توضیحات استاندار کرمان درباره اظهاراتش: از ده درصد زائران اربعین تست گرفتیم نه همه/ جای نگرانی نیست

استاندار کرمان به برخی خبر‌ها درباره تست کرونای زائران اربعین که به نقل از وی منتشر شده توضیح داد.

توضیحات استاندار کرمان درباره اظهاراتش: از ده درصد زائران اربعین تست گرفتیم نه همه/ جای نگرانی نیست

دکتر علی زینی وند شامگاه شنبه تعداد کل زائران اربعین از این استان را حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون تنها از حدود ۱۰۰ نفر و کمتر از ۱۰ درصد تست کرونا گرفته شده است.

وی افزود: امروز در ستاد مدیریت کرونای استان نیز با اشاره به ضرورت انجام تست کرونا از زائران اربعین که به کشور باز می گردند، بر ضرورت همکاری های همه نهادهای متولی برای انجام این تست و رعایت پروتکل ها تاکید شد.

برخی رسانه ها با استناد به سخنان امروز استاندار کرمان در ستاد مدیریت کرونا در استان به نقل از وی اعلام کرده بودند که «تست کرونای شمار قابل توجهی از زائران مثبت بوده »درحالی که استاندار با اشاره به میزان تست انجام شده، تنها بر ضرورت انجام تست از همه زائران تاکید کرده و می گوید که تعمیم این سخن به تعداد بیشتری از زائران درست نیست.

زینی وند در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد: باتوجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان ضرورت دارد که تست کرونا از زائران اربعین انجام شود که با هدف کسب اطمینان از سلامت این افراد، در ستاد کرونا تاکید شد حتی کارمندانی که به این زیارت رفته اند نیز پس از انجام تست و منفی شدن آن در محل کار حاضر شوند.

وی افزود: همه این اقدامات و هشدارها با هدف رعایت پروتکل ها انجام می شود و باتوجه به اینکه تست انجام شده از زائران استان نیز کمتر از ۱۰ درصد بوده لذا جای نگرانی وجود ندارد چون این میزان تست قابل تعمیم به کل زائران نیست.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    بالاخره اینهم یک جامعه اماری بوده که نشان از وضعیت نامناسب مبتلایان کرونا و انتشار ان در جامعه است اکثر کشورهای موفق در مدیریت کرونا قانون قرنطینه دو هفته ای ورود به کشورشان را اجرا میکنند که موفق بوده اند ولی متاسفانه در ایران در هیچ مورد چه مسافران ورودی از ترکیه و همچنین عراق رعایت نشده که تبعات سلامتی مردم کشور را در بردارد متاسفانه در کشور ما مدیریت کرونا سیاسی شده و نتیجه ان را در تعداد مبتلایان و متاسفانه فوتی ها میبینیم

    نظرات شما -
    • سرهنگ
      0

      باید چیزی .کاری .بدبختی .باشد تا مردم را سرگرم کنند .کرونا هم از آن سرگرمی ها است .تا مردم فقیرتر .و گرسنه تر شوند .

  • محسن
    0

    گوشه لباس زاهدی در راه مسجد به سگی باران خورده بسائید، زاهد چشم بر هم نهاد و گفت ؛ انشاءالله گربه است .

  • پزشک سهمیه ای
    0

    بله جناب متخصص.جای هیچ‌نگرانی نیست

  • ناشناس
    0

    موضوع جدی است پای امنیت سلامت کشور و جان انسانها در میان است چرا با کامنت ها موضوع را گرد می کنید و نقد و انتقاد به مدیریت سلامت کشور را مسخ می کنید؟ تمامی کسانیکه از ترکیه یا هر کشور دیگری با پرواز هوایی می ایند تست منفی پی ار سی پیش از ۷۲ ساعت دارند از زوار عراق چیز زیادی نخواستند جز تست که انهم انجام نمی دهند بعد مدعی چشن پیروزی بر کرونا با واکسیناسیون هستند؟ مردم دم خروس را بیشتر از قسم های حضرت عباس باور دارند. اگر خواستید نشر کنید اما دست در متن کامنت نبرید و کلمات را جابجا نکنید چرا که مفهوم کامنت کاملا متفاوت می شود.

  • عجب
    0

    ظرفی که خانم میشکنه یعنی بهداشت خودش میشکنه صداش درنمیاد این اربعین صدای کروناش باموج ششم درمیاد بعدا اونم با جهشهای جدید تر که میگفتن پشت در مرزها هستش ویروساااااااا!!!!!!!!!!!!!!!

  • سلیمانخانی
    0

    مجبورش کردن حرفشو پس بگیره یا پستش پس بگیرندکه این استاندار ترجیح داده بگه غلط کردم .دین نداری لااقل آزاده باش

  • بهمن امامیان
    0

    طفلک زینی وند.حرف راست را چهل ساله سانسور کردیم که چی بشه.اصل صورت مساله را پاک میکنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها