گفت‌وگوی برجامی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات اماراتی

دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: جوزپ بورل در جریان سفر خود به امارات درباره برجام رایزنی کرده است.

گفت‌وگوی برجامی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات اماراتی

دفتر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک اطلاعیه درباره سفر اخیر او به امارات متحده عربی و دیدارهایش در ابوظبی و دبی منتشر کرد.

در این اطلاعیه که روی وب سایت سرویس خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته، آمده است: بورل در دیدارهای خود، شرکای اماراتی را در جریان تلاش هایش به عنوان هماهنگ کننده توافق هسته ای با ایران (برجام) قرار داده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: اتحادیه اروپا امارات عربی متحده را یک شریک مهم می‌داند و مایل است که تعامل و همکاری متقابل را در مسائل دوجانبه و به علاوه موضوعات منطقه‌ای و جهانی ادامه دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک مصاحبه برجام را دستاورد مهم امنیتی خواند و تاکید کرد که حفظ این توافق و اجرای کامل آن می تواند یک سنگ بنا برای رسیدگی به مسائل منطقه خلیج فارس باشد.

وی همچنین بر لزوم از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات وین برای احیای برجام تاکید کرد و گفت: به عنوان هماهنگ کننده موضوعات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همواره به طور شفاف تاکید کرده ام که می بایست به اجرای کامل توافق بازگردیم که به معنی بازگشت آمریکا به آن از طریق لغو تحریم های مربوطه واشنگتن علیه تهران و همچنین بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای‌اش است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها