی مثلاً اگه قیمت کارخانه ای نوشابه ۱۴ هزار تومنه، در سراسر ایران و تمام فروشگاه ها، ۱۴ هزار تومان باشه، نه اینکه سوپر محل ۱۴ بده، افق کورش ۱۱ بده، جامبو ۱۲ بده رفاه ۱۳ بده هایپر ۱۰ بده و....، همه اقلام و کالاها در تمام بازارها باید قیمت یکسانی داشته باشه، بنده قسم میخورم اگر رییس جمهور بودم یک هفته ای این کار رو انجام میدادم، ببینم شما عرضه دارید انجام بدید؟

  • محسن ازغدی
    0

    الکی حرف زدن آسونه . از زمانی که حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی ،رئیس جمهور شده اند دلار ،طلا ،ارزاق عمومی و... گرانتر شده است. علت اصلی مشکلات کشور چیست؟ همه می دانند.

  • پدر
    0

    شما وقتي تونستيد نرخ خودرو كه تمام و كمال دست خودتان است را كنترل كنيد ... نرخ ارز و كالاهاي بازار رو هم كنترل خواهيد كرد . البته آشفته بودن بازار سودهاي كلاني نصيب دولت كرد كه فكر نمي كنم نياز به تنظيم داشته باشه ......

  • کاربر ناشناس
    0

    تنظیم بازار؟ اول دستور میدهی ۸۰، ۹۰ درصدببرند بالا بعد ۱۰ درصد می یارید پایین.بعد خوب درست شد.ارزان شد..این طور ملت رو خر کرده اید.

  • اعلی حضرت شاهنشاه آریا مهر
    0

    من مخالف ایشون بودم ولی خداییش دمشگرم. اگه همینجوری بره سری بعد رای میدم به همین اقا هم رای میدم

  • ....
    0

    در زمینه واکسیناسیون مهم تزریق هر ۲ دوز است نه تک دوز .

    نظرات شما -
    • شوران
      0

      والا من دوز دوم هم زدم!و با این حجم از اخبار اصلا احساس ایمنی نمیکنم.خدا ، داند وبس اینها به اسم سینوفارم چی به ما تزریق کردند؟! الله اعلم!!!!!!!شاید توسط این چینی های خدا نشناس ....آزمایشگاهی شدیم؟!اگر اینطور باشه خدا کنه، سرتیر برم.زمین گیر نشم در این بلا روزگار

  • خان
    0

    انشاالله با تنظیم ثبات قیمت ها دست دلالن کثیف رالز مسکن مواد غذایی و......کوتاه کنید مخصوصا بانک ها عامل فساد وکرانی درتمام بخش ها هستند یادنان ترود اقای رییسی یک نماینده گفت همین بانک ها اقتصاد کشور را نابود کردند بانک های نزول خوار وکثیف

  • روح الله
    0

    خدا قوت سید بزرگوار ...حسن کلید ساز ۸سال مملکت اتش زده تا این اتش خاموش بشه زمان میبره ...

    نظرات شما -
    • منتقد
      0

      ببند دهانت را با این توجیه مزخرف....

    • پیمان ما تا 1400 باروحانی !!!
      0

      جناب منتقد ..... ولی در سال 96 قرار مون این بود تا 1400 با روحانی بنفش بمانیم ............. پس بهتره اجازه بدیم 1400 تمام بشه از 1401 حتما دهان هایمان را خواهیم بست .... بودجه 1400 با کلی کسری بودجه توسط دکتر روحانی بسته شده و دولت فعلی در مقابل برنامه بودجه و عمل انجام یافته شده قرار گرفته ....... خیلی زود عهدمان را با بنفشی ها از یاد بردیم .

    • پینه دوز
      0

      تکلیف بنده وامثالهم ، که نه طرفدار حسن هستیم و نه ابراهیم چکار باید بکنیم.......من طرفدار یک شخص با سواد، پاکدامن، مدیر و مدبّر، نترس، گذشته پاک از هر جهت، اقتصاد دان فول حرفه ایی ، پر انرژی، وام دار به هیچ شخص وتشکیلاتی نباشد، متعلق به اقشار پائین دستی جامعه باشد و.........در آخر پدره ، هر پاچه خواری را درآورد

  • ...
    0

    ارز و کنترل کنید همه چی درست میشه

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      منتظر باش کنترل کنند!!

  • کاربر ناشناس
    0

    تورم و گرانی دلایلی دارد که دستوری رفع نمیشود موضوع با شعار هم درست نمیشود کافی است دولت با افزایش دلار در بازار و کاهش نرخ دلار ارزش پول ملی را افزایش داده و توان خرید مردم را بالا ببرد اتوماتیک وار اجناس ارزان و گرانی و تورم مهار میشود اگر نگاهی کنیم بعد از افزایش نرخ دلار در دو قبل این وضعیت پیش امد البته این افزایش قیمت بدلیل جبران کسری بودجه و به قیمت نابودی اقتصاد مردم و کشور بود البته بعید است دولت فعلی هم بخواهد به صورت اساسی مشکل گرانی و تورم حل شود زیرا خودش بی پول خواهد ماند و نمیتواند امورات خود را انجام دهد مگر با ازاد شدن پولهای بلوکه شده انهم موقت ویا رفع تحریم و فروش نفت به صورت اساسی

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      فکر میکنی مافیای دلار و کالا اجازه میدن که اینطور بشه؟! مافیا از جنس مردم نیستند میدونی که!!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    دولت حراف و ناتوان و بیسواد که فقط به دنبال قدرت سیاسی بود.... نه فکر آرامش و رفاه و آسایش مردم بیچاره و پیشرفت کشور و از انزوا درآمدن آن.. !!!!

    نظرات شما -
    • میر حسین
      0

      اینها که شما گفتید وجه اشتراک خیلی از دولتهاست منظورتون کدام یکیه؟

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      میر حسین احسنت چهل و سه ساله اوضاع اینگونه است...‌ آینده سختی مردم ایران خواهند داشت با ادامه این ساختار و سیاست های به گل نشسته مخصوصا سیاست خارجه منزوی

  • خبر فوری یا سانسورچی
    0

    خبر فوری چرا نظرات مخالف را سانسور میکنی؟

  • بندری
    0

    جات خوبه؟ آخه اینم شد زندگی که برای ملت ایران ساختین

  • به روح الله
    0

    پس چرا تو آتیش نگرفتی؟منتظری بری به جهنم؟

  • ممد
    0

    حالا شما میگی زده، ما هم میگیم زده ولی، حاج آقا، در واکسیناسیون فکر نکنی موفقیت بخاطر مدیریت شما بوده ها؟! نه اولا، تمام سیستمی که زمان دولت قبل در سایه و ایستاده بودند، میدان آمدند. ثانیا،دنیا با اضافه تولید واکسن روبرو شده و از خداشونه که مشتری پیدا شود و واکسن بدهند. سوما، خیلی از خطوط تولید راه افتاده و یا ظرفیت تولید افزایش پیدا کرده پس، بیخودی از موفقیت صحبت نکنیم، سیر طبیعی واکسیناسیون همین بوده جز، ورود همان هاییکه عرض شد در سایه بودند و هر روز چوب لایه چرخ‌ ولی ، الان در حال خدمت!!!! به دولت شما. دولت روحانی هم در سالهای اول از این دست فرمایشات زیاد داشت و دیدیم چه شد!!!؟

    نظرات شما -
    • جواب ممد
      0

      این ممد کی در همه زمینه ها تخصص داره در همه خبرها نظر میده شیوه نوشتنت وعوض کن تو بد بخت بیکاری

    • ممد
      0

      همکارت هستم نمیشناسی منو؟

    • پینه دوز
      0

      به جواب ممد: آیا آدم بیکار از نظر شما بدبخته؟!نه داداش، بدبخت کسی است که فقر و بیکاری را در این مملکت پایه گذاری کرد و به رشد آن دامن زد. ..........از موضع ‌کبر و غرور با مردم سخن نگو ، که خداوند بندگانش را دوست دارد!......مواظب باش با سر زمین نخوری

  • شکو
    0

    مگه صف نانواییه نوبت گذاشتین کم تر خودتون رو مسخره کنید

  • اس
    0

    کاش سال 96 بی عقلی نمیکردیم و بهت رای میدادیم حیف که گولمون زد شیخ حسن

    نظرات شما -
    • کلاغ پر
      0

      چند سالته ۴۳سال صبر کردیم نشد تو هم ۴سال صبر کن ماکه عادت کردیم تو هم عادت میکنی مگر اینکه از قماش مسولین وبچه های بالا باشی|||||||

  • حسن
    0

    چند نکته: بعد از واکسینه شدن مردم کشورهای تولید کننده واکسن و ادامه تولید گسترده آن، ارسال واکسن به سایر کشورهابر خلاف گذشته با سهولت و تعداد بیشتر صورت می گیرد . در ضمن زمینه ورود واکسنها در دولت قبل صورت گرفت.

  • ایپک
    0

    شما باتوجه به اینکه نمیتوانید(تحریم سیستم بانک ها) با دنیا حتی دوستان تورگیتون(روس و چین) دادوستد داشته باشید(حتی نفت ما را نمیخواهند) چطور به ما مردم ستمدیده وگرسنه، وعده و شعار میدهید؟!!!کور از خدا چی میخواد:۲چشم بینا.امیدوارم با این سرعت( جوگیر شدن، بابت تامین واکسن .....)کله پا نشوید!

  • رییس‌جمهور چین
    0

    از ایرانی‌ها کمال تشکر را دارم به خاطر اینکه اجازه دادند که واکسن خودمان را که تأییدیه بهداشت جهانی را هم نداشت بر روی آنها آزمایش کنیم

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      مطمئن باشید فقط یک نوع هم نبوده!!! مردم فکر میکنند یه نوع واکسن چینی زدند!

  • به ابراهیم رییسی
    0

    آقای رییس جمهور ،جمهوری اسلامی حق بزرگی بر گردن جنابعالی دارد، شما کیک و ساندیس این نظام را زیاد خورده اید، مبادا مثل بقیه روسای جمهور، ساندیس خورده و کارتن ساندیس را پاره کنید، ملت هر چه میگوید بگذار بگوید اهمیت نده، مهم حفظ نظام است همین و بس، هوای دانشگاه امام صادق را هم داشته باش،بیشتر از آنها استفاده کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از مردم نا امید باید ترسید ....... جنابی که به ابراهیم رییسی نوشتی مطمئنم شما ید طولایی در پاره کردن کارتن ها دارید .

  • متحیر
    0

    اگر میگذاشتید دست دولت رانتخوار و اشرافی قبلی بطور قانونی توسط مجلس یا سایر راههای پیش بینی شده در قانون اساسی زودتر از این مملکت کوتاه شود الان بامسائل و مصائب بسیار کمتری روبرو بودیم.......

  • ناشناس
    0

    آقا مگه وضعیت مملکت به مثابه کلاس جهشیه!!! که میخوای ازششم یکساله به دکترابرسید.

  • رحمان
    0

    هى از واكسن واكسن كردن عموم دست ورداريد اينكه الان امار كشته ها اومده پايين از واكسن اب مقطر شما نيست بلكه مردم خود به خود واكسينه شدن چون اكثر مردم به اين ويروس مبتلا شدن تا الان هر كس كه زنده ماند كه ماند وهر كسم كه مرد از بي لياقتى مسولان كه واكسن به موقع وارد نكردن

  • تقی معمولی
    0

    اولا من موندم چطور میشه وقتی هنوز هم هر روز قیمتها بالا میره علتش کم کاریهای دولت قبله اما وقتی آمار واکسن ها بالا میره همش دستپخت دولت جدیده ودولت قبل هیچ تاثیری نداشته والا انصاف هم خوب چیزیه ثانیا من خودم دوز اول واکسنم رو در دولت قبل و آسترازنکا زده ولی الان که نوبت دوز دوم واکسن من رسیده هیچ جا آسترازنکا پیدا نمیشه واقعا اگر راست میگید همین آسترازنکا را لااقل در دسترس کسانی که یک دوز زده اند قرار دهید وگرنه وارد کردن آب مقطر چینی که هیچ گونه تاییدیه بهداشت جهانی را ندارد هنر نیست

  • شهروند
    0

    درست است که راه بسیار دشوار است اما بنده معتقدم خواستن توانستن است. ان شاالله که دولت محترم در این راه سخت موفق باشند.

    نظرات شما -
    • غفاری
      0

      جناب شهروند ...... چاره ای جز موفق شدن نیست ...... دولت فعلی باید بر ابر چالش های کشور غلبه کرده و با تسلط بر امور راه های تنفس اقتصادی و معیشتی را برای همه مردم فراهم نماید .

  • شهروند۱
    0

    تو فقط تا حالا فقط شعار دادی در عمل هیچی را ثابت نکردی تخم مرغ شده دونه ای ۲ هزار تومن ، برنج هم داره از سفره مردم حذف میشه ، با همت شماها گوشت و لبنیات هم قبلا حذف شده ، دیگه فقط نون خالی هم مونده که تا چند ماه آینده اونم از سفره مردم حذف میکنی لعنت به دروغگو لعنت

  • برنج و تخم مرغ و و و
    0

    تنظیم بازار یعنی تثبیت گرانی های اخیر تا گام بعدی است!سیاست دولت محترم تاکنون اتخاذ تصمیماتی بوده که کالاهایی که به گرانی مناسب نرسیده بودنند را گران کرد

  • یک ایرانی
    0

    از دولت رئیسی انتظار معجزه نداریم، ولی خواهشمندیم هرچه سریعتر دست به کار شده و طرحهای خود را اجرایی کنند. تا نوشداروی بعد از مرگ سهراب نشود.

  • غیر قابل نشر
    0

    از قبوض برق وگازت مشخصه .اونکه دیگه دست خودته .

  • متین
    0

    اره تثبیت می کنی .قیمت برق سه برابر شده از روزی که حضرتعالی اومدی ..عرضه ندارین یه تخم مرغ رو ثابت نگر دارین خخخخ

  • ناشناس
    0

    یعنی بجز واکسیناسیون. وزارتخانه ها و وظایف دولت تعطیله .کار نمیکنند ؟ منتظر هستید قیمت برنج و روغن و گوشت قرمز و سفید و غیره و غیره سر به فلک بکشه بعد آستین بالا میزتید ؟؟؟؟؟؟ این دیگه از اون حرفهاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها