طالبان آمریکا را تهدید کرد

طالبان هشدار داد، آمریکا در صورتیکه به پروازهای پهپادهایش در آسمان افغانستان ادامه دهد با عواقب آن مواجه خواهد شد.

طالبان آمریکا را تهدید کرد

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان بیانیه‌ای را در خصوص نقض حریم هوایی افغانستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی منتشر کرد. ذبیح الله مجاهد، معاون وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ طالبان با نشر توییتی گفت: پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در حریم هوایی کشور، نقض حاکمیت "امارت اسلامی افغانستان" است.

در بیانیه‌ این مقام طالبان آمده است: «دولت‌ها براساس حقوق بین‌الملل تنها صاحبان تمامیت ارضی و حریم هوایی کشورهای خود هستند. بنابراین امارت اسلامی به عنوان تنها نهاد حقوقی افغانستان، حافظ تمامیت ارضی و حریم هوایی افغانستان است. اخیراً آمریکا برخلاف کلیه قوانین بین‌المللی و تعهدات ایالات متحده به امارات اسلامی در دوحه، پایتخت قطر عمل کرد و حریم هوایی مقدس افغانستان توسط پهپادهای آمریکایی بار ها نقض شده است. این تخلفات باید اصلاح و از آنها جلوگیری شود».

در بیانیه طالبان آمده است: «ما از همه کشورها به ویژه ایالات متحده می‌خواهیم که مطابق تعهدات متقابل عمل کنند تا در آینده از پیامدهای منفی آن جلوگیری شود».

این اظهارات طالبان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این جان کربی در پاسخ به خبرنگاری درباره به رسمیت شناختن آسمان افغانستان به عنوان قلمروی هوایی طالبان گفت در حال حاضر چنین ضرورتی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت نیروهای نظامی این کشور برای حملات هوایی در افغانستان اختیار کامل دارند و نیازی به هماهنگی با طالبان ندارند.

هرچند آمریکا نیروهای نظامی‌اش را مطابق توافقی با طالبان از افغانستان خارج کرده هنوز این گروه و دولت موقت اعلامی آن را به عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت نشناخته است.

پس از افشاگری نیویورک تایمز، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرده است که در آخرین روزهای خروج از افغانستان یک خانواده بی‌گناه را هدف عملیات پهپادی قرار داده و ۱۰ عضو این خانواده از جمله ۷ کودک در این حمله کشته شده‌اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • علیرضا
    0

    اینم از گروهی که نمک نشناسه بابا خودت با حمایت امریکا اومدی سرکار بعدش داری واسه اون شاخ و شونه میکشی البته بعدیش ایرانه که اینهمه ازشون حمایت کرد و قطعا ضربه اساسی رو ما خواهیم خورد

  • محمد رضا
    0

    طالبان هم تنه اش به ایران خورده ،هردو لاف میان

  • سیروس
    0

    طالبان مظهر تندروی و نادانی و تحجر و افراط و خشونت طلبی و توحش عده ای مومن نما است که خیال میکنند مسلمان واقعی هستند درحالی که ازهمه درندگان وحشی ترهستند . تنها آیین درست دنیا انسانیت و مهربانی با خلق است و باقی افسانه است .

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      خیال نمیکنن برادرجان اسلام واقعی هستن شما تحقیق کن و احادیث رو یه ورق بزن میفهمی که چیزی که ارائه میکنن اسلام واقعیه تنها آیین درست انسانیت و مهربانی با خلق است این حرف درست ترین جمله ای بود که این چندوقت شنیدم دم شما گرم سایه تون مستدام

    • تاريخ بخون
      0

      دمت گرم عليرضا

    • بشر
      0

      درود و صد درود بر سیروس گرامی که حرف دل کل بشریت را زده. بشر از این همه دین و دین بازی دیگه خسته شده است.

  • فدایی رهبر
    0

    درود بر طالبان، مرد میدان هستند همگیشان، آمریکا را به زانو درآوردند

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      تماما اشتباه هست چرا که خود امریکا آنهارا پرورش داد

  • نعمت
    0

    بشنوید باور نکنید چرا اینها امریکایی هستند وهمه این حرفها فیلم هست

  • سید احسان
    0

    چه غلطها

  • هزارستان و پنجشیر هرگز تسلیم نمی شوند
    0

    طالبان و حقوق بین الملل!!!!!؟؟؟؟؟؟ عجب تروریست های زیرکی هستند. مگه شما با رای مردم قدرت را بدست گرفته اید؟؟؟؟؟ایا رعایت حقوق بشر،حقوق زنان ،ازادی انتخابات و ازادی راهپیمایی ها و اعتراضات ، جز حقوق بین الملل نیست اقای تروریست؟؟؟؟

  • م/ح
    0

    ما که فعلا نتونستیم ولی ایشالا اینا امریکارو یکمی بچزونن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها