مقام اماراتی خطاب به تل‌آویو:

جنگ با ایران جنگِ شما نیست، جنگ همه ماست

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات، ضمن هشدار به جامعه بین‌الملل در خصوص بازگشت به برجام، خطاب به صهیونیست‌ها درباره دشمنی با ایران گفت: «این جنگِ شما نیست، جنگ همه ما است.»

جنگ با ایران جنگِ شما نیست، جنگ همه ماست

«علی راشد النعیمی» در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی درباره بازگشت به برجام هشدار داد و جامعه بین‌الملل را به «دادن فرصت بقا و حفظ موجودیت به جمهوری اسلامی ایران» متهم کرد.

این مقام اماراتی در گفتگو با روزنامه اقتصادی «گلوبز» با «جنایتکار» توصیف کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «جامعه بین‌المللی به جای مبارزه با این نظام تا به آخر، به آن فرصت بقا و حفظ موجودیت می‌دهد».

وی در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که میان جمهوری اسلامی ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، به اضافه آلمان (۵+۱) در سال ۲۰۱۵، امضا شد، مدعی شد: «ایران دائماً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و به صورت مستمر، حق حاکمیت همسایگان خود را نقض می‌کند. مسئولیت این امر تنها بر عهده اسرائیل یا ایالات متحده یا کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیست بلکه برعهده کل جامعه بین‌الملل است، زیرا این یک تهدید جهانی است».

این مقام اماراتی، در ادامه ادعا‌ها و اتهام‌زنی‌های خود علیه ایران، گفت: «توافق هسته‌ای به ایران چراغ سبز نشان داد تا در منطقه آزاد عمل کند، خرابکاری تروریستی کند، در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت کند. دولت باراک اوباما اجازه این امر را به [ایرانی‌ها]داد. علاوه بر آن، میلیارد‌ها دلار پول به موجب این توافق به دستشان رسید که از آن برای فعالیات‌های مجرمانه بین‌المللی استفاده کردند. بازگشت به توافق هسته‌ای، آن‌چنان که در سال ۲۰۱۵ بود، یک فاجعه برای منطقه و کل جهان خواهد بود و ایران از حمایت و تأیید بین المللی برای سیاست‌های تروریستی خود، برخوردار خواهد شد».

وی در ادامه با زدن نقاب دلسوزانه برای مردم ایران خواستار تمایز قائل شدن میان مردم و نظام ایران شد و گفت که نظام ایران بزرگترین مقصر است نه مردم آن؛ و باید از این مردم برای رسیدن به زندگی بهتر، آرام و مسالمت آمیز حمایت شود.

النعیمی که دو هفته پیش در کنفرانس سالانه اندیشکده سیاست‌های مبارزه با تروریسم (ICT) در (دانشگاه رایشمن) در شهر هرتسلیا در مرکز فلسطین اشغالی شرکت کرده بود، در این مصاحبه ایران را تهدید اصلی صلح در منطقه توصیف کرد و گفت: «دولت اسرائیل و امارات متحده در کنار هم و در مقابل آن می‌ایستند».

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات در ادامه خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «این جنگِ شما نیست، برای همه ما است. شما پشت پرده، کار‌های زیادی انجام می‌دهید، بیایید تا بتوانیم شریک باشیم و به صورت مشترک و برابر، در جنگی مشترک با استفاده از یک زبان مشترک، علیه تروریسمی مشترک حضور یابیم. به لطف دین که می‌تواند ما را به هم مرتبط کند و در عین حال ما را از هم جدا کند، می‌بایست رهبران مذهبی منطقه را به داستان خود جذب کنیم تا عموم مردم را متقاعد کنیم».

این مقام اماراتی، وعده بهبود شرایط اقتصادی و حمایت از مردم را سلاحی موثر علیه تروریسمی که به اعتقاد او «در بین جوامع فقیر و تحصیل نکرده گوش شنوایی پیدا کرد»، توصیف کرد.

النعیمی چندی پیش نیز در یادداشتی جنجالی که در نشریه آمریکایی «نیوزویک» منتشر شد، با سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی شد که ایران و جنبش مقاومت اسلامی حماس، عاملان رنج فلسطینی‌ها هستند نه اسرائیل.

وی که خود از میانجیگران امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «آبراهام» میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی بوده، در این یادداشت خواستار «آزادی فلسطینی‌ها از دست جنبش حماس و ایران» شد و مدعی شد: «حقوق ملت فلسطین و آرمان‌های آن، از سوی حماس برای خدمت به برنامه‌های ایران، سلب شده است».

این مقام اماراتی با تاکید بر پایبندی به توافق عادی‌سازی روابط با تل آویو در سایه تشدید تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین افزود: «جنگ با افراط‌گرایی ایران باید ادامه یابد. از توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مغرب بازگشتی صورت نمی‌گیرد» (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور‌های اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.

بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشور‌های اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

جمهوری اسلامی ایران، بعد از برداشتن ۵ گام برای کاهش تعهدات، سرانجام ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت جو بایدن بار‌ها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند، اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به نیویورک و دیدار با همتایان اروپایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با بیان این‌که سیاست قطعی دولت جدید ایران، گره نزدن اقتصاد داخلی به برجام است، تصریح کرد: «آمریکا باید بداند، همه بده بستان‌ها یک بار در مذاکرات برجام انجام شد ولذا مذاکرات وین نه برای توافقی جدید، بلکه برای اطمینان از بازگشت کامل و تضمین شده آمریکا به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است».

وی در خصوص زمان آغاز مذاکرات وین به منظور احیای برجام اظهار داشت: «آن‌ها دوست دارند بگویند بزودی یعنی چه چند ساعت و چند هفته. بزودی یعنی به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود این اقدام را انجام خواهیم داد».

تا کنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده، اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی دیگر از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 107
  • کاربر ناشناس
    0

    آقای اماراتی بدبخت تو فکر کردی اندازه چندتا موشک ایرانی یا چند ساعت میتونی در مقابل قدرت ایران مقاومت کنی، تمام برج های دبی و ابوظبی را سرتون خراب میکنیم اگه بخواید غلطای زیادی کنید

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اتفاقا دنیا منتظر اولین موشک ایران به سمت امارات و اذربایجان هستش که مثل مور و ملخ بریزن سر ایران نقشه های از پیش تعیین شده هستش اتفاقا امارات باعث نابودی ایران میشود

    • کاربر ناشناس
      0

      حیوان زبان نفهم برو تاریخ رو بررسی کن ببین چه کسی روسری روی سترون گذاشت اگه قدرت و جرات رو داری بفرما این گوی و این میدان

  • مهدی
    0

    بخدا راست میگوید .چرا باید ما از فلسطین وعربها حمایت کنیم.تا این نجور شیر بشن خاک تو سر مسولین ما برین با اسراییل دوست بشید تا عربها بسوزند

    نظرات شما -
    • اریا
      0

      شر ور نگو

    • ب مهدی
      0

      ببچاره فعلا تو باتلاق جنگ بایمن گیر کردن میخوان زورشون ب ایران قدرتمند برسه اسکل خان

  • سجاد
    0

    اخه این امارات عرب سوسمارخور رو ببین چه غلط اضافه میکنه نوکر امریکایی ها اسراییلی احمق ها حتی سرباز واسه جنگیدن تو یمن ندارن از کشورهای افریقایی با پول نفر جذب میکنن بعد گنده تر از دهنش در مورد ایران حرف میزنه واقعا اینا عین گاو شیرده هستن فقط پول اینا رو باید عین گاو شیرده ازشون دوشید

    نظرات شما -
    • امین
      0

      داداش اینا تقصیر خود ایرانه ک الان امثال امارات بحرین دم دراز کردن

  • تت
    0

    اندازه یکی از شهر های ایران هم نیست خخخخخ فکر میکنه با چهار تا پاساژ ومرکز تجاری وشیک کردن شهر در این دنیا حرفی برای گفتن داره کجای کاری ،هنوز اعراب خلیج فارس باید خیلی بدوند تا بدونند چه خبره ،درداینها فقط نفوذ ایران در کشور هاشون است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بدبختهاخوب اسلام توعربها ظهورکردولی بازادم نشدن ازبس وحشین

    • ناشناس
      0

      به اندازه یک روستای ایران هم گرسنه نداره.

    • مه
      0

      ناشناس جان ایرانی ها گرسنه نیستند اگر گرسنه بودند در این ۴۰ سال تحریم مرده بودند نمی دانم چه اصراری هست که بعضی ها می خواهند بگویند مردم گرسنه اند ،بستگی دارد گرسنگی از چه لحاظ باشد ایرانی جماعت هم وطنش را بدون قوت وغذا رها نمی کند اگر کسی را سراغ داری گرسنه هست لطفا معرفی کن !!! ولی من دیدم عده ای منظورشون غذا نیست ،،، بلکه پول بیشتر داشتن ،ماشین مدل بالاتر داشتن ، و......است

  • محمد
    0

    میگن کرمه عرق میخوره مست میکنه میگه من مار هستم.آخه امارات یا آذربجان چند روز میتونن در مقابل قدرت نظامی ایران دوام بیارن ؟به خدا بعید میدانم یه هفته بیشتر دوام بیارن اون هم در بد ترین حالت برای ایران.[خه یمن رو هنوز ایران کمک نمیکنه امارات و آمریکا و عربستان رو لوله کرده وای به روزی که ایران حمایتش رو از یمن علنی کنه .

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اتفاقا شما در توهم اربده کشی مسیولین غرق شدید جامعه جهانی برنامه ریزی دقیقی دارند هیچ وقت ایران را با یک قدرت بزرگ سرشاخ نمی کنند اتفاقا امارات و ازبایجان عامل بیچارگی ایران میشوند همونطوری که کویت باعث ویرانی عراق شد

    • سید محمد خاتمی (ع)
      0

      پاسخ به ایرانی !!!!!!!!!!!!!!!!چه تحلیل آبکی ومن در آوردی !!!!ههههههه

  • روح الله باغیرت
    0

    البته اسم عرب اوردم به عربهای ایرانی بر نخوره منظورم اون بیشرفهاهی خلیج امارات وعربستان وامثال اینها هست ....

  • مح
    0

    ایا از گاو وحیوان چیزی بهتر می خواهید سران عرب نوکر امریکا وحالا کوری برای ما می خواند نمی داند همان ایرانیها که در امارت هستند به وقت جنگ سربازان ما هستند وکاخهای اعراب را روی سرانها خراب می کنند اخه جوجه چی زدی که حرف بزرگتراز دهنت می زنی

  • مهدی
    0

    ظاهرابرخی مقامات امارات هذیان می گویند،بعیدنیست که دچارارتدادفکری شده.؟!!!

  • حاجی زاده
    0

    سلام. اهداف شوم انها باطل شده سر خورده ازیمن ومنطقه بقا خود را در خطر می بینند

  • حاجی زاده
    0

    سلام. اهداف شوم انها باطل شده سر خورده ازیمن ومنطقه بقا خود را در خطر می بینند

  • منوچهرانتظار
    0

    بخداخسته شدیم ازحرفهای مفت یک عده مغزفندقی گاگول این همه نگوئیدموشک موشک اسرائیل بایک بمب اتم چه کارهائی که نمیتواندبکند

    نظرات شما -
    • ایرانی زرنگ
      0

      اسراییل اگه عرضه داشت توجنگ هشت روزه باحماس شکست نمی خورد،مشکل شما اینه که از غرش شیر بدون دندون وپنجه می ترسیدولی نیروهای مسلح ایران مثل یوز پلنگ جوان هستندواماده ترکاندن دشمنان کشور

    • Mk
      0

      ایرانی زرنگ ) شماحتی اگر بخواباننتون واونجاتون هم بزارن میگویید کننده شکست خورد نه از رومیرید نه خجالت میکشید

  • داودی
    0

    ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست کسی که خدا بزرگش کنه هیچ بنی بشری نمیتونه کوچیکش کنه این را تکرار کن تا یادت نره به رفیقهای کوچولوت هم بگو اماراتی ی تازه به دوران رسیده

  • پناهی
    0

    با سلام ایران باید اقتصاد امارات را نابود کند تا از غلط ها نکنند .

    نظرات شما -
    • بی سواد
      0

      تویکی شلوارخودتو بالابکش نمیخواد اقتصاد اماراتوپایین بکشی

    • آلن
      0

      ایران اقتصاد امارات را نابود کنه!؟ حتما با مستعان!

  • یلدا
    0

    واقعیت تلخ هست.

  • داش مجید
    0

    گرخیده

  • عال
    0

    اگر فکر میکنید امارات کوچکه درست اما چند کشور قوی مثل امریکا اسرایل پشت سرش هست داره شیرش میکنه ملت ایران هم از مسولین ایران ناراضیه

  • علی قطاری
    0

    جنگ همه شما؟؟؟؟؟؟؟؟خنده ام گرفت. مثل اینکه خیلی بهت رو دادند،

  • متفاوت
    0

    معلومه حسابی خوروندنش مست کرده.

  • ناشناس
    0

    واویلا واویلا عرب...

  • علی
    0

    ای بی غیرت.سه تا جنگ با اسراییل داشتید .خجالت نمی کشید .خونه همزبانان شما را غصب می کنن وبر سرشان خراب میکنن اونوقت ایران مایه رنج فلسطینیها ست . شما سه تا جنگ قبل از انقلاب ما با اسراییل داشتید . امان از مغزهای کوچک زنگ زده

  • رمضان مقدسی
    0

    حق داری اما فعلایمن راحل کنیدبعدمثل روبا سردرسوراخی بکنید جوری که هیچ کس متوجه نشود ارزوهای تان رادادبزنیدهرچندارزوبه دل می مانید کل امارات به اندازه یک ناوایرانی نمیشودکه هیچ به اندازه یک جزیره کوچک هم نمی شودپس بای

  • بیسواد
    0

    کاش اونهایی که با تمام وجود جنگ را لمس کردن و از خانه و کاشانه خود آواره شدن درباره جنگ نظر میدادن نه افرادی که درامدشون از بحرانی کردن اوضاع مملکت بدست میاد

  • عادل
    0

    مسولین مردم بیچاره کرده مردم از حکومت قهره هر کشوری با ایران بجنگه اگر مردم باشه هیچ غلطی نمیکنه مردم بسیج میشه ولی اگر مردم نباشه امارات هم زیاده

    نظرات شما -
    • مجد
      0

      کی با حکومت قهره ؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط از جانب خودت حرف بزن ،،،،،لطفاً

    • جیم
      0

      از طرف خودت حرف بزن ،کی از حکومت قهره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حسن
    0

    آب که سر بالا میرود قورباغه ابو عطا میخوند.

  • یاغچی ابادی
    0

    بی شرف مزدور پادوی کثیف اسرائیل برو بمیر توخبیث چه به اظهار نظر کردن در مورد ایران بزرگ سروته کشور مزدور شما اندازه یه بخشداری ما نیست

  • همدانی
    0

    تمام حرفاش درست

  • هستم
    0

    حیف ازاسم علی که برتوگذاشتن ی ترقه بزنن توکوچه توخونه خیس میکنیا حالاحرف الکی میزنی حرف که همه میزنن مهم موقع عمله که فرارمیکنید

  • علی
    0

    نکنه ایران کشتی اسراییل زده بارتون توش بوده که اینقدر عصبانیه ازاین عصبانیت بمیرـخخخخخخ

  • هموطن
    0

    مزدور صهیونیستی هیچ غلطی نمی توانید بکنید بهتر عقال روی سرت بدست بگیر تا باد نبرد دیروز صدام را پشتیبانی کردند خون ریختن هزار شهید شدید بعد صدام به شما چرخید و شبانه فرار کردید فکر می کنید چند کلمه برای شادی صهیونیست ها بیان کردید مفید شما با یک موشک سرگردان یا یک ترقه فرار می کنید یا با لباس زنانه به دامان اربابان شما خواهید رفت معلوم نیست شما را راه بدهند یا خیر به اندازه هیکلت صحبت کنید

  • محمد
    0

    جدی نگیرید یه غلطی کرده و اراجیفی گفته به موقع دهانت را خورد میکنیم مزدور صهیونیست

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    کل ابرقدرت های دنیا چاره ی یمن را نکردند و قدرت مند های دنیا چاره ی سوریه را نکردند چون قدرتی مثل ایران موجودیت کشورهای منطقه را تعیین می کند بترسید خاین آل سعود وامارات که نوبت سرنگونی شما توسط جوانان مقاومت رقم خواهد خورد

    نظرات شما -
    • اخوند نخودکی
      0

      حاجی گیرنوف.توی بورس پول مارو پس بدید

  • قلندر روستایی
    0

    آخه بگو بی ناموس تو چی میگی. بزار یه کشوری چیزی بگه که سرش به تنش بیرزد

  • جوگیرها
    0

    وای که شما ملت چه زود جوگیر میشین وگرونی وظلم و.....به راحتی یادتون میره به خاطر همینه بیچاره اید

    نظرات شما -
    • باغبان
      0

      ایرانیا جوگیر نمیشن. غیرت دارن دست خودشون هم نیست غیرت تو خونشونه.توی همین خبر فوری هر وقت خبری میزارن واقعا مشخصه که از دست سوءمدیریتها خسته شدند اما الآن ببین اسم ایران وسط اومد همون ناراضی ها خونشون به جوش اومد چون غیرت دارند چیزی که شاید درکش برای فردی مثل شما سخت باشه

  • ...
    0

    حقیقت تلخ برای کشورم و اینکه ما هم مسیر این نظام نبستیم و خسته شدیم از همه چی این مسئولین .. یعنی یه تنه فاتحه ۸۰ میلیون با هزاران سال قدمت خوندن... هرروز تورم و اقتصاد فاسد ..سیستم مریض و رانت خوار‌.. تحریم و دشمنی با دنیا ... تهدید و نفوذ در کشورها .. خسته شدیم

  • مزدا
    0

    برو‌بابا آخه تو‌ملخ خور یه عمره‌نفت فروختی‌ و خوردی ، چه میفهمی سیاست چیه ،با اینکه اصلا روش و اصول آخوندا رو قبول ندارم‌اما جلوی این کثافتا هممون ایرانی هستیم و میخوایم سر به تمام این اعراب همسایه طرفدار اسرائیل نباشه

  • Iraj
    0

    کشورش اندازه ی دهات ما هم نیست، چه اسم و مقام طولانی داره.

    نظرات شما -
    • ایرج
      0

      ولی عقلش از همه هم دهاتیات بیشتره

    • ایرج
      0

      در هر صورت مثل تو شرف و وطن خودشونو نفروختن .

  • باافتخار ایرانی
    0

    جمهوری اسلامی کاری کرد که حالا کفتار ها برامون شاخ وشونه می کشند. به خدا قسم اگر ایران، بدست لایقش بود همسایگان کفتار صفت خود را بردگان خویش می کرد.

  • احمد
    0

    اخه تو دشمنی تو سوسک هم نیستی مسخرمون کردی

    نظرات شما -
    • آلن
      0

      مگه ما چی هستیم !؟ یک کشوری که نه سیاست داخلی درستی داره و نه سیاست خارجی درست ! فساد و رانت تو کشور بیداد میکنه ! تو این چهل سال نتونستیم با هماسیه هامون رابطه خوبی برقرار کنیم چون فکر می کردیم ما باید بر مسلمین جهان رهبری کنیم ! جمهوری اسلامی هر چی سرش بیاد حقشه

  • .
    0

    اسراییل وامریکادوست عزیزماهستن وباهاشون متحدیم.ایشونم درست میگن.رژیم به ماربطی نداره.درودخدابه این دوعزیز

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      و به تو عزیز شیطان پرست مادر فروش بی غیرت

  • نسل
    0

    شاه کجایی که دستت را می بوسیدند در عربستان وتو سیلی می زدی

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      پس به خاطر همون دست بوسی ها بود بحرین شوهرش داد گور به گوری

  • ی ط
    0

    عصبانی نشو شیرت خشک میشه. اسرائیل حقیرتر و ذلیل تر از آن هست بخواهد با ایران وارد جنگ شود اون ازپس یه باریکه (غزه) بر نمیاد چه رسد ایران بزرگ و قدرتمند.

  • علی
    0

    آخه این رسم سیاست خارجی که همه چشم دیدن مارو ندارند

  • کاربر ناشناس
    0

    آخه عرب کثیف زنبار،هوسران، ملخ خور،پابرهنه بدون شلوار وشورت تومیخوایی واسه ایران خط ونشان بکشی تواصلا نمیتونی اسم ایران به زبان بیاری چه برسه خط ونشان واسه ایران بکشی وقتی ماسوارماشین بودیم توشترسواربودی وقتی ماتمدن داشتیم شما داشتیددخترهاوزن هاتون زنده به گورمیکردید.

  • ع م
    0

    مردک شما و ارباباتون با هزار کبکبه و دبدبه نتونستید از پس یه یمن بی دفاع و کوچیک بر بیایید، واسه ایران عظیم شاخ و شونه میکشید؟ اینا رو باید جوری ادب کرد که صدای شکستن استخون هاشون تو دنیا بپیجه.

  • حسین ذبیحی
    0

    دمش گرم من آمادم زیر بمب اتم جون بدم تا فردای ایران ، ایران آزاد و پیشرفته باشه

  • مر تضی سلیمانی
    0

    باسلام این مردمان بی خرد خود از عمل زشت خود آگا هند که هشت سال با این ملت ایران چه کردند وروزگاری نه مچندان دور باید همه جواب اعمال زشتشان را بدهند

  • موسی کهنو
    0

    خیلی پرروشدن .یک عرب حالا دارای کشورشده ازبرکت سر ایران .برای ماشاخ وشانه میکشه.ازماست که برماست

  • سید
    0

    عرب ملخ خور هم آدم شدن برامون بتمرگ سر جات بی فرهنگ که هنوز با دست حمله میکنید تو سینی غذا بلد نیستن هنوز با قاشق چه جوری غذا بخورن قد قد میکنن

  • سعید تقوایی
    0

    بخدا خسته شدیم از این امارات فسقلی غرورمو داره لکه دار میشه اصلا چرا خود امارات که مال ایران بوده رو پس نمیگیریم واقعا این چه وضعیه یکی نیست جواب بده به این مگس

  • خان خان
    0

    ما هیچ وقت شروع کنده جنگ نیستیم نخاهیم بود بااین وضع کشور نباید درگیر جایی بشیم...چون ما خیلی مشکل دارم...وقتی جلو یه قیمت ماشین نمیخاهیم بگیریم جلو بمب اتم میگیریم ما توی خرج نون شبمون مندیم... حالا چه به جنگ خدا نکنه جنگ خیلی چیز بدی است من خودم توی جنگ بودم اینای که به قدرت رسیدن پشت خط بودن توی خط نبودن توی کرمای ۵۰درجه جنوب با چها دست لباس پوشیده باماسک شیمیای با فیلتر نفس کشیدن خیلی سخته چه برسه به جنگیدنو راه رفتن...این همه زحمت کشیدیم حالا حتی بیمه درمانی هم ندارم کسی بودم که پنج مرحله درجنگ تجربه کردم......شماها قضاوت کنی حق من مرگ نیست تا زندگی کردن.....!!!!!!!؟؟؟؟؟

  • ح.پ
    0

    در این مدت 43فقط رجزخوانی نکنید بیلئید کاری کنیم که مردم از این فلاکت بدبختی و گرانی و تورم نجات بدیم خالا امثال این کشور ملخ خور کوچک توانسته ازما در تما زمینه ها جلو بیفته ما اگر اقتصاد خوبی نداشته باشیم روز به روز عواقب بدی داریم قبول کنید که فساد در تمام زمینه ها بدتر شده بروید در یکی از شعبات دادگاه ها ازدحام جمعیت با اختلافات مختلف را مشاهده کنید 8سال جنگ چه نتیجه داشت که دوباره شروع کنیم ؟؟!!

  • مهران
    0

    گردن کلفت اش بیان وسط توکه عددی نیستی

  • ایرانی
    0

    ایرانی های خودفروخته وساده که هوادار این اماراتی ترسو هستن دقیقا کجای این جمع نشستند...بیدارشید بابا جان.. پاشو برو صف دوتانون بگیر بیا با اهل خونه بخور روشن شی ..بلندشو بزرگوار.. خودتو درگیر مسائل سیاسی نکن..ورزش هم خوبه برات شادی روح شهدای عزیر که صاحبان انقلاب وایران اسلامی هستن صلوات

  • داود فاتحی فرد
    0

    هیچ وقت اعراب با ایرانیها دوستی خوبی نداشتند اینو تاریخ رقم زده برای ما؟؟

  • فرهنگی
    0

    سوسمار خوار اشغال تو عددی نیستی از این غلط های بزرگتر از سرت کنی

  • علی
    0

    حداقل آزاد مرد باش بدبخت ،البته لیاقت شما همینه آویزون اسراییل شدی به وقتش عین آشغال می ندازنت دور..‌‌ مسولین ما هم به خاطر سیاست های غلط و ........... خجالت بکشند که همچین پشه هایی واسه ایران دارن ادای عقاب در میارن تقصیر شماست

  • بسیجی
    0

    بسیجیا ریختن اینجا

  • عادل
    0

    از قدیم گفتند دشمنت را دستکم نگیر تا سفتنخوری

  • رحیم اب منگل
    0

    نمیدونم چرا این عربها وقتی از جنگ حرف میزنند من خنده ام میگیره ؟

    نظرات شما -
    • اسی
      0

      90% زبونت عربیه حالا هی بخند خخخخخخ

  • تورج میرآب
    0

    داره شرایت خروج سفیانی را میگه چیزایی شنیده ولی هنوز نخورده نچشیده صابون عجمی رو ولی اسراییل میدونه چکار داره سرش میاد ... مخصوصا با این زیارت اربعین

  • ایرانی
    0

    تقصیر خودمونه که به این پا پتی های سوسمار خور بها دادیم، حالا که جون گرفتند برای خودمون شاخ و شونه میکشند، عرب از همون اول ذات نداشت.

  • ایرانی
    0

    خب لازم است برای ارباب جدیدش اسرائیل دلبری کند . اگر این دسته از کشورهای خلیج فارس روزانه کف پای آمریکا و صهیونیستها را لیس نزنند دو سه روزه از روی نقشه حذف می شوند . بگذارید به کسب روزیشان مشغول باشند .

  • عادل
    0

    افا محمد ما تو امربکا نیستیم مردم مینیم علت قهر هم احتمالا خوابی شما

  • احمدفسا
    0

    نکشیمون

  • ایرانی
    0

    برج خلیفه که پودر شد امارات میفهمه که باید چه ......بخورد

  • اوکراین
    0

    ایران ابتدا هواپیمای مارو پس بده بعد

    نظرات شما -
    • ادمین
      0

      بیا هواپیما رو بهت بدیم، بیا بگیرش

    • اوکراین
      0

      ی موشک برای خود خودت گذاشتم کنار.. بی..... س اگه خاسی زود بگووو

  • مهدی پورجعفری
    0

    وقتی آب سربالا میره سوسک حموم ابوعطامیخونه

  • م
    0

    بیا اینقدر دزدی و نامردی به این ملت میکنیند اینم زبون دراورد اگه واقعا پشت مردم بودند مسئولا و حرف و عملشون یکی بود از همینجا ملت با لنج باری امارات و تسخیر میکردند ولی حیف همین الان پاش بیفته مسئولان نیش دهن و تا بنا گوش باز میکنند باز میگویند برادران اماراتی امدند برای قرار داد !!!

  • کریمی
    0

    این امارات عربی اختیاری از خودش ندارد پارس کردنش برای بقا هست تو خوب از اول هم عددی نبودی بیخ گوش ایران هستی بهتر جایگاه خودت بدانی یک زمانی برادرت کویت هم برای حفاظت از نفتکش هاش از انریکا کمک می خواست هر چه دولت مردان ایران نصیحتش می کردند خواب بود تا اینک توسط عراق تصرف شد اینها نمی‌دانند تا ابد همسایه ایران هستی اینقدر دم تکان نده به اسرائیل

  • آ تقی
    0

    دوستان سگی که زیاد پارس میکنه گاز نمیگیره

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      به آتقی... ماها دوست بی سواد واحمق نمیخوایم.. ک به واق واق سگ اسم کشورش لقب میده

    • آ تقی
      0

      مهدی بی ادب و بی سواد احمق خودتی تو اول یاد بگیر احترامتو نگهداری متاسفام از اینکه هموطن نادان وخلی مثل تو دارم شرم بر تو باد

    • مهدی
      0

      آتقی جون بی ادب و بی‌شعور باشم بهتر از اینه ک ب کشور بزرگ ایران لقب واق واق سگ رو بدم... بی سواد تویی.. برو یکم بیشتر خودتو بساز... هرچند ک ی داغون هستی

    • کاربر ناشناس
      0

      شاید منظورش امارات هست از سگ که واقعا زیاد پارس میکنه ولی جرات نداره کاری بکنه فقط صدا داره زر میزنه

  • منتقم شهید حاج قاسم سلیمانی
    0

    دوستان تا کی میخواد این کلمه جا بیفته.ب واق واق سگ نگید پارس

  • خدا
    0

    ایران یک‌سردار حاجی زاده داره که برای کل جنگ بسه.هرچی هواپیماست رو هوا میزنه.فرقی نداره داخلی یا خارجی

  • ح ر
    0

    وقتی تو دهنی نخورند اینطور پررو می شوند

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی ترسیدم به موقع جواب میدهیم ملخ خورها

  • علی
    0

    اگر خفعه نشی ایران خفعه ات میکنه

  • سامان بیگ
    0

    درود بر شما یک هنگ مرزی ایران برای به توبره کشیدن خاک عربستان و امارات و قطر و عراق و کویت کافیه.پاینده ایران

  • ناشناس
    0

    امارات برای بهبودی روابط باایران تلاش نمیکندبرای اخبارگیری بهترازایران برای اربابای غربی خودش تلاش میکند این خیلی کوته بینانه هستش که بگوییم امارات درصدد بهبود روابط به نفع دشمن اصلی خودش درمنطقه میباشد....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها