مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

طوفان حاره‌ ای ۱۵ میلیارد ریال خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طوفان حاره‌ای شاهین ۱۵ میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق این استان در شهرستان جاسک وارد کرد.

طوفان حاره‌ ای ۱۵ میلیارد ریال خسارت زد

چهارشنبه گذشته سامانه کم فشار فعال در شمال غرب هند با ورود به دریای عرب به یک کم فشار حاره ای تبدیل شد و با دریافت انرژی لازم از دریا، به یک چرخند حاره ای تبدیل شد.

طوفان شاهین پس از طی مسافت حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتری از شمال غرب هند تا جنوب دریای عمان، به سواحل کشور عمان برخورد کرد و پس از تضعیف شدن به طور کامل از بین رفت.

مهرداد حسن زاده اظهار داشت: تدابیر فراوانی قبل از رسیدن طوفان حاره‌ای شاهین به هرمزگان از قبیل انتقال شناورها به ساحل و خشکی، روشن کردن موتورهای لنج‌های صیادی در هنگام رسیدن توفان، پر کردن گونی‌های شن و قرار دادن آنها در مناطق مورد نیاز انجام شد.

وی ادامه داد: چنانچه این تدابیر به کار گرفته نمی‌شد هرمزگان هم به مانند سیستان و بلوچستان متحمل خسارت‌های فراوانی می‌شد و از سوی دیگری بارش ۳۰۰ میلی‌متری که پیش بینی شده بود هم در این استان نبارید.

وی اضافه کرد: آثار طوفان حاره‌ای امروز هم در مناطق کوهستانی و شمالی هرمزگان به صورت رگبار شدید باران پیش بینی می‌شود که امید می‌رود با رعایت نکات ایمنی و هشدارهای ساکنان آنها خسارتی وارد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اشاره کرد: اکنون که توفان حاره‌ای شاهین به پایان رسیده نگرانی از بابت بافت فرسوده در شهر بندرعباس داریم که در صورت بحران خدمات رسانی به آنها بسیار سخت خواهد بود که حل مشکل بافت فرسوده در شهر بندرعباس و سایر شهرهای کشور نیازمند تصمیم کلان است.

حسن زاده اشاره کرد: احتمال زمین لرزه در این استان بالا بوده و به طور حتم بایستی مباحث ایمنی ساختمان توسط سازندگان بناها رعایت شود و در کنار آنها الزام‌های بحران هم در طراحی‌های مسیرهای دسترسی لحاظ شود.

وی یاد آور شد: اکنون در همین شهر بندرعباس ساختمان‌ها ایمن ساخته شده‌اند اما کوچه به حدی تنگ است که در هنگام وقوع حادثه دستگاه‌های خدمت رسان با مشکل فراوانی روبه‌رو می‌شوند، به همین جهت با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه شده تا الزام‌های بحران هم به مانند الزام‌های ساختمان در ساخت و سازها رعایت شود.

وی افزود: هنچنین به صورت مرتب با اداره‌های متولی نظارت بر ساخت و سازها مکاتبه کرده و نشست های مختلف برگزار می‌کنیم تا اقدام‌های لازم را در این زمینه به کار گیرند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها