وجود آلودگی سرب در خون نیمی از کودکان آزمایش‌شده در آمریکا

بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد: در خون نیمی از کودکان آمریکایی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، آلودگی سربی

وجود آلودگی سرب در خون نیمی از کودکان آزمایش‌شده در آمریکا

نتایج یک بررسی حاکی از آن است: در خون حدود نیمی از خردسالانی که از نظر وجود آلودگی سرب مورد آزمایش قرار گرفته بودند، میزان قابل تشخیصی از این فلز سمی وجود دارد.

در حالیکه در خون اکثر بچه ها مقادیر نسبتا کمتری از این فلز سمی وجود داشت، در حدود دو درصد از آنان سطح بالایی از سرب مشاهده شد. در این تحقیق بیش از ۱.۱ میلیون کودک زیر شش سال در فاصله اکتبر ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۲۰ به لحاظ وجود آلودگی سرب تحت آزمایش قرار گرفتند.

یافته های بدست آمده زنگ هشدار سلامت عمومی را در ایالات متحده به صدا در می آورد، به ویژه در شرایطی که نگرانی ها در مورد قرار گرفتن در معرض آلودگی سرب در دوران همه گیری تشدید شده است.

کودکان در محیط زندگی خود و اغلب از طریق تماس با رنگ در خانه های قدیمی در معرض سرب قرار می گیرند. دیگر منابع حاوی سرب شامل لوله های سربی است که برای لوله کشی آب خانه ها به کار می رود. همچنین در خاک موجود در محیط بیرونی خانه سرب وجود دارد. بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده و سازمان جهانی بهداشت، وجود هیچ مقدار از سرب در خون ایمن در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، فلز سرب به احتمال زیاد صدمات جبران ناپذیری به کودکان در سنین رشد وارد می کند که آسیب به مغز و سیستم عصبی و بروز مشکلات یادگیری، رفتاری، شنوایی و گفتاری از جمله آنهاست.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها