لباس های پاییزی که اسمشو بلد نیستی

امروزه لباس های پاییزی دارای تنوع بسیار بالایی هستند و لباس های جدیدی در بازار وجود دارد که شاید تا به حال نام آن ها را نشنیده باشید.

لباس های پاییزی که اسمشو بلد نیستی

با فرا رسیدن فصل پاییز هوا رو به خنکی می رود و کم کم سرد می شود. به قول قدیمی ها هوای پاییز دزد است یعنی اگر در این فصل مانند تابستان لباس بپوشید، ممکن است سلامتی شما به خطر افتد پس اگر می خواهید از پاییز لذت ببرید و مدام در حال عطسه کردن و مصرف داروهای سرماخوردگی نباشید، لباس گرم پاییزه بخرید و خودتان را از سرما حفظ نمایید.

امروزه لباس های پاییزی متنوعی در بازار موجود هستند که شاید نامشان را نشنیده باشید، در ادامه این بخش با انواع لباس های پاییزی بیشتر آشنا شوید.

بامبر

ژاکت بامبر جزو بهترین لباس ها برای فصل پاییز است که طراحی های متنوعی دارند و هوای سرد را بیرون و هوای گرم را داخل نگه می دارند، بنابراین در زمستان همیشه گرم می مانید. برای استایل راحتی و خیابانی می توانید این ژاکت ها را با بافت های کلفت و بولیز های یقه اسکی ست کنید اما این ژاکت ها برای ساخت استایل رسمی مناسب نیستند.

ژاکت بامبر

پافر

بسیاری از کاپشن های زمستانی به خاطر اینکه خاصیت گرم کنندگی داشته باشند بسیار سنگین هستند اما پافر علاوه بر خاصیت گرمابخشی زیادش، سبک است.

پافر بیشتر یک بادگیر است و رویه ی بیرونی آن از جنس پلی استر و یا نایلون بوده و داخل آن معمولا با پر اردک، هوا و یا پشم و شیشه پر شده و بسیار گرم کننده است. بیشتر پافرها قابلیت ضد آب دارند و از آنها بیشتر در مناطق بادخیز و کوهستانی استفاده می شود. کاپشن پافر معمولا زیب دار و کلاه دار است اما آستین ندارد.

شَکِت

شَکِت یکی از لباس های بسیار مناسب برای روز های خنک پاییزی است که ترکیب دو کلمه جکت (jacket) یا همان ژاکت و شرت (shirt) یا همان پیراهن است. شکت ها در جنس های مختلفی وجود دارند و پیراهن های بلند چهارخانه ای هستند با استایل هایی مثل وینتیج، گرانج، هیپی و بوهمین تناسب زیادی دارند.

ترنچ کت

یکی از مهمترین و کاربردی ترین لباس مناسب برای فصل پاییز ترنچ کت یا کت های بارانی است که در انواع رنگ ها موجود می باشد. ترنچ کت ها ضدآب و از جنس کتان، چرم یا پوپلین بوده و مدل های مختلف و در سایز های متفاوتی موجود هستند. اندازه این بارانی ها از روی ران تا پایین زانو است و هدف اصلی آنها محافظت در برابر باران و برف است.

ترنچ کت

کاردیگان

کاردیگان به نوعی پلیور اغلب بدون دکمه گفته می‎شود که به نام رویه هم شناخته می شود و دو نوع کوتاه و بلند داشته و می توان آن را با انواع لباس ست نمود.

سویشرت

سویشرت یا جامپر ابتدا در میان ورزشکاران محبوب بود اما این روزها به عنوان یک لباس غیرورزشی نیز کاربرد دارد. سویشرت می تواند جلو بسته، زیپی، دکمه ای با کلاه یا بدون کلاه باشد. سویشرت جلو بسته در انواع مدل های یقه گرد، یقه هفت و یقه نیم زیپ موجود است.افرادی که به استایل کژوال و غیررسمی علاقه دارند، می توانند این لباس را به صورت روزمره به تن کنند.

کت تدی

پالتوی تدی یکی از نمونه های شیک و جدید است که دارای نوعی پارچه کرکی بوده که الیاف بسیار نرم و لطیفی دارد. پالتوی تدی که این روزها مورد توجه بسیاری از بانوان باسلیقه قرارگرفته است، برای فصول سرد انتخاب مناسبی است.

پارچه تدی از نوع پولیشی است و ما را به یاد عروسک های خرسی می اندازد. اگر ریز اندام هستید این نوع پالتو برایتان مناسب است زیرا شما را درشت تر نشان می دهد.

کت تدی

وست (vest)

وست یا جلیقه نوعی لباس گرم است که محدوده بالاتنه را می پوشاند و آستین ندارد و در قسمت جلو و پایین، دو جیب دارد. این جلیقه در جنس های مختلفی موجود است و به درد لباس پاییزه و لباس زمستانی خواهد خورد. وست در انواع کلاه دار و بی کلاه موجود است و می توان آن را روی بلوز، بافت یا پیراهنی آستین بلند پوشید.

کت بلیزر

کت بلیزر از لباس زمستانی و پاییزه پر طرفدار است که حالت بینابینی از کت رسمی و اسپرت محسوب می شوند و دارای جیب و دکمه های طلایی یا نقره ای می باشد. کت بلیزر کمی رسمی تر از کت اسپرت است اما هم چنان به رسمی بودن کت های معمولی نمی رسد.

هودی

هودی نوعی سویشرت، بلوز یا ژاکت است که جلوبسته بوده و کلاهی دارد. ویژگی اصلی هودی، کلاه است که آن را از گروه لباس های پاییزه دیگر جدا می کند.

هودی روز به روز متنوع شده و در جنس های متفاوتی تولید و عرضه می شود. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه می باشد و داخل بعضی از مدل های هودی شامل پشم است و نمی توان از آن ها در محیط های خیلی رسمی استفاده کرد.

هودی

ژیله

ژیله ها در دنیای مد و پوشاک به پوشش های بافته شده از نخ یا پشم به صورت دستی یا ماشینی گفته میشود که در فصول سرد سال روی بلوز، ژاکت، پیرهن های زنانه و ... پوشیده میشوند.

ژیله همانند جلیقه بدون آستین است اما جلیقه ها با استفاده از پارچه های مختلف دوخته و تولید میشود که معمولا برای گرم شدن استفاده نمی شوند اما ژیله از الیاف طبیعی مثل پشم و پنبه یا الیاف مصنوعی بافته میشود و برای گرم ماندن در فصل های سرد سال مناسب است.

پلیور

پلیور یا پولووِر یا پُلووِر لباس گرم بافتنی جلو بسته است که برای محافظت بدن از سرما به تنهایی و یا بر روی پیراهن استفاده می شود. انواع مختلفی از پلیور در بازار وجود دارد که برای روزهای پاییزی که هوا هم آنچنان سرد نیست مناسب هستند.

پلیور ها از نظر جنس به چهار دسته پلیور نخی (پنبه ای)، پلیور پشمی، پلیور کشمیری، پلیور با الیاف مصنوعی تقسیم بندی می شوند. تفاوت ژاکت و پلیور در این است که پلیور جلو بسته بوده ولی ژاکت جلو باز بوده و ممکن است دارای یک یا چند دکمه باشد.

پانچو

پانچو اکثرا نازک بوده و به یک کلاه نیز مجهز هستند و نوعی پوشش پلاستیک یا پارچه ای ضدآب بوده که وظیفه ی اصلی آن جلوگیری از خیس شدن است و به عنوان بارانی نیز از آن یاد می شود. این پوشش علاوه بر آنکه از خیس شدن جلوگیری می کند ،می تواند در برابر نفوذ باد نیز مقاومت کند.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها