واشنگتن: دولت بایدن به راه حل دیپلماتیک با ایران پایبند

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه

واشنگتن: دولت بایدن به راه حل دیپلماتیک با ایران پایبند

تیم‌های امنیت ملی آمریکا و اسرائیل، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در واشنگتن جلسه‌ای مشترک برگزار خواهند کرد که دستور کار اصلی آن، فعالیت‌های هسته‌ای ایران و موضوع فلسطین خواهد بود.

یک مقام ارشد آمریکایی پیش از برگزاری کارگروه آمریکا - اسرائیل در جمع خبرنگاران گفت که دولت بایدن به راه‌حل دیپلماتیک با ایران پایبند است اما در صورت لزوم آماده خواهد بود تا "راه‌های دیگری" را برای اطمینان از عدم دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای بیازماید.

همزمان با این جلسه برخی مقامات ارشد درباره از سرگیری مذاکرات با ایران برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ابراز امیدواری کردند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری آکسیوس، این گروه کاری قرار است امروز (سه‌شنبه) در واشنگتن با حضور ایال هولاتا مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید آغاز شود.

وی افزود: با توجه به تعاملات متعددی که با اسرائیلی‌ها داریم، واضح است که ما فهم مشترکی درباره میزان خروج برنامه هسته‌ای ایران از محدودیت‌ها از زمان دولت قبلی آمریکا و خارج شدنش از توافق هسته‌ای با ایران داریم و این در گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز منعکس شده است.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت که واشنگتن برای بازگرداندن ایران به مذاکرات وین به این کشور امتیاز نخواهد داد.

در عین حال، یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه درخصوص از سرگیری مذاکرات با ایران در مدت زمانی کوتاه ابراز امیدواری کرد، اما گفت که پیشرفت تهران در زمینه توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای‌اش در ماه‌های گذشته نگران کننده است.

این مقام ارشد دولت که نخواست نامش فاش شود، افزود: ما امیدواریم که در مدتی کوتاه (برای مذاکرات) بتوانیم به وین بازگردیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ا
    0

    این‌وسط‌کی‌موش‌میدوونه؟مردم‌شدن‌بازیچه‌.

  • ص _ ن
    0

    قابل توجه واشنگتن . دولت بایدن آمریکایی به « بی » راه حلی دیپلماتیک با ایران اسلامی پایبند . مرگ بر آمریکا تروریست .

  • ی ط
    0

    برای بازگشت به برجام ایران نباید عجله کند. وقتی تحریم ها لغو نشود چرا ایران به مذاکره برگردد. ما که در تحریم هستیم . به امید ساخت بمب هسته‌ای در آینده نزدیک.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها