استاندار تهران:

واکسیناسیون دانش آموزان از صبح پنجشنبه آغاز می‌شود

استاندار تهران با اشاره به افزایش سرعت تزریق واکسن دانش آموزی از روز پنجشنبه گفت: تاکنون ۱۸۶ هزار نفر از افراد ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کردند.

واکسیناسیون دانش آموزان از صبح پنجشنبه آغاز می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی درباره واکسیناسیون دانش آموزان افزود: در جلسه امروز بحث سرعت بخشیدن به واکسیناسیون دانش آموزان مطرح و قرار شد ۱۰۰ مدرسه در کلانشهر تهران و ۹۹ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران برای واکسیناسیون دانش آموزان اختصاص پیدا کند.

وی گفت: بر اساس آمار ثبت احوال یک میلیون و ۸۶ هزار و ۲۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در سطح شهر و استان تهران وجود دارد که که امیدواریم با برنامه زمان بندی مشخص شده بتوانیم طی ۳ تا ۴ روز بحث واکسیناسیون را به اتمام برسانیم.
استاندار تهران افزود: البته واکسیناسیون (سنین ۱۲ تا ۱۸ سال) از ۲۹ شهریور آغاز شده است، اما در این مرحله و از روز پنجشنبه (۱۵ مهر) محیط مدارس برای تزریق دانش آموزان اختصاص پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: والدین و سایر مراجعان نیز می‌توانند در این مراکز واکسن دریافت کنند.
محسنی بندپی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰ هزار واکسن برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق شده است، گفت: از پنجشنبه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان تهران با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد و از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تشویق واکسیناسیون دانش آموزان استفاده می‌کنیم.
استاندار تهران در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان شد که نیمه دوم آبان ماه ان شاء الله پس از اطمینان بخشی لازم به والدین و رفع هر گونه دغدغه‌ای برای سلامت دانش آموزان حضور آنان در مدارس برنامه ریزی شود و بی تردید تصمیم برای مراکز دانشگاهی نیز بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.

تزریق واکسن کرونا در ۲۰۰ مدرسه استان

استاندار تهران با اشاره به تزریق واکسن در ۱۰۰ مدرسه کلانشهر تهران و ۹۹ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران گفت: از پنجشنبه (۱۵ مهر) واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان تهران با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد.
انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها در موضوع کنترل بیماری کووید ۱۹ افزود: باید از تلاش‌های آقای رئیسی که به عنوان سخنگوی ستاد فعالیت و هماهنگی بین بخشی در ستاد کرونا و کمیته امنیتی فعال بود، قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: اقدامات اثربخشی برای کنترل این بیماری در استان پر تراکم و پیچیده تهران صورت گرفت که آقای رییسی در طراحی و تدوین شیوه نامه‌های بهداشتی نیز برای فعالیت‌های روزمره صنوف اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داد. هر هفته گزارش‌های مستند و علمی داشت که باید از فداکاری علمی و تخصصی او قدردانی کنیم و امیدواریم در ادامه نیز از ظرفیت‌های دکتر حیدری بهره‌مند شویم.
استاندار تهران همچنین به تغییر در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: آقای یزدانی نیرویی عملگراست که در سیل سال ۹۸ پای کار بود و اقدامات موثرش در لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به عنوان اقدامی بزرگ باعث شد که در تهران آسیبی نبینیم و در بحث کرونا نیز پای کار بود که باید از اقداماتش قدردانی کنیم.
وی به روند نزولی مبتلایان بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه روند نزولی مراجعان سرپایی، بیماران بستری و آمار فوتی‌ها در هفته گذشته در استان تهران ادامه پیدا کرد و باز هم شاهد سیر نزولی بودیم.
محسنی بندپی درباره کاهش آمار‌ها در حوزه بیماری کووید ۱۹ در استان تهران نیز گفت: در این هفته نسبت به هفته قبل ۴.۶ درصد کاهش در آمار بیماران بستری، ۴ درصد کاهش در آمار فوتی‌ها و ۲.۶ درصد کاهش در بیماران سرپایی را شاهد بوده ایم و تاکنون ۶۹ درصد جمعیت هدف استان تهران واکسینه شده اند.
وی افزود: هنگام شیوع کرونا ویروس و افزایش حجم بیماران بستری در بیمارستان‌های سطح استان تهران ممنوعیت پذیرش بیماران غیر اورژانسی و انجام اعمال جراحی غیر اورژانسی مصوب شده بود که امروز این مصوبه لغو شد و بیمارستان‌ها می‌توانند فعالیت عادی خود را از سر بگیرند.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تزریق هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در دز اول که شامل ۶۹ درصد جمعیت هدف استان تهران است، اشاره کرد و گفت: دو میلیون و ۹۹۰ هزار دز دوم را نیز تزریق کردند که ۲۷ درصد جمعیت هدف استان تهران را شامل می‌شود و این واکسن‌ها در ۵۰۶ پایگاه تزریق واکسن در استان تهران تزریق شده است.

منبع: صداوسیما

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • لرستان
    0

    تو دیگه آخرشی صد رحمت به دکتر نمکی این جناب وزیر دست همه رو یکجا از پشت بسته بدبختی اونجاس که وقتی بد میره بدتر جاشو میگیره

  • آگاه به دوردست ها
    0

    به بچه های خود سینوفارم بزنیم؟! کجای دنیا، به زیرهجده ساله هاشون واکسن سینوفارم رو زدند؟ فقط چین زده و اندکی هم امارات...چرا سینوفارم چین، برای زیر هجده سال، هنوز نتوانسته تایید سازمان بهداشت جهانی را دریافت کند؟ آن هم مجوز اضطراری؟ کره جنوبی و ژاپن که همسایه چین هستند، واکسن چین رو قبول ندارند،،، حالا بشینید و ببینید غیر از مناطق روستایی و فقیر نشین محروم کشور، چند درصد از والدین اجازه تزریق به بچه هاشون رو به شما خواهند داد...زهی خیال باطل...

  • وجدان
    0

    واکسن بی کیفیت سینوفارم از کدام مراجع بین المللی مجوز گرفته که به سنین 12 تا 18 سال تزریق بشه؟ اینکار شما بی کفایت ها تخلف بارز نیست ،، جنایت نیست......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها