مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: انتظار نیست کشوری که در تولید فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی خودکفا است و هیچ وابستگی به خارج ندارد در بخش ساختمان مشکلی داشته باشد.

در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم

منصور یزدی زاده در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه متالکس ۲۰۲۱ اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به واسطه نیروی انسانی متخصص، متعهد و تجربه کاری ارزشمند در مسیر بالندگی خوش درخشیده است و قدم در مسیری گذاشته که دیگران به سختی می توانند به آن ورود کنند و یا توانش را ندارند. مصداق بارز این جمله تولید ریل در ذوب آهن اصفهان است که به عنوان دروازه ورود به تولید محصولات صنعتی و دارای ارزش افزوده بالا محسوب می شود.

وی افزود: تولید آرک TH۳۶، میلگردآلیاژی، ریل UIC۵۴ و ... نیز از جمله دستاوردهای اخیر این شرکت مادر صنعتی به شمار می روند و حاصل تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این شرکت سبب شده ذوب آهن اصفهان مصمم تر از گذشته در مسیر رشد بالندگی حرکت کند و به سهم خودش در اقتصاد کشور نقش آفرین باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: ریل در ذوب آهن اصفهان بر اساس نیاز خطوط کشور تولید می شود و هم اکنون این تولید فراتر از نیاز کشور است، بنابراین بازاریابی آن برای صادرات به کشورهای دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت برای احداث یک میلیون واحد مسکونی اقدام بسیار ارزشمندی است زیرا مسکن همواره از جمله دغدغه های هموطنان است، خاطر نشان کرد: انتظار نیست کشوری که در تولید فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی خودکفا است و هیچ وابستگی به خارج ندارد در بخش ساختمان مشکلی داشته باشد. در این خصوص می توان یک اتاق فکر در بدنه دولت ایجاد کرد و تمام دست اندرکاران این بخش در آن حضور فعال داشته باشند تا موانع پیش روی این طرح توسط تولیدکنندگان بررسی شده و برطرف شود. در این زمینه به یک وحدت بین بخش ها نیاز داریم.

یزدی زاده در پاسخ به این سوال که قیمت گذاری دستوری چه تاثیری بر روند احداث یک میلیون واحد مسکونی دارد، گفت: قیمت گذاری دستوری فولاد یک سنگ بزرگ پیش پای تولیدکنندگان این محصول ارزش آفرین در داخل و خارج از کشور است، بنابراین نیاز است قبل از هرگونه تصمیم گیری برای صنعت فولاد در اتاق فکری که عنوان شد همه صحبت ها شنیده شود و سپس تصمیم گیری کنند زیرا با قیمت گذاری دستوری تولید نمی تواند دوام زیادی داشته باشد و اهداف بخش مسکن محقق نمی شود.

وی گفت: قیمت ها در کدال کاملاً مشخص است و عرضه و تقاضا به صورت اتوماتیک قیمت محصولات را مشخص می کند. هیچ گونه محدودیتی در تولید فولاد وجود ندارد و مازاد عرضه داریم، بنابراین بهترین مکانیزم برای قیمت فولاد همان مکانیزم عرضه و تقاضا است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • صالحی
    0

    جناب یزدی زاده.فرمایش شما که میفرمایید عرضه وتقاضابه صورت اتوماتیک قیمت محصولات را مشخص میکند.ومازاد عرضه هم وجود دارد.محصول نهایی تولید شما مسکن میشود.که عرضه قیمت را تعیین میکند وتقاضای واقعی که بی مسکن ها هستند قادر به خرید نیستند.ونقشی هم در قیمت عرضه ندارند.متقاضیان محصول شما دلالان هستند که با هر قیمتی عرضه نمایید خریدارند.اگر قیمت دستوری انگیزه تولید را سست مکیند قبول.اما در ان اتاق فکر نماینده متقاضی واقعی هم باشد. اگر صنایع بزرگ مانند فولاد درشهرها نمایندگی فروش داشته باشند زنجیره واسطه های سودجو کوتاه میشود ودرصد قابل توجهی از قیمت محصول کاسته میشود.وتعداد مشتریها بیشتر ومحصول مازاد هم نخواهید داشت.محصول مازاد شما اثبات خودکفایی نیست.قیمت محصول گران است مصرف کننده قادربه خریدنیست.با ارزوی پویایی وتوسعه اقتصاد پایدار باهمت وتلاش رادمردان متخصص .متعهدوشرافتمند کشور عزیزمان ایران.همانند فولاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها