خودکشی ۳ نظامی لشکر تخصصی آمریکا در ۴۸ ساعت

رسانه‌های آمریکایی از خودکشی سه نظامی آمریکایی مستقر در لشکر دهم رزم کوهستانی این کشور خبر دادند. یکی از کشته‌ها از نیروهای آمریکا در افغانستان بود.

خودکشی ۳ نظامی لشکر تخصصی آمریکا در ۴۸ ساعت

لشکر دهم نیروهای رزم کوهستانی ارتش آمریکا مستقر در پایگاه «فورت درام» در نیویورک از مرگ مشکوک ناشی از خودکشی سه نظامی این کشور در بازه زمانی ۴۸ ساعته خبر داد.

به گزارش وبگاه «میلیتری تایمز» یکی از این نظامیان از جمله از آخرین نیروهای آمریکایی بود که از افغانستان خارج شد. «تیلر توماس» ۲۱ ساله متخصص سیستم پشتیبانی سیگنال ارتش از تگزاس، ۱۶ سپتامبر درگذشت. روز بعد، دو نظامی دیگر در ستاد فرماندهی به نام‌های «آنجل گرین» ۲۴ ساله از «بارستو» در کالیفرنیا و «سیکا تاپولول» ۲۶ ساله ازواشنگتن نیز درگذشتند.

لشکر دهم رزم کوهستانی آمریکا هنوز در حال تحقیق در مورد علت مرگ کشته شدگان است ، اما سرهنگ دوم «جاش ژاک» سخنگوی لشکر دهم گفت که اعتقاد بر این است که هر سه نفر در اثر خودزنی جان خود را از دست داده‌اند.

آنجل گرین در گردان چهارم این لشکر، هنگ ۳۱ پیاده نظام خدمت می‌کرد و اخیراً در تاریخ ششم سپتامبر از افغانستان بازگشته بود. گرین و یگان او در آخرین روزهای دردناک ایالات متحده در افغانستان حضور داشتند.

سخنگوی لشکر دهم گفت که نیروهای لشکر دهم در «فرودگاه بین المللی حامد کرزی» در کابل حضور داشتند و در جریان عقب‌نشینی نهایی نیروهای خود فرودگاه را ترک کردند. این دومین اعزام آنجل گرین به افغانستان بود. او همچنین یک بار به قطر اعزام شده بود.

این گزارش حاکیست، این سه مرگ پی در پی بر دشواری‌های ارتش برای کاهش میزان مرگ و خطر خودکشی بین نیروهای نظامی و معمولان جنگی افزوده است. اوایل سال جاری، یک مطالعه در «دانشگاه براون» نشان داد که بیش از چهار برابر تعداد نظامیان و معلولانی که در جنگ‌های عراق و افغانستان خدمت کرده بودند، با خودکشی کشته شده‌اند.

پایگاه فورت درام آمریکا در نیویورک

«سرلشکر میلفورد بیگل» فرمانده لشکر دهم به دنبال مشاهده شرایط خاص از نیروهای خود خواسته در صورت بروز مشکل تماس بگیرند.

سخنگوی این لشکر در پاسخ به این پرسش که آیا مسائلی مانند شرایط آب و هوایی یا عوامل دیگر در محل کار ممکن است در این سه مرگ موثر بوده باشد ، گفت که تحقیقات هنوز در حال بررسی علت‌هایی است که ممکن است باعث مرگ آنها شده باشد.

این وبگاه در خاتمه نوشت، لشکر دهم آمریکا برخی از سنگین‌ترین بارهای جنگ افغانستان را بر دوش گرفت و نزدیک به بیست سال، نیروهای این لشکر در آنجا مستقر شده یا آماده اعزام بودند.

این لشکر که به عنوان یگان جنگ کوهستانی تعیین شده است ، تنها یگان در ارتش ایالات متحده است که آموزش های تخصصی شدیدی را برای مبارزه در شرایط کوهستانی و قطبی دیده است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها