مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد

انتقال ۸۰سر کروکودیل برای پرورش به مشهد

تعداد ۸۰سر کروکودیل در قالب نخستین محموله از کشور مالزی تا هفته آینده برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل در مشهد انتقال می‌یابد.

انتقال ۸۰سر کروکودیل برای پرورش به مشهد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پرورشانتقال ۸۰ سر کروکودیل برای پرورش به مشهد کروکودیل با توجه به وجود قابلیت صادرات پوست و گوشت این گونه، دارای درآمد و ارزش فراوانی است.

ناصرشهرکی با اشاره فعالیت تنها واحد پرورش کروکودیل استان در منطقه مُلک آباد در حد فاصل مشهد - نیشابور ادامه داد: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰۰تخته پوست کروکودیل ظرفیت سازی و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.

وی با بیان این که تولیدات پوست و گوشت این گونه صرفا برای مصرف خارجی و صادرات خواهد بود گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود مزرعه پرورش کروکودیل در کشور رتبه خوبی در پرورش این گونه حیوانی دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ارزش بالای صادراتی پوست این گونه حیوانی افزود: پرورش هر کروکودیل ۲.۵ تا سه سال طول می‌کشد که پس از آن پوست این گونه آماده دباغی و صادرات می‌شود.

شهرکی گفت: کروکودیل پوزه کوتاه ایران ارزش اقتصادی برای صادرات ندارد و از مجموع ۲۴گونه موجود در دنیا فقط پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارند.

وی افزود: از میان این پنج گونه، پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی (تایلندی) در ایران انجام می‌شود که طول آن به هفت متر می‌رسد.

منبع: صدا و سیما

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • م
    0

    حتما برای ی ادم عاشق تولید دلار 4200 گرقته به بهانه تولید

  • ح.پ
    0

    در تایلند چندین مکان برای تولید کروکودایل وجود دارد که ایجاد شغل و درامد زیاد برای تولید کنندگان دارد اگر دولت ایران همچنانکه برای تولیداتی که قبلا در ایران ناشناخته بود وکسی دنبالش نبود مثل تولید قارچ و ماهی قزل آلا و بوقلمون و شتر مرغ و دیگر تولیدات کمی برنامه ریزی کند سرمایه دار زیاد داریم که همکاری کنند فقط مسئول دلسوز و ایراندوست میخواهد ؟؟!!

  • یلدا
    0

    علم الهدی از کروکودیل می‌ترسه و اجازه نمیده.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      بامزه نبود اصلا

  • ر
    0

    مگه کوروکودیل حرام نیست طبق شریعت اسلامی

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      مگه میخوان ببرن بخورن برای جاذبه گردشگریه

  • ناشناس
    0

    تمام مشکلات کشور با این کار حل می شود

  • ناشناس
    0

    کشور مان در تولید کشاورزی باغداری و تولید چای و پرورش ماهی در تولید قزل آلا وپرورش مرغ و پرورش گاوداری و تولید پوشاک ارز دولتی تعلق نمی گیره این چه برنامه ای هستش کروکدیل آدمخوار چه به درد مواد غذایی مردم می خوره هر کجا توانستی جز تخریب نکردید تمام مواد خوراکی قیمت بالا رفته توان خرید را نداریم شما ها اگر هم وطن هستید تیشه به ریشه هم وطن نمی زنید خیلی متاسفم وجدان انسانیت کجاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها