آخرین وضعیت زلزله در چهارمحال بختیاری و خوزستان

آخرین اخبار از زلزله ۵.۷ ریشتری در چلگرد / ۱۲ مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ/ بیشتر خسارت‌ها مرتبط با مسکن‌های روستایی است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق تحت تأثیر زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز میان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تشریح کرد.

آخرین اخبار از زلزله ۵.۷ ریشتری در چلگرد / ۱۲ مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ/ بیشتر خسارت‌ها مرتبط با مسکن‌های روستایی است

اسماعیل نجار گفت: حوالی ساعت ۶:۰۹ صبح امروز زلزله ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند که در پی آن تیم های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تأثیر زلزله اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون چهار پس لرزه که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بزرگی داشته، این منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: با توجه به پس لرزه های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است. البته لازم است تا چندین ساعت پیش رو ساکنان این مناطق همچنان هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این مناطق به حالت اماده باش درآورده است، اظهاکرد: تاکنون گزارش های اولیه از مصدومیت دو تن در پی این زلزله حکایت دارد که البته این مصدومیت نیز سطحی بوده است. همچنین مورد فوتی نیز تاکنون نداشتیم.

نجار ادامه داد: البته احتمال خسارات مالی در مناطق روستایی وجود داشته و در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

خسارت به منازل مسکونی در پی زلزله ۵.۷ ریشتری در کوهرنگ

فرماندار شهرستان کوهرنگ از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.

مرتضی زمانپور از وقوع زمین لزره‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این زمین لرزه در تمامی نقاط شهرستان حس شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ افزود: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور دارند و تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی در شهرستان کوهرنگ به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، بیش‌ترین خسارات در مناطق مسکونی تاکنون در بخش بازفت گزارش شده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ/ وقوع پس لرزه ۳.۶ ریشتری

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: دو تیم ارزیاب هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ اعزام شده‌اند.

خسرو کیانی از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در شهرستان کوهرنگ خبر داد و اظهار کرد: دو تیم ارزیاب به‌صورت هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ برای بررسی آخرین وضعیت خسارات زلزله اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است، لحظاتی قبل نیز پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در شهرستان کوهرنگ ثبت شد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حال آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده، اما تاکنون اعلام نیاز برای اسکان اعلام نشده است، مراکز درمانی در شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در آماده‌باش کامل قرار دارند.


۱۲ مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ

سخنگوی سازمان اورژانس از مصدومیت ۱۲ نفر بر اثر زمین لرزه شهرستانهای اندیکا - کوهرنگ خبر داد.

مجتبی خالدی درباره آخرین وضعیت خدمت رسانی به منطقه زلزله زده شهرستان اندیکا، گفت: متاسفانه بر اثر این زمین لرزه ۱۲ نفر مصدوم شدند که آسیب به ۸ نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.

وی افزود: ۴ هموطن دیگر نیز به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند. خوشبختانه ۶ نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و ۶ نفر دیگر درحال مداوا هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس، خالدی درخاتمه، گفت: این زمین لرزه فوتی نداشته است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    عقلا عمق فاحعه باید بیش از اینها باشد!؟

  • ناشناس
    0

    ماهم ساعت شش صبح حسش کردیم و خودمون باعجله به حیاط رسانیدم

  • .....
    0

    وای تا حالا زمین لرزه به این بزرگی را حس نکرد م خیلی وحشتناک بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها