مدیرکل انتقال خون استان بوشهر:

ذخیره خون در استان بوشهر کاهش یافته است

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: ذخیره خون این استان به دلیل کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است.

ذخیره خون در استان بوشهر کاهش یافته است

نرگس عبیدی گفت: علت کاهش مراجعه اهدا کنندگان به پایگاه‌ های انتقال خون همه‌گیری کرونا و رشد فزاینده شیوع این ویروس است که باعث پایین آمدن میزان ذخیره خون در این استان شده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط همه‌گیری کرونا برخی از کسانی که تمایل به اهدا دارند، گرفتار این ویروس می‌شوند که این مشکل باعث می‌شود تا خود این افراد و اطرافیان مرتبط با آنها نیز به صورت موقت از اهدا کنار گذاشته می‌شوند و همین امر باعث می‌شود میزان ذخایر خون کاهش یابد.

عبیدی بیان کرد: اولویت انتقال خون سلامت اهدا کننده‌است و کسی که مبتلا به کرونا باشد به دلیل ضعف عمومی تا ۲۸ روز پس از بهبودی توانایی اهدا خون ندارد و افراد دیگری نیز که هم‌خانه این افراد هستند نیز به دلیل اینکه ممکن است ناقل باشند به‌طور موقت نمی‌توانند خون اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: در کنار این دلایل، گرمای هوا در استان بوشهر نیز در کاهش اهدای خون تأثیر داشته است.

عبیدی در باره انتقال کرونا از طریق خون تاکید کرد: تاکنون در هیچ کار تحقیقاتی ثابت نشده کرونا از طریق خون انتقال یافته باشد.

وی با تاکید براینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون با دقت و سخت‌گیرانه رعایت می‌شود و اهدا کنندگان دغدغه ابتلا به کرونا در پایگاه‌های انتقال خون را نداشته باشند و با نوبت‌گیری اینترنتی و دریافت کد رهگیری زمان کمتری را در پایگاه‌ها حضور خواهند داشت.

منبع: دانشجو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها