وزیر جهاد کشاورزی: بنیاد مستضعفان در تامین نهاده‌های دامی ورود کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنیاد مستضعفان در واردات نهاده دامی فعالیت دارد و ما خواستار همکاری و یاری این بنیاد به وزارت خانه در حوزه تامین نهاده دامی هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی: بنیاد مستضعفان در تامین نهاده‌های دامی ورود کند

«سید جواد ساداتی نژاد» امروز در نشست هم اندیشی وزارت جهادکشاورزی و رییس بنیاد مستضعافان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی افزود: استراتژی ما در وزارت جهاد کشاورزی ارتباط با نهادهایی است که در بخش کشاورزی با قدرت فعالیت دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آخرین اتکا دشمن به امنیت غذایی است و از این طریق کشورها را تهدید می کند، اظهار داشت: باید با هوشمندی حوزه امنیت غذایی را مدیریت کنیم و باید نقش نهادهای انقلابی در این زمینه پررنگ باشد؛ بنابراین ایجاد قرارگاه امنیت غذایی را در دستور کار داریم تا با حضور نهادهای انقلابی بتوانیم مشکلات غذایی کشور را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: مبحث کشاورزی و غذا با بخش های فولاد و خودرو قابل قیاس نیست و اهمیت بالاتری دارد بنابراین هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان می تواند در کنار وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی کشور را تامین کند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، بنگاه های اقتصادی بنیاد مستضعفان می تواند با نقش توسعه گری به کمک دامداری های مناطق محروم و روستایی بیاید تا دامداری های کوچک هم ارتقا یابند.

ساداتی نژاد محوری ترین بخش فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزی قراردادی دانست و افزود: شرکت ها و موسسات تجاری باید با کشاورزان قرارداد ببندند و با تامین کود، سم، بذر و بیمه محصولات تولید شده را خریداری کنند تا علاوه بر افزایش تولید درآمد کشاورزان نیز افزایش یابد.

وی خواستار قرارداد هلدینگ بنیاد مستضعفان با کشاورزان شد و گفت: ۸۰ درصد از فعالیت های بنیاد مستضعفان مربوط به بخش دامپروری است و ما خواستار ورود بنیاد به بخش زراعت به ویژه باغداری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داد: بنیاد مستضعفان برای جلسات قرارگاه امنیت غذایی یک نماینده به ما معرفی کند تا در کنار هم تصمیم گیری کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد شبکه کشاورزی ایران مورد توافق وزارت جهاد کشاورزی و صدا و سیما است تا الگوی مصرف محصولات کشاورزی را فرهنگ سازی کند. در حوزه فرهنگ سازی مصرف محصولات کشاورزی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با بنیاد مستضعفان همکاری خواهد داشت.

ایجاد معاونت سازندگی نیازمند حضور فعال در مناطق محروم و روستایی است

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه ایجاد معاونت جهاد سازندگی تاکید مرهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری است که مستلزم حضور فعال در مناطق محروم و روستایی است، گفت: ایجاد این معاونت یک محور افزایش فعالیت با بنیاد مستضعفان محسوب می شود.

امروز نشست هم اندیشی «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و «پرویز فتاح » رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی در محل این وزارتخانه با حضور معاونین و مدیران کل برگزار شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    بنیاد مستضعفان ورود کند چه مسخره خوب توانایی نداری پست را به بنیاد مستضعفان واگذار کند واقعا چه زود سریع و انقلابی در جا زده میشود

  • و زیر
    0

    به به آقای وزیر انقلابی با چه قول هایی رای اعتماد ازمجلس حداقلی گرفتی که توان اداره وزارت رو نداری الان وقتشه با هیئت دولت ورئیس جمهورمحترم جمع بشید وعزاداری کنید. مگرنمی گفتیدروحانی کارشکنی می کنه الان که بخور تان برقرارشده بسم الله

  • محمد
    0

    در چه دنیایی زندگی می کنیم ادعای تمدن و انسانیت آن گوش فلک را هم کر کرده است ولی در مقابل تحریم های ظالمانه و غیر قانونی یک کشور علیه چند کشور دیگر سکوت می کند که هیچ به انحاء مختلف همراهی هم می کند و برای ورود مواد غذایی و دارو هم مانع تراشی می کند وقت ان رسیده است که در نظم جهانی که به یک کشور آزادی چنین کاری را می دهد و رئیس سازمان ملل هم در بیانیه ی خود آن را نادید می گیرد و علت قحطی و گرسنگی را فقط کرونا بر می شمارد ، تجدید نظر کنیم. ولی تا آن روز ما باید در داخل کشاورزی کشور را بر پایه و بنیانی بنا کنیم که تا این حد وابسته نباشد. به درستی که کشاورزی فعلی بیشترین کمک را به کارکردن سیاست تحریم ، کرده و می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها