معترضان محیط زیستی ۲ بزرگراه لندن را مسدود کردند

فعالان محیط زیست در انگلیس برای دهمین بار طی سه هفته گذشته، بخش‌هایی از دو بزرگراه پرتردد پایتخت را در ادامه اعتراض‌های خود به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین اشغال کردند.

معترضان محیط زیستی ۲ بزرگراه لندن را مسدود کردند

حدود ۳۰ عضو گروهی که نام خود را «انگلیس را عایق کنید» انتخاب کرده‌اند، روز جمعه خروجی سوم بزرگراه M۴ به سمت فرودگاه بین‌المللی هیترو واقع در غرب لندن و خروجی یکم بزرگراه M۱ در شمال لندن را مسدود کردند.

آن‌ها در چندین نوبت نقاط مختلف بزرگراه M۲۵ را قرق کرده و با این کار ترافیک سنگینی را در شهر به راه‌انداختند. معترضان چهارشنبه گذشته در خروجی سوم بزرگراه M۲۵ تحصن کرده و خود را به زمین چسباندند. آن‌ها در تمام تظاهرات اخیر پارچه‌ نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن جملاتی درباره ضرورت توجه به بحران اقلیمی نوشته شده است.

ادامه این وضعیت خشم رانندگان را برانگیخته و برخی گزارش‌ها از بروز درگیری‌های فیزیکی مردم با فعالان محیط زیست حکایت دارد.

هفته پیش دادگاه عالی انگلیس با صدور حکمی به نفع شرکت ملی بزرگراه‌های این کشور، تجمع معترضان در بزرگراه‌های شهر را ممنوع اعلام کرد. تمرد معترضان به منزله تخلف از حکم دادگاه است و می‌تواند به پیگرد قانونی از جمله بازداشت، جریمه یا ضبط اموال آن‌ها منجر شود.

پلیس در عرض سه هفته اخیر، ده‌ها تن از فعالان محیط زیست را دستگیر کرده است؛ اما گفته می‌شود آن‌ها را بدون اتهام رها کرده تا به اعتراضات خود ادامه دهند. در همین رابطه، «انگلیس را عایق کنید» اعلام کرد که در تظاهرات امروز هشت نفر از افرادی که از بازداشتگاه آزاد شدند، شرکت داشتند.

این گروه، یکی از شاخه‌های گروه قیام علیه انقراض است که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، می‌خواهند که دولت انگلیس از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند.

«انگلیس را عایق کنید» همچنین از دولت می‌خواهد که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. آنها می‌گویند که به اعتراض‌های خود تا زمانی که دولت به این وعده جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

وزیر حمل و نقل انگلیس هفته پیش رفتار فعالان محیط زیست را محکوم کرد و از مردم خواست تا با آنها درگیر نشوند. معترضان اذعان دارند که اقدامشان نقض حکم دادگاه است اما تاکید می‌کنند که بیشتر از نقض حکم دادگاه نگران تغییرات خطرناک آب و هوایی هستند. آنها می‌گویند که هنوز فرصت برای جلوگیری از گرمایش زمین و بروز بحران اقلیمی وجود دارد.

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که یک ماه دیگر، انگلیس میزبان اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشورهای جهان برگزار خواهد شد تا درباره راه‌کارهای عملی جلوگیری از گرمایش زمین، بحث و تبادل نظر کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد چندی پیش هشدار داد، اجلاس آب و هوایی گلاسکو با خطر بالای شکست مواجه است، مگر این که رهبران جهان اقدامات قوی‌تری را برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکار بندند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها